پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۶۱۳۳
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۲
آخرین آمار از تردد زائران در مرز مهران، محدودیت‌های ترافیکی محورهای منتهی به مرزهای ایلام و خوزستان و اخبار مربوط به روند خدمات‌رسانی دستگاه‌های مختلف به زائران اربعین را اینجا بخوانید.

شعارسال: در بسته خبری اربعین آخرین رویدادهای مرتبط با پیاده‌روی اربعین را مرور خواهیم کرد، مواردی از قبیل آخرین آمار تردد زوار در مرزها، ارائه خدمات به زائران، روند برگشت زائران و اعمال محدودیت‌های ترافیکی، برقراری امنیت در مرزها و اخرین اخبار مرزهای کشور در روز اربعین.

جزئیات این اخبار را در زیر می‌خوانید.

۲۰:۲۵ مدارس خرمشهر روز چهارشنبه تعطیل است

مدیر آموزش و پروش خرمشهر گفت: مدارس خرمشهر فردا چهارشنبه در نوبت های صبح و عصر به علت بازگشت زائران تعطیل است.

۲۰:۲۳ ۱۸ بیمار بستری در بیمارستان الحسین کربلا به مرز مهران منتقل شدند

مسئول تیم پزشکی تخصصی ایران در بیمارستان الحسین کربلا، اظهارداشت: در روز اربعین سرور و سالار شهیدان از بیمارستان الحسین کربلا ۱۸ بیمار با تشخیص پزشکان به مرز مهران در ایران منتقل شدند.

۱۹:۴۵ ورود زائران از مرزها هر لحظه بیشتر می شود

دبیر ستاد اربعین گفت: امروز از ساعاتی پیش هر لحظه به ورود زائران افزوده می شود. شهریار حیدری شامگاه امروز سه شنبه در گفتگو با رادیو اربعین تصریح کرد: تمام تمهیدات از جمله وسایل حمل و نقل عمومی جهت انتقال زوار آماده است.

وی با تاکید بر اسکان و تغذیه زوار در بازگشت به کشور افزود: مواکب ایرانی در داخل کشور و خاک عراق تا روز جمعه ارائه خدمت می کنند.

۱۹:۲۸ خدمت رسانی موکب های آستان قدس به زائران تا ۳ روز بعد از اربعین

معاون اماکن متبرکه آستان قدس رضوی گفت: موکب های این آستان تا ۳ روز بعد از اربعین حسینی به زائران خدمت رسانی خواهند کرد.

۱۸:۵۷  بازدید فرمانده نیروی انتظامی از مرز چذابه

۱۸:۲۷ امشب و فردا حجم ترافیک در محورهای مواصلاتی ایلام بالاست

سرهنگ رضا همتی زاده رئیس پلیس راه ایلام در گفتگو با خبرنگار  اظهار داشت: با توجه به این که حجم ترافیک در محورهای مواصلاتی مهران به ایلام بسیار زیاد بود، در محور ایلام به مهران پشت تونل راه کربلا و تونل آزادی با ترافیک نیمه سنگینی روبه رو شدیم و از محور جایگزین ایلام- ایوان- اسلام آباد برای توزیع بار ترافیکی استفاده کردیم.

رئیس پلیس راه استان ایلام افزود: ما انتظار داریم برای امشب و فردا حجم ترافیک را در محورهای مواصلاتی استان ایلام داشته باشیم و خودروهایی که قصد سفر به شهرستان مهران را دارند ناگزیر باید از محور ملکشاهی عبور کنند.

۱۷:۳۹  عزاداری روز اربعین در بین الحرمین

۱۷:۲۶ورود ۱۱۰ هزار زائر از مرز مهران به داخل کشور

۱۷:۰۲ جهانگیری در راهپیمایی اربعین حضور یافت

اسحاق جهانگیری در جریان سفر یک روزه به نجف اشرف، پس از زیارت حرم نورانی و بارگاه مقدس امام اول شیعیان حضرت علی (ع)، از مسیر راهپیمایی اربعین و برخی موکب ها بازدید کرد و در بخشی از این مسیر با راهپیمایان اربعین همراه شد.

۱۷:۰۱ واکنش به قتل عام راهپیمایان اربعین حسینی در کشور نیجریه

حسین امیر عبدالهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل در صفحه شخصی خود نوشت: قتل عام راهپیمایان اربعین حسین «ع» در کشور نیجریه با هیچ منطقی توجیه پذیر نیست. شیخ زکزاکی دموکراتیک ترین رهبر اسلامی است که از انسانیت دفاع می کند.

۱۶:۰۴ حال و هوای کربلای معلی در اربعین حسینی

۱۴:۵۸ نیروی انتظامی تا هفته آینده در پایانه های مرزی مستقر است

۱۵:۰۰ سهم مرزهای کشور در تردد زوار اربعین اعلام شد

بر اساس اعلام ستاد مرکزی اربعین حسینی، از ابتدای ماه صفر تا ۱۹ این ماه، مرز مهران ۶۰ درصد از حجم تردد زائران را به خود اختصاص داده است. همچنین ۲۳ درصد زائران اربعین از مرز شلمچه و ۱۳ درصد از مرز چذابه تردد کرده‌اند. در این مدت ۴ درصد از زائران نیز از مرز هوایی برای سفر به عراق استفاده کرده‌اند.

۱۴:۵۶ انفجار در خانقین ۲ شهید و ۱۱ زخمی برجای گذاشت

یک منبع امنیتی در استان دیالی عراق اعلام کرد که یک بمب در نزدیکی «باوه محمود» در منطقه خانقین منفجر شده است. بر اثر این انفجار دستکم دو زائر حسینی شهید و ۱۱ تن دیگر زخمی شده اند.

این انفجار ساعت ۱۰ صبح امروز به وقت محلی و در مسیر زائرانی راهی کربلای معلی بودند رخ داد.

۱۴:۴۸ جهانگیری از رئیس‌جمهور عراق برای سفر به تهران دعوت کرد

معاون اول رئیس‌جمهور در تماس تلفنی با برهم صالح انتخاب وی به عنوان رئیس‌جمهور جدید عراق را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد با سفر وی به ایران مناسبات میان دو کشور گسترش یابد.

۱۴:۱۶ هیچ فردی بدون گذرنامه از مرز خارج نشد/۱۲هزار زائر فاقد مدرک

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به بازگرداندن ۱۲هزار نفر از زوار فاقد مدارک قانونی ازآغاز راهپیمایی اربعین تا کنون، گفت: هیچ فردی بدون گذرنامه و ویزا موفق به خروج از مرزهای سه گانه نشده است.

۱۳:۳۷ حضور ۲ میلیون زائر اربعین حسینی از ایران در کربلا

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: بر اساس آخرین آمار اعلامی در این ایام تا امروز صبح حدود دو میلیون نفر به سمت عتبات عالیات سفر کردند. ادامه خبر را اینجا بخوانید.

۱۳:۲۴ ۱۵۶ مصدوم و بیمار بد حال از عراق به کشور منتقل شدند

معاون عملیات جمعیت هلال احمر کشور گفت: تا امروز ۱۵۶ مصدوم و بیمار بدحال به کشور منتقل شده اند.

۱۳:۱۳ مسیر مهران-ایلام یک طرفه شد

سرهنگ رضا همتی زاده  اظهار داشت: جاده مهران-ایلام از هم اکنون یک طرفه شده و ترافیک در این مسیر روان و بدون هیچ مشکلی در جریان است. وی گفت: در بعضی از تقاط این مسیر ترافیک پر حجم و نیمه سنگین است.

وی اظهار داشت: مسیر جایگزین نیز محور ایلام -ملکشاهی – مهران درنظر گرفته شده است.

۱۳:۱۲ وضعیت مناسب ارتباطات زوار اربعین/ حرم امام حسین (ع) به وای‌فای رایگان مجهز شد

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به گزارشات دریافتی از وضعیت بهتر ارتباطات زوار اربعین نسبت به سال گذشته، گفت: با هماهنگی با اپراتورهای عراقی، حرم امام حسین (ع) به وای‌فای رایگان مجهز شد.

۱۲:۲۸ سردار اشتری از مرز چذابه دیدن کرد

سردار حسین اشتری لحظاتی پیش به منظور بررسی آخرین شرایط تردد زائران اربعین از مرز وارد چذابه شد و از روند خدمات رسانی به زائران دیدن کرد.

۱۱:۵۶ توزیع مستمر بنزین و گاز برای استفاده خودروی زائران اربعین

۱۱:۵۵ بیش از ۲۰۰ هزار زائر از مرزهای خوزستان به کشور بازگشتند

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در گفت و گو با خبرنگار مستقر در مرز شلمچه اظهار کرد: میزان تردد از دو مرز شلمچه و چذابه از ابتدای ماه صفر تا کنون بیش از ۷۵۰ هزار نفر بوده است که بیش از ۲۴۰ هزار نفر از این مرزها وارد ایران شدند.

۱۱:۳۵ حضور ۱۴۰۰ تیم پلیس برای نظم و انضباط ترافیکی در برگشت زائران

۱۱:۳۳ معاون اول رئیس‌جمهور به زیارت حرم حضرت علی(ع) رفت

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین پس از زیارت با تولیت حرم دیدار و گفتگو کرد و از روند اجرای طرح توسعه حرم مطهر علوی مزین بنام صحن و شبستان حضرت زهرا(س) و آخرین وضعیت اجرایی و برنامه زمانبندی تکمیل این طرح مطلع شد.

۱۱:۲۷ ری کربلای دوم شد/طنین «لبیک یا حسین» جامانده‌های اربعین

جامانده های اربعین از سراسر استان تهران و حتی نقاط دیگر کشور، همزمان با اربعین حسینی به جنوب تهران آمدند، تا در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به مولای کربلا سلام دهند.

۱۱:۰۵ دیدار جهانگیری با استاندار نجف

جهانگیری در دیدار با سید جواد الیاسری استاندار نجف یکی از مهمترین اهداف سفرش را قدردانی از دولت و ملت عراق در این کشور به خاطر پذیرایی از بیش از ۲ میلیون ایرانی توصیف کرد و گفت: باید از مراجع بزرگ تقلید نجف که با راهنمایی های خود باعث برگزاری بهتر این مراسم معنوی شده اند تشکر کرد.

۱۱:۰۰ مراسم عزاداری اربعین در حسینیه امام(ره) با حضور هیات‌های دانشجویی

در اربعین حسینی علیه‌السلام، حسینیه امام خمینی(ره) میزبان هیئت‌های دانشجویی از سراسر کشور بود و دانشجویان دلداده حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و اصحاب باوفای ایشان، در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی به عزاداری پرداختند.

۱۰:۴۸ ترافیک سنگین و پرحجم درمهران/ اعمال محدودیت‌های جدید

-رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام درخصوص آخرین وضعیت ترافیکی شهرمهران گفت: هم اکنون ترافیک در مهران بسیار سنگین و پرحجم است. سرهنگ محسن ناصری اظهار داشت : باتوجه به تردداتوبوس های درونشهری در مهران و تداخل زائران پیاده هم اکنون شاهد بار ترافیک سنگین در مهران هستیم که به ناچار مجبوریم تا لحظاتی دیگر با اعمال محدودیت های ترافیکی از ورود اتوبوسهای شرکت واحد به داخل شهر جلوگیری کنیم

۱۰:۴۰ ورود ۱۵ میلیون زائر حسینی به کربلای معلی ثبت شده است

«محفوظ التمیمی» دبیر شورای استانداری کربلا اعلام کرد که ورود ۱۵ میلیون زائر حسینی به کربلای معلی ثبت شده است که از این تعداد ۴ میلیون زائر، خارجی هستند. اغلب زائران غیر عراقی، ایرانی هستند.

۱۰:۳۷ آخرین وضعیت ترافیکی مرزها

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور بیان کرد: ترافیک در محورهای ایلام-مهران سه راهی ماربره، سرابله-خمین و خمین- اسلام آباد نیمه سنگین و در استان‌ خوزستان، محورهای چذابه- بستان آباد، شلمچه و خرمشهر ترافیک پرحجم اما روان است.

۱۰:۳۶ ایجاد محدودیت های ترافیکی در استان ایلام از ساعت ۱۲ ظهر سه شنبه

سردار محسن فتحی‌زاده گفت: با توجه به بازگشت حجم قابل توجه زائران اربعین حسینی (ع) به مرز مهران و افزایش تردد در مسیر مهران - ایلام به جهت ایجاد سهولت و تخلیه بار ترافیکی برگشتی به سمت ایلام، از ساعت ۱۲ امروز محدودیت‌های ترافیکی اجرا خواهد شد.

وی افزود: در این محدودیت‌های ترافیکی، از ساعت ۱۲ مسیر ایلام به مهران مسدود می‌شود و از ساعت ۱۴ نیز مسیر مهران به سمت ایلام به صورت یک طرفه خواهد بود. وی ادامه داد: مسیر جایگزین برای تردد به سمت مهران، محور ایلام - ملکشاهی - مهران خواهد بود.

وی تاکید کرد: رانندگان و زائران از مرکز استان از دو مسیر ایلام - ایوان - کرمانشاه یا ایلام - سرابله - حمیل - کرمانشاه می‌توانند به سمت استان کرمانشاه تردد کنند.

۱۰:۳۲ کاهش چشمگیر تصادفات و سرقت/ نظارت بر کرایه حمل‌ونقل بیشتر می شود

موج بازگشت زوار اربعین از مرز مهران به اوج خود رسیده است، در این بین مسئولان تمامی تمهیدات را برای جابجایی زوار فراهم کرده اند از جمله اینکه بر قیمت کرایه های حمل و نقل نظارت دارند.

۱۰:۲۴ ورود ۷۰ هزار زائر از صبح امروز در مهران به داخل کشور

کامران بختیاری در گفتگو با خبرنگار  اظهار داشت: از ابتدای ماه صفر تا به این لحظه یک میلیون و ۳۶۸ هزار و ۳۲۸ نفر زائر از مرز رسمی و بین المللی مهران تردد داشتند. وی افزود: از ساعات اولیه صبح امروز نیز تا به این لحظه ۷۰ هزار نفر زائر از مرز مهران به کشور بازگشته اند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام گفت: ۱۱۰ هزار خودرو طی اربعین در مهران پارک شد.

۱۰:۱۵  عزاداران اربعین مسیر کربلا

۰۹:۴۵ مسیر مهران به ایلام از ۱۲ ظهر امروز یکطرفه می شود

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی از یکطرفه شدن جاده مهران به ایلام از ساعت ۱۲ ظهر امروز خبر داد. عین الله جهانی صبح امروز سه شنبه در گفتگو با رادیو اربعین با اعلام این خبر گفت: مسیر جایگزین ایلام به مهران برای افراد محلی٬ جاده ملکشاهی به مهران خواهد بود.

وی افزود: از عموم مردم محلی که با این رینگ ترافیکی دچار مشکل در تردد به مناطق مسکونی و کاری خود می شوند عذرخواهی می کنیم اما در شرایط کنونی تامین امنیت و سلامت رانندگان در اولویت کاری پلیس راهنمایی و رانندگی است.

۰۹:۳۰ خدمات رسانی شهرداری ایلام در مسیر بازگشت زائران اربعین

شهردار ایلام از خدمات رسانی شهرداری ایلام در مسیر بازگشت زائران اربعین خبر داد.

۰۹:۲۴ تجهیز بیمارستان های استان ایلام برای خدمات رسانی به زائران

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام از تجهیز بیمارستان های استان ایلام برای خدمات رسانی به زائران خبر داد.

۰۸:۴۶ تصاویر هوایی از پایانه مرزی چذابه

۰۸:۳۵ مسیر مهران به سمت ایلام از ظهر امروز یک طرفه می شود

سرهنگ رضا همتی زاده رئیس پلیس راه ایلام اظهار داشت: با توجه به بازگشت حجم قابل توجه زائران اربعین حسینی (ع)به مرز مهران و افزایش تردد در مسیر مهران-ایلام به جهت ایجاد سهولت و تخلیه بار ترافیکی برگشتی به سمت ایلام از ساعت ۱۲ امروز محدودیت های ترافیکی آغاز خواهد شد و مسیر مهران به سمت ایلام به صورت یک طرفه خواهد بود.

۰۸:۲۵ ترافیک روان و پرحجم در مسیر ایلام-مهران

۰۸:۲۱ انتقال ۵۸۵ دستگاه خودروی غیرمجاز به پارکینگ در مهران

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام گفت: از آغاز طرح ترافیکی اربعین تاکنون تعداد ۵۸۵ دستگاه خودرو به پارکینگ منتقل شده است.

۰۷:۱۲ یک میلیون زائر از کشور خارج شدند/ خروج موقت ۵.۵ هزار خودرو

روح الله غلامی اظهار داشت: از تاریخ ۱۹ مهر ماه تا ۶ آبان ماه سال جاری (یکم ماه صفر تا هجدهم ماه صفر) تعداد یک میلیون و ۳۳ هزار و ۳۰۵ مسافر از مرز مهران خارج و تعداد ۲۵۶ هزار و ۹۵۵ مسافر از هموطنان ایرانی به کشور وارد شده اند.

سرپرست گمرکات استان ایلام افزود: از تاریخ ۲۱ مهر تا ۶ آبان ماه سال جاری کار تشریفات ۵ هزار و ۲۵۷ کامیون حامل تجهیزات موکب های اربعین حسینی و بار انجام شده که شامل ۲ هزار و ۵۲۵ بار تجاری و ۲ هزار و ۷۵۰ موکب بود.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت کار تشریفات خروج موقت تعداد ۵ هزار و ۵۶۴ خودرو شامل ۲۳۰ کامیون لبه دار، ۱۸۱۶ اتوبوس، ۳۴۱۰ دستگاه سواری، ۲۲ مینی بوس، ۶۰ آمبولانس و ۲۶ موتور انجام شده است.

غلامی گفت: کار تشریفات ورود تعداد ۲۶۳ دستگاه خودرو شامل ۳۲ اتوبوس و ۲۳۱ دستگاه سواری نیز انجام شده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 8آبان1397 ، کدخبر: 4445382: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین