پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۵۶۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶
مدیرکل دفتر برنامه ریزی توسعه روستایی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: دهیاری ها باید از ظرفیت های اقتصادی و فرهنگی روستاها در راستای توسعه این مناطق بهره بگیرند.

شعارسال: اسماعیل زیارتی نصرآبادی عصر سه شنبه در مراسم آغاز سومین جشنواره ملی اقتصاد و فرهنگ روستایی در اراک، اظهار داشت: در حال حاضر ۲۰ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در مناطق روستایی کشور سکونت دارند، اما این میزان نسبت به جمعیت کلی بایستی بیشتر باشد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و مدیریت توسعه روستایی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور افزود: برمبنای برآوردها، طی ۶۰سال گذشته ۳۳هزار سکونتگاه روستایی کشور از جمعیت خالی شده و تامین زیرساخت در روستاها و برنامه ریزی های کارشناسی در الین زمینه ضروری است.

زیارتی بیان کرد: در حوزه توسعه روستایی در کنار تامین زیرساخت و امکانات مناسب، توجه به مقوله اقتصاد و فرهنگ بومی و محلی نیز ضرورت دارد و چنین جشنواره هایی می تواند در این زمینه تسهیل کننده باشد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و مدیریت توسعه روستایی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور خاطرنشان ساخت: در حال حاضر ۳۹هزار دهیاری در کشور دایر هستند که باید از ظرفیت آنان در راستای توسعه اقتصادی و فرهنگی روستاها بهره گیری شود، در همین زمینه تاکنون ۱۵۵هزار میلیارد ریال اعتبار طی ۱۵ سال اخیر بین دهیاری های کشور توزیع شده است.

وی تصریح کرد: طبق برآورد، هم اکنون چهار میلیون و ۳۰۰ هزار شاغل در بخش کشاورزی کشور فعال هستند اما مکانیزه شدن کشاورزی و خشکسالی بر روند اشتغال روستاها اثر نامطلوب داشته و برای حفظ جمعیت روستایی باید ایجاد اشتغال جدید با توجه به ظرفیت های روستا مدنظر قرار گیرد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار:9مرداد1397 ، کدخبر: 4362589: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
0
0
بودجه های کافی اگر در اختیار این ها قرار گیرد احتمالا این مشکلات ههم قابل حل میتواند باشد
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین