پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۷۸۵۰
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۶
این انتظار وجود دارد تا جنابعالی قبر شکافی کنید و فرد یا افرادی که جلوی شفاف سازی و پاسخگویی قانونی و مستند را گرفتند، بخاطر ترک فعل و قصور به مراجع ذیصلاح معرفی نمایید. این اعتقاد وجود دارد که برخی مدیران در سازمان منطقه آزاد انزلی مدیر اتلاف وقت بوده و شاید خواب آلود هستند و در نظر نمی‌گیرند که اگر دیر بجنبند، میدان به منطقه آزاد اینچه برون و اردبیل واگذار خواهد شد

شعار سال: جناب سردار سعید محمد، در خبرها داشتیم که جنابتان ، جهت بازدید از وضعیت پروژه‌های عمرانی - اقتصادی - اجتماعی و فرهنگی منطقه آزاد انزلی، به استان گیلان سفر کردید. بلافاصله توصیه حکیمانه رهبر معظم انقلاب با توجه به شرایط حساس کشور، مبنی بر سرعت عمل و آغاز بکار دولت به ذهن متبادر شد.
 
مردم کشور شاهد بودند که آیت الله سید ابراهیم رییسی در معرفی وزرا و مجلس در رای اعتماد به آنان، به سرعت عمل کردند تا امور کشور معطل نماند. بنابراین این انتظار وجود دارد تا دامنه چنین تغییرات مدیریتی تا پایین ترین رده مسؤلیتی در دولت ادامه داشته باشد و به نظر می رسد تنها مخاطب توصیه مقام معظم رهبری، رییس جمهور و مجلس شورای اسلامی نبوده اند. در واقع پایین ترین رده های مسؤلیتی ذیل این دو نهاد، موظف و مکلفند که برای تعیین و تکلیف حوزه های مدیریتی خود اهتمام ورزند.
 
چند روز پیش که جنابعالی در دومین سفر استانی خود به همراه برخی مدیران و مسئولان منطقه آزاد انزلی که از بهمن ماه سال گذشته امتحان خود را نزد مردم محجوب و مظلوم استان گیلان پس داده اند ( و به لحاظ عدم پاسخگویی و شفاف سازی در رسانه ها مستحق پاسخگویی و مواخذه هستند) راهی سفر شدید، خدشه ای به اعتمادی وارد کرد که مردم به این دولت داشته اند.
 
شاید عزل و حتی انتصاب نیروهای جوان انقلابی و متخصص و متعهد بجای کسانیکه مسؤل عقب ماندگی منطقه آزاد انزلی در برخی حوزه ها و در چند ماه گذشته شده اند، می توانست میزانِ جدیّت شما را در ذهن مردم و مدیران آینده، تداعی کند.
 
اگر چه برخی مسئولان سازمان منطقه آزاد انزلی بگم بگم راه انداختند و کاسه داغتر از آش شدند و ادعا کردند از فساد، تخلفات و ناکارآمدی پرده برداری می کنند، اما در نهایت به سئوالات افکار عمومی در مورد عملکرد خود در مورد صحت اشتغال وابستگان در این سازمان یا اختمال دریافت حقوق همزمان از دو دستگاه و ... تاکنون پاسخی ندادند.
 
جناب سردار سعید محمد، با طرح چند سؤال می توان به این نتیجه رسید که ادامه روال غیر شفاف در پاسخگویی به افکار عمومی با عدم دعوت از رسانه ها منتقد در این سفر ، همچنان در سازمان منطقه آزاد انزلی ادامه دارد.
 
1-آیا جنابعالی با میزان عقب افتادگی منطقه آزاد انزلی با تدابیر نامناسب مدیریت 7 ماه گذشته آشنا نیستید؟! منتظر چه هستید که تیم تان را انتصاب نمی کنید؟ 2- آیا خبر از عملکرد مدیرعامل و برخی اعضای موظف هیات مدیره منطقه آزاد انزلی که در این سفر همراه تان بودند، نداشتید؟! 3- به چه استنادی اعلام شد مسیر 34 کیلومتری خط آهن جیرده رشت به منطقه آزاد انزلی به عنوان مهمترین اولویت های مسیرهای ترانزیت ریلی کشور، 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد؟ 4- آیا اطلاع دارید که برخی مسئولان منطقه آزاد انزلی بجای پاسخگویی و شفاف سازی در برابر فعالان رسانه و نمایندگان افکار عمومی ، پای خبرنگاران را به محاکم قضایی باز کردند  که امروز آنان را به عنوان راه بلد، همراه خود می کنید؟! می دانید اگر نگاه تیزبینانه قضات شریف و عادل استان گیلان وجود نداشت ، چه سرنوشتی برایشان رقم می خورد؟ 5-آیا پرسیدید در اثر تاخیر در ایجاد زیرساختها و تاسیسات شهرک صنعتی شماره سه منطقه آزاد انزلی چه خسارت هنگفتی وارد شد؟ جنابتان که کلنگ ایجاد تاسیسات و زیر ساخت این شهرک صنعتی را زدید آیا از مسئولان منطقه آزاد انزلی پرسیدید که چه میزان خسارت بابت تاخیر در اجرای زیرساختها و تاسیسات شهرک صنعتی شماره سه منطقه آزاد انزلی وارد شده و این خسارت از کدام محل پرداخت خواهد شد؟ 6-  آیا اطلاع دارید که این آقایان و تیم تحت حمایتشان، حتی آگهی فراخوان پیش فروش این شهرک صنعتی را منتشر کرده بودند و حتی تعداد سرمایه گذاران شاید یک و نیم برابر زمین های موجود در شهرک صنعتی بود؟ 7-آیا اطلاع دارید که مسئولان منطقه آزاد انزلی تاکنون اعلام نکردند که چگونه علیرغم مکاتبات فراوان ، باز هم از مامورین به خدمت در این سازمان استفاده می کنند؟ آیا بکارگیری نیروها بدون رعایت بند 2 سیاست های کلی نظام اداری ابلاغی مقام معظم رهبری قانونی است؟ 8- چرا انتشار دریافتی و حقوق اعضای موظف هیات مدیره منطقه آزاد انزلی را محرمانه عنوان می کنند و در این خصوص شفاف سازی نمی شود؟ آیا دریافت حقوق نجومی و چند برابری سایر کارکنان منطقه آزاد انزلی  توسط اعضای موظف هیت مدیره منطقه آزاد انزلی صحت دارد؟ 9-چرا محتوا و تصمیمات جلسات هیئت مدیره علنی نمی شود و مصوبات آن در اختیار افکار عمومی قرار نمی گیرد؟ 11- چرا شفاف سازی نمی کنند که جلسات  هیئت مدیره در طول 6 ماه گذشته چقدر برای سازمان منطقه آزاد انزلی درآمد ایجاد نموده است ؟ 12- رشته تحصیلی اعضای موظف هیئت مدیره چیست و از کدام دانشگاه فارغ التحصیل شده اند؟ آیا کسی از بین آنها علم اقتصاد خوانده است؟ 13- آیا بررسی کردید چه تعداد از شرکت کنندگان جلسه با دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور ، جزو فعالین اقتصادی منطقه آزاد انزلی بوده اند❓چه تعداد از مدیران سازمان منطقه آزاد انزلی در این جلسه حضور داشتند؟ چرا فقط بخشی از سرمایه گذاران تکراری و به صورت گزینشی دعوت می شوند؟ 14- آیا عدم دعوت از رسانه ها در سفر دو روزه شما به استان گیلان مغایر دستور رهبر انقلاب مبنی بر نظارت آحاد مردم از طریق رسانه ها نیست؟
 
جناب سردار سعید محمد، سئوالات مطروحه تنها بخشی از سئوالاتی است که تاکنون از سازمان منطقه آزاد انزلی ، پاسخی برای آن ارائه نشد. این اعتقاد وجود دارد که برخی مدیران در سازمان منطقه آزاد انزلی مدیر اتلاف وقت بوده و شاید خواب آلود هستند و در نظر نمی گیرند که اگر دیر بجنبند، میدان به منطقه آزاد اینچه برون و اردبیل واگذار خواهد شد.
 
جناب سردار سعید محمد، مردم گیلان اعتقاد دارند شما مدیری جوان و انقلابی هستید که عملکردتان در قرارگاه خاتم الانبیا نشان داد به هیچ عنوان هیچ فسادی را برنمی تابید. می توان ادعا کرد اگر چه در گذشته برخورد تنبیهی با عوامل عقب ماندگی منطقه آزاد انزلی در برخی حوزه ها برای مردم گیلان آرزویی بیش نبود ، اما این انتظار وجود دارد تا جنابعالی قبر شکافی کنید و فرد یا افرادی که جلوی شفاف سازی و پاسخگویی قانونی و مستند را گرفتند، به بخاطر ترک فعل و قصوربه مراجع ذیصلاح معرفی نمایید! به نظر می رسد تغییر بی درنگ مدیریت ها می تواند عملاً جبران مافات گذشتگان را در سازمان منطقه آزاد انزلی فراهم نماید.
 


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی اسرار ، تاریخ انتشار: 24 آذر 1400، کدخبر: ،www.asraremrooz.ir،2798

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین