پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۹۰۰۰
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۴
هدایت حاتمی در نشست شورای پایش آرد و نان استان، با بیان اینکه نان کرمانشاه از سالیان گذشته دارای کیفیت چندان مطلوبی نبوده، خاطرنشان کرد: دلیل این وضعیت به کیفیت نازل گندم، تجهیزات غیراستاندارد و نیروی انسانی غیرماهر بازمی‌گردد.

شعارسال: معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه بر لزوم تدوین سند اصلاح کیفیت آرد و نان استان، از مزرعه تا سفره خانواده تاکید کرد.

 هدایت حاتمی در نشست شورای پایش آرد و نان استان، با بیان اینکه نان کرمانشاه از سالیان گذشته دارای کیفیت چندان مطلوبی نبوده، خاطرنشان کرد: دلیل این وضعیت به کیفیت نازل گندم، تجهیزات غیراستاندارد و نیروی انسانی غیرماهر بازمی‌گردد.

وی با اشاره به اینکه برای تولید یک نان مناسب در گام اول نیازمند یک بذر خوب هستیم، افزود: سردسیر بودن استان بهانه مناسبی برای توجیه گلوتن و پروتئین پایین در گندم تولیدی کرمانشاه نیست، زیرا به عنوان مثال روسیه یک کشور سردسیر است ولی در این کشور بذرهایی باکیفیت و متناسب با اقلیم آب و هوایی این منطقه تولید شده است.

حاتمی گفت: خوشبختانه گندم تولیدی مناطق گرمسیری استان از کیفیت مناسب تری برخوردار است و می‌توان آن را به مصرف داخل استان اختصاص داد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه از مراکز تحقیقات کشاورزی استان هم خواست به سمت تولید بذرهای باکیفیت و سازگار با اقلیم استان و دارای گلوتن و پروتئین مناسب گام بردارند.

‌حاتمی با اشاره به اینکه از سالیان گذشته کیفیت نامناسب گندم و آرد تولیدی حاصل از آن موجب شده نانوایی‌ها به سمت افزودن موادی مانند نمک و جوش شیرین متمایل شوند، اضافه کرد: این رویه‌ها مشکلاتی را برای سلامت شهروندان ایجاد می کند.

به گفته این مسئول، مشکلات متعددی در مسیر تولید نان از مزرعه تا سفره خانواده‌ها وجود دارد که با یک مدیریت عقلانی، شجاعانه، مناسب و نظارت مستمر می‌توان گام های خوبی برای اصلاح آن برداشت.

معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه از نهادهای نظارتی مانند تعزیرات و بازرسی اصناف خواست با جدیت تمام بر نانوایی‌ها نظارت کنند و هیچ متخلفی را بی مجازات رها نکنند و در صورت لزوم با نصب پلاکارد بر درب واحدها، آن ها را به مردم معرفی کنند.

‌وی یکی از راه‌های دیگر بهبود کیفیت نان استان را اضافه کردن مکمل‌های غذایی دانست که از طریق نانوایی‌های آزادپز و تحت نظر بهداشت و اداره استاندارد قابل انجام است.

حاتمی با بیان اینکه نوسازی تجهیزات نانوایی‌ها نیز به افزایش کیفیت نان کمک می‌کند، گفت: در این زمینه وام ارزان قیمت در اختیار نانوایی‌ها گذاشته می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه تولید آرد و نان مناسب و استاندارد یکی از اولویت‌های جدی دولت است، گفت: در این راستا بیشترین یارانه‌ها و نظارت‌ها به این حوزه اختصاص یافته است.


با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار: 8دی 1397 ، کدخبر: www.isna.ir،97100804142

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین