پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۲۱۱۶
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۲:۵۳
اختلال اوتیسم نوعی اختلال روانی است که از دوران کودکی در انسان پدید می‌آید. دلایل بروز این اختلال و درمان قطعی آن هنوز به طور کامل شناخته نشده، اما آمارها نشان می‌دهد تعداد کودکان اوتیستیک در جهان رو به افزایش است. کشورهای هنگ‌کنگ، کره‌جنوبی، آمریکا، ژاپن، ایرلند، سوئیس و کانادا بیشترین تعداد کودکان اوتیستیک را در کشورشان گزارش داده‌اند.

شعار سال: اوتیسم یک اختلال پیشرفته است. علائم این بیماری معمولاً در دوران کودکی پدیدار می‌شود. خصوصیات اوتیسم به‌ گونه‌ای تعریف می‌شود که مجموعه‌ای از رفتارهایی است که توانایی فرد را برای ایجاد ارتباط و تعامل با دیگران مختل می‌کند. اوتیسم درجه‌های مختلفی دارد، اما برخی از رفتارها مثل ناتوانی در بروز احساسات، تاخیر در حرف زدن، مشکل در برقراری رابطه منطقی و بی‌توجهی به محیط در همه کودکان مبتلا به اوتیسم یکسان است.

اعتمادآنلاین، به نقل از worldpopulationreview، به بررسی آمار اوتیسم می‌پردازد. موارد گزارش‌شده از اختلال اوتیسم در سال‌های اخیر افزایش یافته است. این اختلال تنها یک نشانه ندارد، اما با دیدن هر کدام از نشانه‌های اولیه اوتیسم باید نسبت به وجود این اختلال آگاهی پیدا کرد. اوتیسم درمان مشخصی ندارد و کودکان مبتلا به اوتیسم با سختی بزرگ می‌شوند.

تعیین میزان دقیق ابتلا به اوتیسم در جهان دشوار است. این امر به دلیل آن است که کشورهایی هستند که آمار دقیقی از این اختلال ندارند و آن را ردیابی نمی‌کنند. هیچ معیار دقیق و مشخصی نیز برای اوتیسم وجود ندارد؛ حتی اگر هم وجود داشته باشد، برخی از کشورها امکان ارزیابی آن را ندارند.

کشورهای توسعه‌یافته در نظر دارند آماری دقیق از اوتیسم ارائه دهند. هنگ‌کنگ با تعداد 372 کودک از هر 10 هزار کودک در بالای لیست بیشترین تعداد کودکان اوتیستیک قرار دارد. به بیان دیگر، از هر 27 کودک یک نفر در هنگ‌کنگ دچار اختلال است.

کره‌جنوبی نیز آمار بالایی دارد. در این کشور از هر 10 هزار نفر 263 نفر (یعنی از هر 38 نفر یک نفر) دچار این اختلال‌اند. آمریکا پس از کره‌جنوبی قرار می‌گیرد به‌ طوری که از هر 10 هزار کودک 222 کودک (یعنی از هر 45 نفر یک نفر) به اختلال اوتیسم مبتلاست.

اوتیسم

آمار دیگر کشورها به این ترتیب است:

ژاپن: یک کودک از 55 کودک

ایرلند: یک کودک از 65 کودک

سوئیس: یک کودک از 69 کودک

کانادا: یک کودک از 94 کودک

دانمارک: یک کودک از 145 کودک

سنگاپور: یک کودک از 149 کودک

بلژیک: یک کودک از 167 کودک

استونی: یک کودک از 167 کودک

فنلاند: یک کودک از 185 کودک

نروژ: یک کودک از 196 کودک

نکته‌ای که باید بدان اشاره کرد این است که ممکن است آمار اوتیسم در برخی از کشورهای جهان بیشتر از این تعداد هم باشد، اما ما آمار دقیقی از آن در دست نداریم. به دلیل نبود معیاری مشخص و وجود برخی از فاکتورها امکان ارزیابی دقیق داده‌ها برای بعضی از کشورها وجود ندارد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری اعتماد آنلاین ، تاریخ انتشار 6 آبان 98، کد خبر: 352278، www.etemadonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین