پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۱۸
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۱
استاندار زنجان گفت: از تکنولوژی جدید برای نگهداری اسناد ثبت احوال استفاده شود.

شعار سال: جمشید انصاری ظهر پنجشنبه در اولین جلسه شورای هماهنگی ثبت‌احوال با اشاره به اینکه آمار تحولات جمعیتی ثبت‌احوال به دلیل عدم دقت کافی برای برنامه‌ریزی کلان قابل استناد نیست افزود: در حال حاضر نیز تنها آمار جمعیتی قابل استناد کشور سرشماری‌های صورت گرفته است که سال آینده نیز این سرشماری به عمل خواهد آمد.

انصاری بابیان اینکه مأموریت اصلی و حساس ثبت‌احوال، ثبت ولادت، وفات، ازدواج و طلاق است ادامه داد: مأموریت ثبت‌احوال تولید و انتشار آمار تحولات جمعیتی است.

وی در ادامه با اشاره به مأموریت مهم ثبت‌احوال در امر ثبت تحولات چهارگانه گفت: فرمانداری‌ها، بخش داری‌ها، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان و همچنین پزشکی قانونی و سایر نهادها حداکثر همکاری را با اداره کل ثبت‌احوال استان داشته باشند.

استاندار زنجان بابیان اینکه همکاری تمامی ارگان‌های ذی‌ربط با اداره کل ثبت‌احوال ضروری است افزود: در صورت همکاری نکردن دستگاه ها روند دشواری برای ثبت وقایع چهارگانه برای ثبت‌احوال طی خواهد شد.

انصاری افزود: باید با استفاده از تکنولوژی‌های جدید برای نگهداری اطلاعات و آمار کشور استفاده شود و ثبت الکترونیکی اطلاعات در بانک‌های اطلاعاتی تا حدود ۹۵ درصد صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ساختمان جدید اداره ثبت‌احوال در دست‌ساخت است گفت: با تکمیل ساختمان جدید و امکانات بایگانی بهتر شرایط مطلوبی برای بایگانی اطلاعات به وجود خواهد آمد.

انصاری با اشاره به اینکه بسیاری از ولادت‌ها، وفات ها،ازدواج‌ها و طلاق‌ها در روستاها اتفاق می‌افتد و امکان ثبت آنها توسط ثبت‌احوال وجود ندارد افزود: این امر نیازمند مراقبت ویژه‌ای توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دفاتر ثبت ازدواج و طلاق، دهیاری و شهرداری‌های و شوراهای اسلامی است.

استاندار زنجان گفت: ثبت‌احوال خواست با شناسایی و جمع آوری اسناد نامعتبر از سطح جامعه به سمت یک جامعه آماری کامل و قابل استناد برود و ثبت اطلاعات جدید و کامل توسط سازمان ثبت‌احوال نیاز به۱۰ الی پانزده سال زمان خواهد داشت.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسایت مهر ، تاریخ انتشار 23 مهر 1394،کد مطلب:2941459: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین