پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۴۷۱۰
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۹
حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی به پرسشی درباره اصرار برای «ملاقات» با امام زمان(عج) پاسخ گفته است.

شعارسال: متن پرسش مطرح شده وپاسخ این مرجع تقلید شیعیان بدین شرح است:

پرسش : آیا اصرار و الحاح به حضرت مهدی(عجل اللهتعالی فرجه) برای ملاقات و تشرف به محضر شریف ایشان کار مطلوب و پسندیده ای است؟

پاسخ اجمالی:

وظیفه ما در عصر غیبت، برطرف کردن موانع ظهور، فراهم کردن زمینه ظهور و نزدیک شدن به حضرت با انجام وظایف خود است نه اصرار و الحاح به تشرف و ملاقات حضرت. آرى اگر درخواست ملاقات با حضرت در عصر غیبت به جهت بهره مندى از وجود او باشد و اینکه با این ملاقات، مورد عنایت خاص ‍ او قرار گرفته و به اطمینان قلبى برسیم و با تصرفى که ایشان مى کنند به کمالات نزدیک شویم، این ملاقات و اصرار بر آن مفید است، و گرنه این عصر غیبت است و قرار است که ایشان از دیدگان مردم غایب باشد.

پاسخ تفصیلی:

آنچه که مطلوب است و وظیفه ما در عصر غیبت به حساب مى آید این است که بکوشیم تا موانع ظهورحضرت مهدی(عجل اللهتعالی فرجه) را بر طرف کرده و زمینه ظهورحضرت را فراهم نماییم. و نیز وظیفه داریم که به دستورات و وظایف خود عمل کنیم تا به قرب معنوى نسبت به حضرت نائل آییم.

آرى اگر درخواست ملاقات با حضرت در عصر غیبت به جهت بهرهمندى از وجود او باشد و اینکه با این ملاقات، مورد عنایت خاص ‍ او قرار گرفته و به اطمینان قلبى برسیم و با تصرفى که ایشان مى کنند به کمالات نزدیک شویم، این ملاقات و اصرار بر آن مفید است، و گرنه این عصر غیبتاست و قرار است که امام زمان(عجل اللهتعالی فرجه) از دیدگان مردم غایب باشد تا چه مصلحتى اقتضا کند که در موردى ظهورکرده و کسى به ملاقات حضرت نایل شود. لذا باید صبر کرده و در این موقع حساس که عصر امتحان است به وظایف خود خوب عمل کنیم تا از امتحان سرافراز بیرون آییم.

آرى، اگر چه از ظاهر برخى از ادعیه تقاضاى ملاقات حضرت به دست مى آید ولى مى توان آن را حمل بر ملاقات در عصر ظهورکرد.(۱)

پی نوشت:

(۱). گردآوری از: موعود شناسی و پاسخ به شبهات، رضوانی، علی اصغر، مسجد مقدس جمکران، قم، چاپ هفتم، ۱۳۹۰ ش، ص ۴۶۰.



شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه تحلیلی خبری شفقنا، تاریخ انتشار: 7 مرداد 1397 ، کدخبر:604924 ،www.fa.shafaqna.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین