پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۸۷
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳
معاون امور عمرانی استاندار لرستان گفت: برخورد قاطعانه دستگاه قضایی با تولیدکنندگان کالای غیراستاندارد ضروری است.

شعار سال: محمد اصلانی ظهر پنجشنبه در مراسم روز جهانی استاندارد که در محل سالن علامه طباطبایی خرم آباد برگزار شد به عوامل عدم توجه به مبانی استانداردسازی اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از عمده ترین دلیل عدم توجه به مبانی استاندارد عدم آشنایی ذی نفعان، بهره مندان و استفاده کنندگان از کالا و خدمات است.

وی یکی از وظایف سازمان ملی استاندارد را آشنایی و آگاهی دادن به ذی نفعان دانست و افزود: اگر مصرف کننده ای تفاوت استفاده از یونولیت در صنعت ساختمان را با دیگر مصالح غیر استاندارد بداند دنبال کالای غیراستاندارد نخواهد رفت.

معاون امور عمرانی استانداری لرستان فراهم نبودن زمینه رقابت را یکی دیگر از عوامل عدم توجه به مقوله استاندارد خواند و بیان داشت: لازم است بین کالای فاقد استاندارد و کالای دارای استاندارد تفاوت وجود داشته باشد.

اصلانی با بیان اینکه نداشتن حق انتخاب باعث روی آوردن افراد به کالاهای غیر استاندارد می شود، عنوان کرد: اگر دامنه انتخاب برای مصرف کننده بیشتر شود فرد به سمت کالاهایی سوق داده می شود که از استاندارد برخوردار هستند.

وی عدم آشنایی تولیدکنندگان کالا و خدمات با استانداردها را یکی دیگر از عوامل تولید کالاهای غیر مرغوب دانست و گفت: سود درازمدت تولیدکنندگان در استاندارد سازی کالاها است لذا اگر تولیدکنندگان به مفهوم استاندارد رسیده باشند نسبت به تولید محصول استاندارد اقدام خواهند کرد.

معاون امور عمرانی استانداری لرستان به عدم برخورد قاطع دستگاه های نظارتی و محاکم قضایی با تولیدکنندگانی که استاندارد را در تولیدات خود لحاظ نمی کنند اشاره کرد و گفت: اگر مسئولین ذی ربط قاطعانه و در کوتاه مدت با متخلفان برخورد داشته باشند این افراد دیگر به سمت تولید کالاهای غیر استاندارد نخواهند رفت.

اصلانی با بیان اینکه عمر مفید ساختمان در کشور پایین بوده بطوریکه این ساختمان ها بعد از ۱۵ سال نیاز به تعمیراساسی دارند، اضافه کرد: پایین بودن عمر ساختمان ها در ایران به دلیل استفاده از مواد و مصالح غیر استاندارد بوده و بسیاری از مصالح ساختمانی کشور فاقد استاندارد اجباری هستند.

وی بر ضرورت فرهنگسازی بحث استاندارد در جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: بسیاری از افراد با مفهوم استاندارد آشنایی ندارند لذا اگر نظارت و فرهنگسازی روی مقوله استاندارد سازی صورت گیرد گامی بلند در راستای توسعه اقتصاد پایدار در جامعه برداشته ایم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسايت خبرگزاري مهر، تاریخ انتشار-پنجشنبه ۲۳ مهر 1394، کد مطلب: 2941560: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین