پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۶۰۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۵
ناصر زجاجی با انتقاد از کمبود مدرسه مخصوص کودکان اوتیسم، آگاهی جامعه را امر مهمی ارزیابی کرد و گفت: کمبود مدرسه مخصوص، زندگی کودکان اوتیسمی را مختل می‌کند.

شعارسال: ناصر زجاجی، بنیانگذار و رئیس هیات مدیره بنیاد خیریه کودکان اوتیسم، در رابطه با مشکلات کودکان اوتیسم در جامعه گفت: فکر می‌کنم اگر مردم متوجه مسئله‌ای باشند و آگاهی داشته باشند مشکلی نخواهیم داشت. باید اطلاع‌رسانی کنیم و مردم بدانند کودک اوتیسمی کیست؟ مطمئن هستم کلیه مردم پس از آگاهی از جان و دل خدمت می‌کنند.                                  

رئیس بنیاد خیریه کودکان اوتیسم افزود: تمام خدمات بنیاد ما رایگان است و کمکی از دولت نمی‌خواهیم ولی بحث آگاهی اهمیت زیادی دارد.

او در رابطه با وضعیت آموزشی این کودکان گفت: نباید روزهای طلایی را از دست بدهیم و خانواده تا سه سالگی قبول کند بچه‌اش اوتیسمی است، در این شرایط، کودک پیشرفت خواهد کرد.

زجاجی تصریح کرد: برخی از این بچه‌ها آموزش پذیر و برخی تربیت پذیر هستند و برای برخی امکانش وجود ندارد. برخی از این‌ها مشکل کمی ندارند و به مدرسه عمومی می‌روند و برخی دیگر باید به مدرسه مخصوص بروند.

بنیانگذار و رئیس هیات مدیره بنیاد خیریه کودکان اوتیسم در پاسخ به این سوال که شرایط مدارس مخصوص برای این کودکان چگونه است؟ گفت: این مدارس خیلی کم است. مدرسه فوق‌العاده کم است و نمی‌توانم تعداد بگویم ولی کمتر از آن است که فکر می‌کنید.

او اضافه کرد: وقتی 14 سال قبل شروع کردم هیچ بنیادی نبود. از خدا خواستم مردم بدانند این جامعه چقدر دردمند است. در حال حاضر شهرداری‌ها باید کمک کنند. این کودکان در تهران پارک‌های مخصوص و فعالیت‌های جنبی دارند اما مدرسه مخصوص بسیار کم است.

بنیانگذار و رئیس هیات مدیره بنیاد خیریه کودکان اوتیسم در پاسخ به این سوال که چنان‌چه این کودکان به مدرسه نروند چه اتفاقی رخ خواهد داد، افزود: زندگی آن‌ها مختل می‌شود و این کودک تحلیل می‌رود و نباید در خانه باشد.

زجاجی در پاسخ به این سوال که برخی هتل‌ها از حضور این کودکان در کنار خانواده ممانعت کرده و آنان را پذیرش نمی‌کنند، گفت: هتل‌ها فکر می‌کنند بچه اذیت می‌کند ولی وقتی حس کند این بچه چه مشکلی دارد حتما می‌پذیرند.

او در پایان تاکید کرد: کمک از مردم نمی‌خواهم. تنها خواسته‌ام این است که مردم، خانواده‌های کودکان اوتیسم را درک و کمک کنند.

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 27دی1398، کدخبر: 951359: www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Russian Federation
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
0
0
خداروشکر تو سطح جامعه داره جا می افته نگاه ها به این افراد معمولی باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین