پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۳۳۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۵:۴۵
دبیر علمی کنگره سالانه انجمن علمی روانپزشکان ایران گفت: بین 10 تا 20 درصد کودکان مبتلا به اوتیسم اگر به درمان جواب بدهند ممکن است که دیگر در طیف این بیماران قرار نگیرند و درمان پذیر باشند.
شعارسال: دکتر کتایون رازجویان روز پنجشنبه در حاشیه سی و پنجمین کنگره سالیانه انجمن علمی روانپزشکان ایران در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به اینکه پیشگیری می تواند از افزایش تعداد مبتلایان به اختلالات اوتیسمی بکاهد، می توان با پیشگیری و درمان به موقع بخشی از مشکلات آنان را حل کرد.

وی تصریح کرد: براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی تا چندین سال گذشته 70 درصد کودکان دارای اختلال اوتیسم درگیر این بیماری می شدند اما اکنون این رقم به 30 درصد کاهش یافته است چون اکنون مراحل رفتار درمانی، گفتار درمانی و توانبخشی برای این افراد بیشتر شده است.

وی اظهار داشت: یکی از مسائل مهم و مطرح در جامعه اختلال اوتیسم است که براساس اعلام آمارهای جهانی به ازای هر 150 هزار نفر یک نفر از کودکان به اوتیسم مبتلا هستند که طبق آمار وزارت بهداشت این آمار در ایران هم صدق می کند. این یک انفجار است.

وی تصریح کرد: ممکن است تعداد زیادی از کودکان در این زمینه درگیر باشند اما اینکه هنوز علت اختلال اوتیسم مشخص نیست، یک مشکل است. البته برخی علت ها شامل کلام نداشتن بچه ها، مشکلات رفتاری و اینکه از هوششان استفاده نمی کنند. می تواند از علائم این بیماری باشد. اما اینکه آمار بیشتر شده هنوز دلیلش معلوم نیست.

رازجویان با بیان اینکه با بروز این اختلال اکنون وزارت بهداشت، وزارت آموزش و پرورش، بهزیستی و چندین دستگاه دیگر درگیر هستند، افزود: اوتیسم اختلالی است که در برخی مواقع از ابتدا با کودکان است، برخی بچه ها علامت هایی دارند. اما با درمان و گفتار درمانی و توانبخشی می توان آنها را برای ورود به اجتماع آماده کرد.

وی که روانپزشک کودک و نوجوان است، گفت: به همین منظور سند ملی برای این موضوع تدوین شده است چون معتقدیم درمانی این کودکان کار تیمی را می طلبد اما معتقدیم پیشگیری از همه مسائل مهمتر است.

وی با بیان اینکه متاسفانه هنوز علت بروز این اختلال ناشناخته است، خاطرنشان کرد: اما مساله ارثی بودن در این افراد بسیار موثر است چون در برخی از افراد مبتلا به اختلال اوتیسم در میان اعضای خانواده افراد دیگر مبتلا را هم دارند.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی شروع اختلال اوتیسم را از یکسالگی بیان کرد و افزود: این افراد ارتباط غیرکلامی ضعیفی دارند، ممکن است اختلالات حرکتی یا حسی داشته باشند و بازی های دو طرفه آنها محدود است. ممکن است حتی برخی از کودکان با اختلال اوتیسم وسواس و رفتارهای کلیشه ای و تکراری هم داشته باشند.

مریم رسولیان رئیس انجمن علمی روانپزشکان ایران نیز اظهار داشت: این گونه همایش ها و کنگره ها می تواند به تعمیق و توسعه علم کمک کند و امیدواریم اجتماع روانپزشکان، جامعه روانپزشکی پویایی رو شکل دهند.

وی تصریح کرد: امسال ٢5 پنل تخصصی با مسائل مربوط به حوزه روانپزشکی در این کنگره چهار روزه ارائه می شود. البته ارائه سخنرانی و پوستر از دیگر برنامه های این کنگره است.

سی و پنجمین کنگره سالیانه انجمن علمی روانپزشکان ایران امروز پنجشنبه به مدت چهار روز در محل بیمارستان میلاد تهران در حال برگزاری است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار: 26 مهر 1397 ، کدخبر: 13970726000545 ، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
0
0
با توجه به آمار کودکتن مبتلا به این بیماری امیدوارم راه درمانی برای80 درصد بقیه هم زودتر پیدا بشه
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین