پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۲۱۷۳
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹
استاندار و رئیس ستاد استانی مقابله با کرونا گیلان بر لزوم تداوم رویکردهای اقناعی و آگاهی بخش در جامعه برای واکسیناسیون دُز سوم تأکید و اجرای دقیق توصیه‌های بهداشتی را در مدیریت پیک بیماری موثر دانست
شعار سال: اسدالله عباسی روز شنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با تسلیت سالروز شهادت امام هادی (ع) و گرامیداشت دهه فجر و آغاز ماه رجب، به آغاز موج ششم کرونا با شیوع سویه اُمیکرون اشاره و اظهار کرد: بر اساس تحقیقات علمی، واکسیناسیون تا میزان قابل توجهی، موجب کاهش مرگ و میر می‌شود و بسیاری از متوفیان ناشی از کرونا، یا دارای بیماری زمینه‌ای بوده‌اند و یا از تزریق واکسن خودداری کرده اند.

وی ادامه داد: در انجام واکسیناسیون، رویکرد‌ها باید اقناعی باشد و لازمست در این مسیر، آگاه‌سازی در جامعه صورت گیرد تا دُز سوم نیز همچون دُزهای اول و دوم در استان فراگیر شود.

عباسی بر لزوم تداوم طرح سردار سلیمانی در نقاط مختلف استان تاکید کرد و گفت: با همکاری بسیج و سپاه نسبت به انجام واکسیناسیون در ادارات اقدام شود.

وی در ادامه سخنانش اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را در مدیریت پیک بیماری موثر ارزیابی و پرهیز از عادی انگاری در کنارِ ایجاد نشدن رعب و وحشت در جامعه را امری مهم خواند و خاطرنشان کرد: عدم فعالیت مدارس و دانشگاه‌ها راه مقابله با این ویروس نیست بلکه لازمست با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و اصول بهداشتی، نسبت به تنویر افکار عمومی در مورد آموزش مدارس سایر کشور‌ها همزمان با شیوع کرونا اقدام کرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه هم اکنون سن واکسیناسیون در کشور به ۱۰ سال رسیده، گفت: درخصوص فعالیت واحد‌های آموزشی در شهر‌های قرمز و نارنجی، تا صدور دستورالعمل ستاد ملی کرونا، باید رعایت پروتکل‌ها با جدیت مورد توجه باشد.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در شبکه حمل و نقل درون و برون شهری، به مقوله تامین ذخیره دارویی استان بر اساس تاکیدات رییس جمهوری و نیز ثبات قیمت آن نیز اشاره و بیان کرد: با توجه به تخصیص ارز ۴۲۰۰تومانی به دارو هیچ گونه افزایشی در این بخش وجود ندارد.

عباسی به دستاورد‌های سفر رییس جمهوری به گیلان اشاره و اضافه کرد: تشکیل کارگروه‌های ساماندهی تالاب انزلی، دو رودخانه گوهررود و زرجوب رشت و تخصیص اعتبار ۶۵۳ میلیارد تومانی برای نجات این مواهب ارزشمند تنها نمونه‌ای از ره‌آورد سفر پر خیر و برکت آیت الله دکتر رییسی به گیلان است.

وی یادآور شد: به‌عنوان نماینده عالی دولت در استان، در روز معارفه خود نیز اعلام کردم در برابر مفاسد به ویژه مفاسد اقتصادی ایستاده‌ام و همسو با منویات رهبر معظم انقلاب و دولت انقلابی و مردمی سیزدهم، دست زمین خواران، ساحل خواران، کوه خواران و جنگل خواران را با همکاری دستگاه قضایی کوتاه می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در جهت آزادسازی حریم سواحل استان، کارگروه ویژه‌ای تشکیل و رهاسازی را از اداره‌ها‌ها و نهاد‌های دولتی آغاز کرده‌ایم، افزود: بسیاری از دستگاه‌ها در این بخش خوداظهاری کرده‌اند و در این راستا کسی حق ندارد به انفال و اموال ملت، دست اندازی کند چراکه در راستای منویات رهبری، حراست از انفال و صیانت از میراث این سرزمین، گامی برای آیندگان است.

وی با تصریح اینکه دولت اولین گام عملی خود را بدون تحمیل هزینه برداشته تا از تاراج میراث کشور جلوگیری کند، گفت: کسانی که دلسوز نظام و استان هستند به جای پرداختن به یک اقدام، به بودجه تخصیص۷۵۰ میلیارد تومان جهت تکمیل راه آهن تا سال ۱۴۰۱و اشتغال حاصل از آن و افزون بر یک هزار و ۶۰۰ تومان اعتبار درنظر گرفته شده در بخش کشاورزی و اعتبارات مربوط به نوغان، چای و آبخیزداری توجه نمایند.

عباسی با بیان اینکه برخی افراد پا از گلیم خود فراتر می‌گذارند، اظهار داشت: نقد منصفانه بسیار خوب است، اما بداخلاقی پذیرفتنی نیست.

وی تاکید کرد: مردم باید واقعیت‌های جامعه را به‌خوبی رصد و مدیران نیز وظیفه دارند به‌صورت شفاف، موانع موجود و اقدامات حوزه فعالیت خود را بیان کنند تا اجازه اظهارنظر اشتباه یا قضاوت ناصواب به افراد فرصت طلب داده نشود.

استاندار گیلان با اظهار این مطلب که در خصوص حق مردم با کسانی که سفره ملت را تنگ کرده‌اند و دست در جیب آنان دارند، تعارف نداریم، افزود: نمی‌گذاریم صداقت مسئولان و کسانی که خدمت می‌کنند، نقض شود.

وی در خاتمه سخنانش به شهادت یکی از پرسنل خدوم نیروی انتظامی به دست اشرار، اشاره و با ابراز تأثر از این حادثه، شهادت این سرباز اسلام و ایران را به نیروی انتظامی و خانواده آن شهید تسلیت گفت.

در این جلسه که فرمانداران سراسر استان نیز به صورت ارتباط تصویری حضور داشتند، هریک از رئیسان کارگروه‌های ستاد استانی مدیریت کرونا به ارائه گزارشی از روند اقدامات حوزه خود پرداختند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری دیار میرزا ، تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰، کد خبر:۶۷۷۴۰۶، www.diyarmirza.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین