پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۸۴۳۶
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۰
طی حکمی از سوی سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی صالح محمدی به عنوان سرپرست جهاد کشاورزی استان گیلان منصوب و معرفی شد.

شعار سال:   مدیرروابط عمومی جهاد کشاورزی گیلان روز چهارشنبه با اعلام این خبر  گفت: صالح محمدی دارای ۲۴ سال سابقه کار در زیرمجموعه های جهاد کشاورزی دارد وی پیش از این مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گیلان بود.
 
پیش از محمدی مسعود الماسی رئیس پیشین جهاد کشاورزی استان گیلان نزدیک به ۱۷ ماه مسئولیت این پست را بر عهده داشت.
 
استان گیلان دارای ۳۱۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی است، ۳۱۷ هزار نفر از مردم استان در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند، برنج، چای، زیتون، پیله ابریشم، بادام زمینی، زیتون، فندق و مرکبات عمده ترین محصولات کشاورزی گیلان هستند.
 
گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و با کیفیت برنج در کشور به شمار می آید که با ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری، رتبه اول کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و همچنین رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده است.
 
ارقام هاشمی، علی کاظمی، صدری، حسنی و دیلمانی جزو رقم‌ های کیفی و ارقام گوهر و سپیدرود جزو رقم‌های پرمحصول است که در شالیزارهای گیلان کشت می‌شود، بیشترین رقم‌ های کشت شده برنج در این استان، رقم‌های کیفی هاشمی و علی کاظمی است که افزون بر ۸۵ درصد محصول برنج گیلان را شامل می‌شود.
 
شهرستان های رشت و صومعه‌سرا بیشترین سهم را از مساحت اراضی شالیکاری گیلان در اختیار دارند


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی گیل خبر ، تاریخ انتشار: 1 دی1400، کدخبر: www.gilkhabar.ir، 475892

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین