پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۰۷۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۰
بررسی‌هایی بر روی برنامه 5 ساله آغاز شده است برخی از اعضای شورای شهر تهران که دراظهار نظرهای نخست به برنامه خوشبین بوده اند حالا به لیست منتقدین پیوسته اند و امیدوارند در جریان بررسی برنامه در شورا این برنامه را به یک برنامه عملیاتی تبدیل کنند .

شعارسال: بررسی‌های برنامه پنج ساله سوم شهرداری در شورا آغاز شده اما به نظر نمی‌آید اعضا چندان از لایحه ارسال شده رضایت داشته باشند. یکی از مشکلات این لایحه، عدم ثبت اطلاعات وضع موجود است ودر توضیح آن آمده است این اطلاعات در ۶ ماهه دوم سال ۹۷ محاسبه و در برنامه درج می‌شود این درحالی است که این اطلاعات در سند تغییر و تحولی که در زمان محمد علی نجفی تهیه شده آمده است و عدم درج این اطلاعات نشان می دهد شهردار کنونی تهران چندان به این گزارش از وضعیت موجود شهر اعتقادی ندارد .

اطلاعات گزارش قالیباف و نجفی هر دو ملاک عمل است

حسن رسولی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در توضیح این مسئله می‌گوید: ما دو گزارش عملکرد از برنامه دوم شهرداری تهران داریم که یکی از آنها مربوط به نیمه نخست سال ۹۶ است که توسط آقای قالیباف تهیه شده، مستند و مفصل اما گزارش دیگری نیز وجود دارد که توسط آقایان نجفی و افشانی در دوره جدید از وضعیت تحقق برنامه پنج ساله دوم تهیه شده است. این دو گزارش هر دو مستند است و تصویر دقیق و واضحی از وضعیت موجود شهر تهران به ما خواهد داد. ما در فرآیند برنامه از مستندات این دو گزارش استفاده کرده و تلاش می‌کنیم با تدقیق و ترسیم وضع موجود، لایحه برنامه سوم را بررسی و تصویب کنیم.

برنامه سوم کاستی های زیادی دارد / سندهای پشتیبان برنامه مشخص نیست

اما ناهید خداکرمی چندان از برنامه 5 ساله سوم در حوزه سلامت رضایت ندارد.او می‌گوید: برنامه کاستی‌های زیادی دارد که مهمترین آن، نبود مستندات و شواهدی است که برای تدوین برنامه، از آن استفاده شده یعنی سندهای پشتیبان آن مشخص نیست.

وی ادامه می‌دهد: حوزه سلامت به دلیل نقص ساختاری که در شهرداری وجود دارد و این حوزه در زیرمجموعه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی تعریف شده، در برنامه نیز کمرنگ است درحالی‌که باید در تمام فصول برنامه، موضوع سلامت به عنوان یک مأموریت مهم شهرداری دیده شود.

در حالی که تدوین کنندگان این برنامه آن را مشارکتی ترین برنامه تاریخ شهرداری تهران دانسته اند ،خداکرمی از بی توجهی به نظرات کارشناسان شورا که در جریان تدوین برنامه همکاری داشته اند گلایه دارد .

خداکرمی توضیح می دهد : تیمی که از کمیسیون سلامت در کمیته تدوین برنامه حضور داشتند، پیشنهاداتشان در این لایحه منعکس نشده، بنابراین ما تلاش می‌کنیم با کاری که در کمیسیون انجام می‌دهیم، این کاستی‌ها را برطرف کنیم.

برنامه را اجرایی می کنیم

محمود میرلوحی نیز از تطبیق این برنامه با سیاست‌هایی که شورا به شهرداری ابلاغ کرده، سخن می‌گوید و ادامه می‌دهد: گمان می‌کردیم برنامه سوم، چکیده‌ای از مانیفست فعالیت‌هایی باشد که قرار است طی پنج سال شهرداری تهران انجام دهد که وضعیت کشور در حوزه داخلی و بین‌المللی نیز در آن لحاظ شده باشد. به اعتقاد من، این برنامه می‌توانست در ۴۵ ماده باشد که شهرداری طی ۹۱ بند، آن را به ما ارائه کرده و ما تلاش می‌کنیم برای واقعی کردن برنامه و عملیاتی بودن آن، تکالیف را به همان ۴۵ ماده برسانیم.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت اسکان نیوز، تاریخ انتشار: 11مهر1397 ، کدخبر: 14528: www.eskannews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
0
0
با انتقاد هایی که میشه باید درست برخورد بشه و رسیدگی کنن
ح.ن76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین