پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۸۲۹۶
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۹
مسیر طارم به ماسوله یکی از کوتاهترین و پرجاذبه ترین مسیرهای طبیعت گردی گردشگری استان زنجان محسوب می شود.

شعار سال: مسیر طارم به ماسوله همواره مورد علاقه گردشگران بوده و در طول سال علاقه مندان به طبیعت گردی از این مسیر پرجاذبه تردد می کنند.

بیشتر طبیعت گردانان این مسیر را به خوبی می شناسند و در سفرهای خود تاریخ نگاری از این سفر می کنند، تنها با گردش در فضای مجازی با انبوه سفرهای مردم ایران مواجه می شویم که از این راه ارتباطی پرجاذبه عبور کرده و از آن به خوبی یاد می کنند.

زنجان – درام- نوکیان- تازه کند- اندره و در نهایت  ماسوله تنها ۲۲ کیلومتر است که گردشگران برای تردد از آن استفاده می کنند.

در واقع با قرار گرفتن در این مسیر پیمایش مسیرهای کوهستانی البرز که از دامنه‌ های جنوبی به سمت دامنه‌ های سرسبز شمالی می ‌رسد جذابیت‌ های دوچندانی را به این مسیر گردشگری بخشیده است.

 مسیر نوکیان به ماسوله از مرز سه استان زنجان، اردبیل و گیلان می‌ گذرد یکی از  جذاب ترین برنامه‌ ها برای گردشگران محسوب می شود.

از زنجان که در این مسیر گام می گذاری با گذر از کنار سد تهم و از روی رودخانه قزل اوزن به درام طارم می رسی،البته ابتدای مسیر پیمایش، روستای نوکیان است و برای رسیدن به نوکیان با کرایه ماشین از درام، این مسیر ۱۷ کیلومتری که بخشی از آن آسفالته می‌باشد پشت سر گذاشته می‌ شود.

رودخانه پرآب قزل اوزن اولین چشم اندازی است که پس از عبور از رشته کوهی که زنجان را از منطقه طارم جداکرده است به چشم می خورد.

پس از سفر از زنجان به روستای درام، خنکای آب رودخانه قزل اوزن خستگی را از تن گردشگران به در می کند، برخلاف تصور ارتفاع رودخانه از سطح دریا حدود ۶۰۰متر است.

منطقه سرسبز کنار رودخانه عمدتا زمین های کشاورزی هستند که در آنها برنج، سیب زمینی، طالبی و انواع سیفی جات کشت شده است.

 درواقع این کل داستان رسیدن از طارم به ماسوله است که گردشگران با انبوهی از طبیعت بکر این سرزمین مواجه می شوند تا به استان گیلان برسند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی نیز در تلاش است تا این راه را به 17 کیلومتر برساند.

علی وقف چی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا، اظهار داشت: جاده مواصلاتی طارم به ماسوله در استان گیلان یکی از پرجاذبه ترین مسیرهای گردشگری محسوب می شود.

وی با بیان اینکه کوتاه ترین راه برای رسیدن مردم آذربایجان شرقی،آذربایجان غربی،اردبیل و مناطق غربی کشور به منطقه ماسوله ازطریق طارم استان زنجان است،ادامه داد:راه ارتباطی از طریق طارم مسیر حدود 400 کیلومتری رسیدن به ماسوله را از طریق زنجان- قزوین- رشت و ماسوله حداکثر به  115کیلومتر می ‌رساند.

عضو مجمع نمایندگان استان زنجان با اشاره به اینکه این مسیر می تواند یکی از بهترین مسیرهای ارتباطی شمال غرب کشور باشد،گفت: این مسیر استان گیلان و شمال کشور را به راحتی به استان های غربی کشور وصل می کند.

وقف چی با بیان اینکه مسیرماسوله به طارم در حال آماده سازی برای آسفالت است،گفت: این مسیر به طول 17 کیلومتر آسفالت ریزی می شود.

وی ادامه داد: با بازگشایی این مسیر از طریق طارم به زنجان، یکی از کوتاهترین،امن ترین و پر جاذبه ترین راه ارتباطی ایجاد می شود.

آشنایی با کوتاهترین و پرجاذبه ترین راه ارتباطی زنجان

 

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری دانا، تاریخ انتشار 11 مرداد 96 ، کد خبر:   1162492، www.dana.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین