پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۳۷۸۲
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۴
دکتر سید احمد هاشمی عنوان کرد:خراسان شمالی همچنان در وضعیت سفید کرونا قرار دارد که این سفیدی نشانه پاک بودن نیست و مردم باید بیش از روزهای گذشته به خودمراقبتی بپردازند.

شعار سال:خراسان شمالی همچنان در وضعیت سفید کرونا قرار دارد که این سفیدی نشانه پاک بودن نیست و مردم باید بیش از روزهای گذشته به خودمراقبتی بپردازند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اعلام این خبر گفت: با وجود آن که استان همچنان در وضعیت سفید باقی مانده است و تا کنون هیچ مورد مثبتی از ابتلا به این ویروس گزارش نشده است، اما موارد مشکوکی وجود دارد که این افراد به دلیل مصون ماندن افراد جامعه تا زمان مشخص نشدن نتایج آزمایش در بیمارستان بستری می شوند.

دکتر سید احمد هاشمی عنوان کرد: وضعیت سفید کرونا در خراسان شمالی دلیلی برای بی اهمیتی به مراقبت های بهداشتی و خودمراقبتی نیست و همه باید به منظور پیشگیری و شکست این ویروس تا حد امکان توصیه های بهداشتی متخصصان را جدی بگیریم.

دکتر هاشمی تعداد مراجعه کنندگان مشکوک به کرونا به بیمارستان های استان طی این مدت را 77 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد فقط 26 بیمار مشکوک به کرونا بستری هستند و مابقی ترخیص شدند.

وی از استقرار ایستگاه های سلامت در مسیرتردد و ورودی های شهرستان های استان در آینده نزدیک خبر داد و اظهار داشت: به منظور غربالگری و اقدامات پیشگیرانه کرونا ویروس نسبت به استقرار ایستگاه های سلامت در ورودی شهر ها اقدام کردیم .

دکتر هاشمی با اشاره به آغاز پیک کرونا در هفته جاری ، تاکید کرد: از مسافرت های غیر ضروری، سیاحتی، زیارتی و حضور در مکان های پر ازدحام به طور جدی خودداری کنید.

وی توضیح داد: تعطیلی مدارس و دانشگاه ها به منظور حفظ سلامتی و پیشگیری از انتقال و گسترش بیماری است، اما متاسفانه بسیاری از خانواده ها با رفتن به سفر و مکان های پر ازدحام زمینه خطر انتقال و گسترش بیماری را فراهم کردند که بسیار نگران کننده است.

وی بر اهمیت آگاهی مردم اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به آن که اضطراب و استرس سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کند و زمینه خطر ابتلا به بیماری را افزایش می دهد، بهتر است افراد آرامش خود را حفظ کنند، به مراقبت های بهداشتی در حد لازم بپردازند و از وسواس در این زمینه به شدت خودداری کنند.

وی نسبت به رها کردن ماسک و دستمال در خیابان ها هشدار داد و خاطر نشان کرد: انداختن آب دهان و ترشحات بینی و رها کردن ماسک و دستمال در کوچه و خیابان های شهر منشا آلودگی است و باید شهروندان این موارد را که جزو اصول اولیه بهداشت است، رعایت کنند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا،تاریخ انتشار:11اسفند1394،کد خبر: 971653،www.borna.news

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین