پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۳۰۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی گفت:سهم سد‌ها در خشکی دریاچه ارومیه تنها هفت درصد برآورد شده است.

شعار سال: یاسر رهبردین معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی گفت: بر اساس بررسی‌های دفتر مطالعات شرکت آب منطقه‌ای و ستاد احیای دریاچه ارومیه، ۹۳ درصد سهم خشکی دریاچه ارومیه مربوط به تغییر رژیم بارش ها، تغییرات اقلیمی، تغییر الگوی کشت و همچنین افزایش سطح زیرکشت در این حوضه است.

وی با اشاره به اهداف احداث سدها، بیان کرد: سد‌های موجود استان در راستای تامین آب مطمئن، کنترل و توزیع عادلانه آب، مهار سیلاب‌ها و جلوگیری از بروز مشکلات و خطر‌های ناشی از وقوع سیلاب احداث شد. وی بیان کرد: به طور مثال سد شهرچای ارومیه ۷۰ درصد از آب شرب مردم ارومیه را تامین می‌کند و در سیلاب‌های فروردین دو سال گذشته شاهد آن بودیم که خسارت و مخاطره‌ای برای مردم این منطقه ایجاد نشد، اما در رودخانه های باراندوز و نازلو شاهد خسارت به کشاورزان این مناطق بودیم که در سیلاب‌های بعدی نیز ادامه یافت.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی با انتقاد از برخی آمار غیرکارشناسی در موضوع توسعه کشاورزی و با اشاره به اجرای طرح‌های تعادل بخشی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه ادامه داد: حضور مستمر ۴۱ اکیپ گشت و بازرسی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه باعث کاهش اضافه برداشت غیرمجاز از آبخوان‌ها شده است.

به گفته وی از اقدامات مهم در این بخش می‌توان به توقیف یک هزار و ۱۰۰ دستگاه موتورپمپ آب غیرمجاز، توقیف ۲۱۳ دستگاه حفاری غیرمجاز، پر و مسلوب المنفعه کردن سه هزار و ۷۰۰ حلقه چاه غیرمجاز و نصب و راه اندازی چهار هزار و ۵۰۰ دستگاه کنتور هوشمند آب و برق بر روی چاه‌های دارای پروانه بهره برداری در حوضه آبریز دریاچه ارومیه اشاره کرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار 24 دی 97، کد مطلب: 6796060، www.yjc.ir.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
0
0
حتما بقیه اش مال تاثیرات اب و هوا و نور افتابه نه؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین