پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۵۲۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۸
وقتی در روند انتصابات در کشور شایسته سالاری رعایت نمی‌شود. فردی با وزن آقای محمدرضا حسین نژاد می‌شود استاندار خراسان شمالی. وقتی برای پرت گویی ها، حاشیه سازی‌ها و شائبه‌های مرتبط با مسئولان، شاهد حضور موثر نهاد‌های قضائی و نظارتی و حتی امنیتی نیستیم، نتیجه اش می‌شود، تکرار سوتی ها. حالا تو هی توجیه کن و ماله بکش. حق بود که استعفا می‌دادی که آن هم جسارت خاص خودش را می‌خواست که خیلی‌ها از آن بی بهره هستند. من بعد بیشتر در حرف زدنت دقت کن آقای استاندار. مراقبت گفتاری، بتدریج مراقبت رفتاری آورده و ان شاالله شاهد تشدید مراقبت‌های شما در نظامات تصمیم گیری استان هم باشیم.
شعار سال: سعید پیرزاد فعال رسانه‌ای با انتشار این ویدیو نوشت: حسین نژاد استاندار خراسان شمالی در شرایطی که نمی‌دانست میکروفنش روشن است گفت: به این زن‌ها رو بدهید کل کشور را تصرف می‌کنند!

این بیانات، محمدرضا حسین نژاد را وادار به پوزش طلبی و توجیه کرد. بدلیل هوشمندی اش در معذرت خواهی سریع، عذرش شاید قابل پذیرش باشد. اما نظام اداری - سیاسی کشور باید توجه بیشتر به شایسته سالاری و نظارت بر مسئولان (خصوصا نظارت بر کارآمدی در برنامه ریزی) داشته باشد.

تعداد بازدید : 28

اما محمدرضا حسین نژاد کیست:

حسین نژاد متولد اول فروردین ماه ١٣۴۴ در شهرستان شیروان خراسان شمالی بوده و مسوولیت‌هایی چند در حوزه‌های مختلف اجرایی و عمرانی در استان‌های خراسان‌های رضوی و شمالی داشته است.

از نظر تحصیلات، دیپلم ریاضی و فیزیک خود را از دبیرستان دکتر شریعتی شهرستان شیروان در سال ١٣۶٣ دریافت کرد و در سال ۱۳۶۷ موفق به اخذ لیسانس مهندسی عمران از دانشگاه فردوسی مشهد شده، در سال ۱۳۷۵ فوق لیسانس عمران از دانشگاه فردوسی مشهد اخذ نموده و در سال ۱۳۹۵ نیز مدرک دکترای برنامه ریزی شهری را از پژوهشگاه بحران‌های طبیعی اصفهان دریافت داشته است. برخی از منتقدین بر روند تحصیل دوره دکتری نامبرده انتقاداتی را مطرح کرده اند.

حسین نژاد مستخدم رسمی استانداری خراسان رضوی و مامور به خدمت در شهرداری مشهد بوده و از سال ۱۳۹۲ تاکنون (قبل از تصدی سمت استانداری) معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد را بر عهده داشته است. برخی از افراد، قائل به ایجاد ارتباطات خاص در این دوره برای او بوده اند! نامبرده، ٢٠ سال سابقه خدمت به عنوان شهردار در شهر‌های فاروج، طرقبه، چناران، شیروان، منطقه ٢ مشهد مقدس، منطقه ١ مشهد مقدس، معاون فرماندار و فرماندار در شهرستان چناران دارد.

حسین نژاد در هشتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده مردم شیروان در مجلس انتخاب شد که سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در این دوره بود. عملکرد او در کمیسیون عمران و سطح و میزان موثر بودگی موضع گیری‌های او در دوره نمایندگی هم با، اما و اگر فراوان منتقدینش همراه بوده است.

در مجموع می‌توان بر چند مشخصه فعال بودن، پویا بودن محمدرضا حسین نژاد بعنوان نقاط مثبت حرفه‌ای او تاکید داشت، اما عمق و موثر بودگی چندانی از او در سمت‌های مختلف مدیریتی که گرفته است، مشاهده نمی‌شود. البته شاید در مقایسه با سایر استانداران این استان، می‌توان امتیاز خوبی را برای محمدرضا حسین نژاد قائل شد. به همین علت و با توجه به هوشمندی بخرج داده در پوزش طلبی سریع، شاید بتوان از خطای سیاسی او گذشت نمود.

مگر استاندار‌های قبلی استان خراسان شمالی چه کسانی بودند:

خراسان شمالی در سال ۱۳۸۳ بعنوان استانی مستقل از خراسان بزرگ تشکیل شد و تاکنون ۱۱ استاندار در این استان شمال شرق کشور خدمت کرده اند. استان خراسان شمالی با مساحت ۲۸ هزار و ۴۳۴ کیلومتر مربع که از این نظر پانزدهمین استان ایران است. این استان از ۸ شهرستان، ۲۲ شهر و ۱۹ بخش، ۴۰ دهستان و ۸۶۲ روستای دارای سکنه تشکیل شده است؛ اکثریت مردم خراسان شمالی شیعه و بخشی از اقلیت آن سنی هستند و پراکندگی جمعیت این استان از گروه‌های قومی استان شامل کرد، فارس و ترکمن تشکیل شده است.

محسن نریمان اولین استاندار خراسان شمالی به مدت یکسال و ۶ ماه، بهروز همتی یک سال و هفت ماه در دولت نهم، محمدمهدی مروج الشریعه ۱۰ روز در دولت نهم، محمدحسین جهانبخش ۲ سال و ۹ ماه در دولت نهم و دولت دهم، ابوطالب شفقت ۲ سال در دولت دهم، محمود احمدی بیغش یک سال و ۲ ماه دردولت دهم، سید علی‌اکبر پرویزی ۲ سال و ۹ ماه در دولت یازدهم، محمدرضا صالحی ۲ سال و ۲۱ روز در دولت یازدهم و دولت دوازدهم، محمدرضا خباز ۳ ماه و ۲۶ روز دولت دوازدهم و محمدعلی شجاعی از هفتم آذر ۱۳۹۷ تاقبل از حسین نژاد (آذر ماه ۱۴۰۰) در دولت دوازدهم و سیزدهم به ترتیب نماینده عالی دولت در خراسان شمالی بودند.
 

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
0
0
از توجیه خودت خجالت بکش. دروغ دروغ دروغ
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین