پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۷۶۶۲
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۴
شهردار بجنورد گفت: احیای بافت فرسوده شهری در این شهر نیازمند ورود سرمایه‌گذاران قدرتمند به این حوزه است تا در میان ساکنان این مناطق برای نوسازی این بافت اعتمادسازی شود.

شعار سال: «روح‌الله براتیان» با اشاره به معضلات موجود در بافت فرسوده شهری، اظهار کرد: طولانی شدن روند سرمایه‌گذاری پروژه ارمغان در بافت فرسوده این شهر سبب بی‌اعتمادی مردم برای احیای بافت فرسوده شده استبراتیان بافت فرسوده این شهر را شامل سه بخش بافت ناکارآمد میانی، تاریخی و سکونتگاه‌های غیررسمی دانست و گفت: بافت تاریخی فقط در بخش آیینه خانه مفخم و در حد لکه‌های تاریخی در برخی نقاط وجود دارد.

وی با اشاره به وجود 154 هکتار بافت فرسوده در شهر بجنورد، گفت: بافت فرسوده در بخش ناکارآمد میانی شهر بیشتر شامل مناطق سراوان محله و پای توپ می‌شودشهردار بجنورد وضعیت مالی ساکنان این مناطق را بسیار پایین دانست و خاطرنشان کرد: شهرداری برای تشویق مردم در این مناطق پروانه رایگان اعطا می‌کند، اما این راهکار تنها یک درصد مشکلات را برطرف می‌کند.

وی با بیان این‌که سرمایه‌گذاران بیشتر تمایل دارند در مناطق مرکز و فضاهای بهتر این شهر سرمایه‌گذاری کنند، گفت: احیای بافت فرسوده نیازمند ورود سرمایه‌گذاران قدرتمند و قوی برای نوسازی این بافت استبراتیان بهترین راهکار برای جلب اعتماد مردم را سرمایه‌گذاری به‌صورت کناره‌ای در این بافت‌ها برشمرد و افزود: هم‌اکنون این نوع کار در شهر ارومیه و تبریز در حال انجام است که با استقبال خوب مردم در نواحی فرسوده مواجه شده است.

وی با تأکید بر این‌که احداث بافت فرسوده به صورت جزیره‌ای دیگر پاسخگو نیست، گفت: در نوع کناره‌ای، سرمایه‌گذاران واحدهای کنار بافت را احداث می‌کنند و با اتمام و واگذاری آن‌ها، آغاز به احداث در واحدهای بعدی در کنار آن می‌کنندشهرداری بجنورد یادآور شد: هم‌اکنون این نوع سرمایه‌گذاری در خیابان 17 شهریور شمالی تا حدودی اجرا شده و خود مردم از حاشیه خیابان به نوبت شروع به توسعه منطقه کرده‌اند.

وی افزود: با این وجود در بیشتر مناطق بافت فرسوده عزم و اراده همگانی و نیز توان مالی برای احیای بافت وجود نداردبراتیان خاطرنشان کرد: هم‌اینک شهرداری به‌منظور بازگشایی معابر در مناطق مرکزی شهر مانند خیابان سلطانی اقدام به خرید و تملک بخشی از زمین‌ها می‌کند، اما انجام این روند در همه شهر هزینه بالایی نیاز دارد که نیازمند عزم همگانی و جذب سرمایه‌گذاران است.

وی یادآور شد: اگر هزینه‌ای که در ایجاد واحدهای شهری در منطقه گلستان شهر بجنورد شد در بافت فرسوده انجام می‌گرفت بسیار تأثیرگذار تر بود و سطح شهر نیز از این حالت بافت ناکارآمد خارج می‌شد. 700 هکتار بافت فرسوده در خراسان‌شمالی وجود دارد که 154 هکتار آن در مرکز استان است و بی‌رغبتی سرمایه‌گذاران برای ورود به این پروژه‌ها و مسائل و مشکلات دیگر بخشی از بافت فرسوده مرکز استان را مبتلا کرده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 1 دی 97، کد مطلب: 97100100240، www.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین