پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۷۸۷۰
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۸
یکی از مسائل مهم کشور غفلت مسئولان در پاسخ به مطالبات افکار عمومی، انباشت سئوالات، ابهامات و شائبه‌های راهبردی است که البته اسدالله عباسی استاندار گیلان از قضا به این موضوع پی برده و می‌داند بی توجهی به این نکته باعث وارونگی افکار عمومی و سوق آنان به رسانه‌های معاند می‌شود.
شعار سال: وی بخوبی واقف است که کوچک نمایی، سکوت و انکار برخی ابهامات و یا سئوالات افکار عمومی در خصوص عملکرد برخی مدیران و مسئولان، راه بجایی نمی‌برد.

متاسفانه برخی سازمان‌ها از جمله سازمان منطقه آزاد انزلی از بهمن ماه سال گذشته در برابر سئوالات، ابهامات و شائبه‌های افکار عمومی گیلان راهبرد بی تفاوتی، کوچک نمایی و سکوت را اتخاذ کرده اند و از کنار مطالبات افکار عمومی عبور نمودند که ادامه این روند، نتیجه‌ای جز بی اعتمادی و وارونگی افکار عمومی و تنزل سرمایه‌های اجتماعی نخواهد داشت.

اگر چه شنیده‌های غیر رسمی حکایت از تلاش افرادی برای تصدی مدیرعاملی منطقه آزاد انزلی دارد که پیش از این بجای پاسخ به سئوالات افکار عمومی، دست به شکایت علیه خبرنگاران و رسانه‌ها زدند و بدون پاسخ به مطالبات افکار عمومی، کرسی مدیرت را تحویل دادند، اما به نظر می‌رسد استاندار گیلان با قاطعیت، پیگیر مطالبات مردم گیلان در منطقه آزاد انزلی است و شمشیر را از رو بسته و به دنبال بازسازی انقلابی است.

البته برخی هم تلاش می‌کنند در قالب رفاقت و یا همسو با ذائقه سیاسی اسدالله عباسی، نیروی مورد نظر خود را به مردم گیلان تحمیل کنند. کسانی که پیش از این در کارنامه خود نزد مردم مردود شدند و در بین آنان جایی ندارند؛ بنابراین انتظار می‌رود که استاندار گیلان در انتصابات آینده در کنار بررسی و فرآیند اداری سری به دلسوزان نظام و انقلاب بزند که البته تعدادشان هم کم نیست و می‌توانند بصورت تخصصی به وی در این راستا مشاوره دهند.

نگارنده پیش از این و در طول ۱۰ ماه گذشته در مورد برخی ابهامات، شائبه‌ها و سئوالات افکار عمومی بار‌ها دست به قلم شد و از گلایه‌هایی نوشت که اکنون، استاندار گیلان با صراحت روی آن تاکید می‌کند.

استاندار گیلان در دیدار با دبیر شورایعالی مناطق آزاد و مشاور رییس جمهور به صراحت تاکید کرد: باید با سوء استفاده و حیف و میل‌های صورت گرفته در منطقه آزاد انزلی، برخورد حقوقی و قانونی صورت پذیرد.

نماینده عالی دولت در دیدار با سردار سعید محمد خاطرنشان کرد: ساماندهی منطقه آزاد انزلی و خروج از حالت رکود و بلاتکلیفی الزامی است.

این مقام مسئول تصریح کرد: این مجموعه مدت‌ها به حیات خلوت بعضی افراد تبدیل شده بود که باید با بهره گیری از نیرو‌های کارآمد و متخصص، شاهد بازسازی منابع انسانی، مالی و اقتصادی باشد.

وی با اشاره به اینکه منطقه آزاد انزلی می‌تواند در افزایش میزان اشتغال و صادرات واحد‌های تولیدی نقش مهمی ایفا نماید، اظهار کرد: باید از ظرفیت‌های موجود در منطقه آزاد انزلی به ویژه بندر کاسپین در گسترش فعالیت‌های اقتصادی و اشتغالزایی، استفاده بهینه شود.

نماینده عالی دولت در کشور خاطرنشان کرد: کمبود زمین در منطقه آزاد انزلی برای انجام فعالیت‌های توسعه‌ای مانعی بزرگ است و باعث شده تا سرمایه گذاران و فعالان بخش خصوصی نتوانند در راستای ایجاد واحد‌های تولیدی به خوبی نقش‌آفرینی کنند.

استاندار گیلان اضافه کرد: تکمیل پروژه اتصال خط ریلی قزوین-رشت به کاسپین باید تسریع شود تا توسعه ارتباطات دریایی و مبادلات تجاری با کشور‌های قزاقستان، چین، روسیه و دیگر کشور‌های همسایه رونق گیرد.

گفتنی است این امید وجود دارد استاندار گیلان در تصمیمات راهبردی، افکار عمومی را در اولویت قرار دهد، زیرا به دلیل بی توجهی به مطالبات افکار عمومی پیش از این آسیب زیادی دیده ایم.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از اسرار، تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰، کد خبر: asraremrooz.ir/۲۸۶۰
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین