پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۷
رئیس دفتر رئیس‌جمهور سابق، موضوع "گم‌شدن نامه رهبر انقلاب در دفتر محمود احمدی‌نژاد" را که در برخی پایگاه‌های خبری بازتاب یافته بود، تکذیب کرد.
عبدالرضا شیخ‌الاسلامی رئیس دفتر رئیس‌جمهور سابق در سال 88، با صدور اطلاعیه‌ای ادعای گم‌شدن نامه رهبر انقلاب در دفتر محمود احمدی‌نژاد را تکذیب کرد.

متن این تکذیبیه به شرح ذیل است:

«پیرو انعکاس مطلبی با عنوان "گم شدن نامه رهبر انقلاب در نهاد ریاست جمهوری" که به نقل از جناب آقای ری‌شهری در برخی پایگاه‌های خبری بازتاب یافت، به اطلاع می‌رساند که همه کسانی که اندک آشنایی با سیستم مکاتبات اداری دارند، می‌دانند که اساساً مفقود شدن مکاتبات رسمی و اداری در دفتر رئیس‌جمهور وجود ندارد چرا که همه نامه‌های اداری ابتدائاً در سیستم دبیرخانه ثبت می‌شود و هرگونه اقدام بر روی نامه‌های واصله پس از ثبت در سیستم به عمل می‌آید. بنابراین ادعای مذکور عاری از حقیقت می‌باشد. کما اینکه ما تاکنون هیچ گزارشی از مفقودی نامه‌ها در این سیستم نداشته‌ایم.

بدیهی است که اینگونه اظهارات که موجب تشویش اذهان عمومی است، قابل پیگیری و تعقیب قضایی می‌باشد. شایسته است تمامی افراد به ویژه افراد صاحب نام و متشخص در بیان مطالب، موازین اخلاقی را رعایت نمایند. 

عبدالرضا شیخ‌الاسلامی
رئیس دفتر رئیس‌جمهور در سال 88»

حجت‌الاسلام محمدی ری شهری نماینده سابق ولی‌فقیه در امور حج در خاطره‌ای درباره گم‌شدن نامه رهبر انقلاب در دولت احمدی‌نژاد و عدم توجه دولت به تذکر آیت‌الله خامنه‌ای درباره عدم ادغام سازمان میراث فرهنگی با سازمان حج و زیارت در زمان ریاست مشایی بر میراث فرهنگی می‌نویسد: گم شدن نامه رهبر انقلاب در نهاد ریاست‌ جمهوری به‌هرحال در وضعیت جدید با پیشنهاد آقای مشایی و پذیرش آن از سوی آقای احمدی‌نژاد، دولت به فکر ادغام کل سازمان حج و زیارت در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری افتاده بود و در تاریخ 29/1/88 نیز اعلام شد که در شورای اداری دولت، ادغام این دو سازمان مورد تصویب قرارگرفته است.

بلافاصله بعد از اعلام این خبر، طی تماس تلفنی با آقای حجازی، ماجرا را پرسیدم. ضمناً من شنیده بودم جلسه مزبور به ریاست آقای احمدی‌نژاد برگزارشده بود اما آقای حجازی اظهار داشت: سه‌شنبه هفته قبل در جلسه شورای اداری به ریاست آقای دکتر داوودی معاون اول رییس‌جمهور، ادغام این دو سازمان با یکدیگر به تصویب رسید که به دلیل مخالفت آیت‌الله خامنه‌ای با آن، قرار شد این مصوبه اعلام نشود ولی آقای احمدی‌نژاد برخلاف نظر قبلی امروز دستور اعلام این خبر را داد.

پس‌ از آن در تاریخ 4/2/88 اطلاع دادند آقای بقایی قائم‌مقام آقای مشایی در سازمان میراث فرهنگی، پیگیر ملاقات این‌جانب برای برکناری آقای قهرودی بودند ... که من به ایشان پیغام دادم: با توجه به نظر مخالف مقام معظم رهبری با ادغام، ما نمی‌توانیم اقدامی دراین‌باره انجام دهیم ... "بقایی نیز گفته بود: نظر مقام معظم رهبری به ما ابلاغ نشده است."

گم شدن نامه رهبر انقلاب در نهاد ریاست‌ جمهوری

اتفاقاً آن شب آقای حجازی را دیدم و پاسخ آقای بقایی را با ایشان در میان گذاشتم و ایشان گفت: هفته قبل نظر مقام معظم رهبری طی نامه‌ای به‌صورت کتبی به رییس جمهوری ابلاغ‌شده و فردا هم مجدداً نسخه‌ای از این نامه را ارسال خواهیم کرد.

من تا آن موقع از این موضوع بی‌اطلاع بودم و لذا برایم سؤال شد که چگونه علی‌رغم ابلاغ نظر رهبری، آقای احمدی‌نژاد دست به چنین اقدامی زده است؟! البته پیش از آن‌هم سابقه داشت که وقتی ایشان با نظری مخالف بود، بعضی از نامه‌ها گم می‌شد!

*خاطره‌ها، محمدی ری‌شهری، مرکز اسناد انقلاب اسلامی، 1394، صص 756-757
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین