پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۵۰۴۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۶
استاد حوزه و دانشگاه گفت: در صورتی‌ که خانواده‌ها میزان مهریه را مهرالسنه قرار دهند بسیار مطلوب است.این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به رویکرد قوه قضائیه به‌ منظور جلوگیری از زندانی شدن افرادی که با توجه به نوسانات شدید بازار طلا، استطاعت مالی برای پرداخت مهریه را ندارند گفت: مراجع عظام تقلید در قم نیز پیش از این به این موضوع اشاره داشته‌اند تا در صورتی‌ که کسی در عسر و حرج بود، فرصتی به او بدهیم تا گشایشی برای او ایجاد شود.

شعار سالحجت‌الاسلام مرتضی چیت‌سازیان اظهار کرد: در صورتی‌ که در قباله ازدواج ذکر شده بود که مهریه عند‌المطالبه است، مرد می‌بایست در صورت درخواست زوجه، آن را به قیمت رایج در بازار پرداخت کند.

وی با بیان این مطلب که در قوانین مهریه از واژه عندالاستطاعه استفاده نمی‌شود، افزود: در‌صورتی‌ که در سند ازدواج از این اصطلاح استفاده شود، مرد می‌تواند تا حصول وضع مالی مناسب، پرداخت مهریه را به تأخیر بیندازد.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به رویکرد قوه قضائیه به‌ منظور جلوگیری از زندانی شدن افرادی که با توجه به نوسانات شدید بازار طلا، استطاعت مالی برای پرداخت مهریه را ندارند گفت: مراجع عظام تقلید در قم نیز پیش از این به این موضوع اشاره داشته‌اند تا در صورتی‌ که کسی در عسر و حرج بود، فرصتی به او بدهیم تا گشایشی برای او ایجاد شود.

حجت‌الاسلام چیت‌سازیان در ادامه گفت: برای جلوگیری از بروز چنین مسائلی، بهتر است خانواده‌ها مهریه را بر‌‌اساس وسع فرد تعیین‌کنند و یا مهرالسنه را ملاک قرار دهند که ۱۴ سکه بوده و این خیلی مطلوب‌تر است.‌

وی در پایان بار‌ دیگر تأکید کرد: بهتر است در صورت بالا بودن میزان مهریه و عدم توان مالی از حبس افراد جلوگیری شده و با ایجاد مهلت، پرداخت مهریه حتی در اقساط طولانی‌مدت انجام شود تا کام زندگی زوج‌ها به تلخی نرفته و مطالبه نیز انجام شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی تاریخ انتشار 4 آبان 97، کدمطلب: 320908، www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
0
0
ا.ف75
به نظرم فکر جالبی چون بندگان خدا واقعا تو این شرایط سخت اقتصادی واقعا مشکل پرداخت مهریه
یلدا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
0
0
وقتی قسط بندی مهریه زیاد شده دیگه چه فشاراقتصادی روی طرفه ؟طرف سالی یک سکه میده و کیف میکنه.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین