پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۲۲۲۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۹
فرید براتی سده تصریح کرد: طبق بررسی و تحقیقات انجام شده علت ابتلای تعدادی از روستائیان آن منطقه به ایدز، ترزیق دو ماده روانگردان تمجیزک و نورچیزک در سال‌های گذشته بوده است و همچنین مروادت دو سوی مروز ایران پاکستان از علل ابتلای افراد به بیماری اشاره شده است.

شعارسال: فرید براتی سده  با اشاره به انتشار خبری مبنی بر ابتلای 78 نفر به ایدز در یکی از روستای چابهار به نام روستای درگس اظهار کرد: هفته گذشته بنده بازدید میدانی را به همراه مدیرکل بهزیستی استان و رئیس بهزیستی شهرستان از این روستا و تعدادی از روستاهای همجوار داشتیم.

وی تصریح کرد: در طی مدت حضورم در استان سیستان و بلوچستان و شهرستان چابهار بازدیدی را از مراکز درمان و کاهش آسیب از جمله یک مرکز کاهش آسیب زنانه دارای مجوز از سازمان بهزیستی و DIS و افرادی که در این مراکز خدمات می‌گیرند، داشتم.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر شدت فقر و آسیب‌های اجتماعی در چابهار گفت: یکی از اصلی‌ترین مشکلات چابهار حاشیه‌نشینی است که این مشکل در حال افزایش است.

براتی سده افزود: چابهار یکی از مناطقی است که پاتوق مصر ف کنندگان مواد مخدر شده و در این منطقه مصرف کنندگانی از کشوری مثل پاکستان هم حضور دارند که باید در فرایند درمان معتادان در این منطقه به این موارد هم دقت شود.

وی بیان کرد: سازمان بهزیستی در حوزه درمان اعتیاد و همچنین در بخش ارائه خدمات به مبتلایان به HIV تلاش گسترده‌ای را داشته است و خدمات خوبی را در مراکز و همچنین باشگاه‌های مثبت ارائه کرده است.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور در ادامه به برگزاری جلسات با مسئولان استانی و شهرستانی چابهار و همچنین اعضای شورای روستای درگس اشاره کرد و گفت: در این جلسات در خصوص تعداد مبتلایان به HIV بحث شد و در واقع به این نتیجه رسیدیم که آمار اشاره شده دقیق نبوده و نمی‌توان آمار دقیقی را اعلام کرد و یا اگر چنین آماری وجود داشته بنده بی اطلاع هستم.

براتی سده بیان کرد: در این جلسه اعضای شورای روستای درگس گلایه داشتند که چرا اسم روستا درگس در خصوص بیماری ایدز مطرح شده است و این در حالی بود که دوستان ما در دهیاری علی رغم وجود مبتلایان به ایدز از این موضوع ابزار بی اطلاعی می‌کردند.

وی تصریح کرد: باید به این موضوع توجه داشت که طبق بررسی و تحقیقات انجام شده علت ابتلای تعدادی از روستائیان آن منطقه به ایدز، ترزیق دو ماده روانگردان تمجیزک و نورچیزک در سال‌های گذشته بوده است و همچنین مروادت دو سوی مروز ایران پاکستان از علل ابتلای افراد به بیماری اشاره شده است.

براتی در پایان گفت: در پی جلساتی که در محل فرمانداری چابهار برگزار شد مقرر شد به منظور ارائه خدمت در مناطق پرخطر شهرستان چابهار یک واحد موبایل سنتر( ارائه خدمات کاهش آسیب به صورت تخصصی و سیار) در منطقه فعال شود و همچنین یک باشگاه مثبت برای ارائه خدمات اجتماعی - اجتماعی مراقبتی به افراد مبتلا و خانواده‌های آنها ایجاد شود ضمن اینکه تعدادی از خانواده‌های افراد مبتلا به ایدز تحت پوشش خدمات سازمان قرار گرفتند.

وی افزود: اعتبار این فعالیت‌ها تماما از سوی بهزیستی تامین می شود ولی انتظار داریم هم منطقه آزاد چابهار و هم فرمانداری و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر منطقه به تعهدات خود عمل کرده و منابع لازم را در اختیار بهزیستی شهرستان قرار دهد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 6 شهریور 1397 ، کدخبر: 1811233،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
0
0
ا.ف75
در یی از روستا ها بخواد این همه جمعیت یهویوو همه با هم ایدرز بگیرن جای سوال و تحقیق داره واقعا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۵
0
0
واقعا خبر تکان دهنده ای بود چرا برنامه ریزی دقیق تری برای اینکه جلو قاچاق بگیرین نمیگیرین م.ق71
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
0
0
باید همه ی عوامل بیشتر شدن این بیماران رو از بین ببریم
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین