پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۴۳۱۶
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱
فیلم مستند "پول و پورن " به تهیه کنندگی بنیاد روایت فتح روز گذشته با حضور دکتر شهناز سجادی و فاطمه دانشور و در غیاب کارگردان فیلم نقد و بررسی شد.

شعارسال:فیلم مستند "پول و پورن " به تهیه کنندگی بنیاد روایت فتح روز گذشته با حضور دکتر شهناز سجادی و فاطمه دانشور و در غیاب کارگردان فیلم نقد و بررسی شد.
 

جلسه نقد و بررسی فیلم مستند " پول و پورن "عصر روز سی ام دی ماه با حضور دکتر شهناز سجادی "دستیار ویژه حقوق شهروندی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده " و خانم فاطمه دانشور " موسس و مدیر بنیاد مهرآفرین " در محل مجتمع فرهنگی هنری اسوه برگزار شد.

در ابتدای این نشست فاطمه دانشور که نماینده مردم پایتخت در چهارمین دوره شورای شهر تهران بود با انتقاد از یکسونگری فیلم و نادیده گرفتن خانواده دخترانی که به دام باندهای فساد افتاده بودند دلیل عمده انحراف این دختران را مسائل تربیتی دانست که ارتباط مستقیمی با خانواده های آنها دارد ضمن اینکه به عقیده وی در این فیلم خانواده های متمول در شرایطی مورد انتقاد قرار گرفته بودند که تحقیقات وی در مسئولیت کمیته اجتماعی شورای شهر حاکی از این است که این چنین مشکلاتی در خانواده های فقیر به خصوص آنهایی که دچار فقر فرهنگی هستند به مراتب بیشتر از سایر خانواده ها به چشم میخورد و برخی دختران، در سنین پایین تر تجربه تجاوز از سوی محارم را داشته اند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به پدیده افزایش مردان فاحشه نیز اشاره کرد و افزود مشکل اصلی اینجاست که نمی خواهیم این موضوع را بپذیریم و بنابراین صورت مسئله را پاک می کنیم.

دانشور با اشاره به اینکه شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام در کشورهای پیشرفته هم وجود دارد، این مسئله که در فیلم از شبکه های اجتماعی به عنوان عامل به بیراهه کشیده شدن دختران یاد شد را صحیح ندانست و افزود امروز در کشور ما عدم اعتماد به رسانه ملی روز به روز بیشتر می شود ضمن اینکه در زمینه آموزش نیز اوضاع هر روز بدتر از قبل می شود.

در ادامه این جلسه دکتر شهناز سجادی با بیان اینکه این فیلم بهانه ای است که بتوانیم به موضوعاتی که روزی خط قرمز جامعه محسوب می شدند، بپردازیم بر این مهم تاکید کرد که وقت آن رسیده تا برای این آسیب جدی که زنان و دختران ما را تهدید می کند چاره ای اندیشیده شود و برای مبارزه با آن برنامه ریزی اساسی صورت گیرد.

وی ضمن اشاره به پدیده قاچاق دختران ایرانی به افغانستان افزود: تجربه ۴۰ سال اخیر به ما ثابت کرده که اگر بخواهند پدیده ای را ریشه کن کنند می توانند این کار را انجام دهند بنابراین ریشه کن کردن معضلاتی نظیر آنچه در فیلم به آن پرداخته شد امکان پذیر است.

دکتر سجادی با بیان اینکه لایحه منع خشونت علیه زنان مدت هاست تحویل قوه قضاییه شده و تا امروز هنوز از سوی آن قوه جهت بررسی به مجلس فرستاده نشده است اضافه کرد این درحالی است که این لایحه کمک بسیار مهمی در این زمینه است.

دکتر سجادی در ادامه با بیان اینکه بحث آسیب‌های اجتماعی از حدود ۶ سال پیش در قالب یک پروژه تحقیقاتی مورد پژوهش قرار گرفته است و گزارش آماری آن به مسئولین تراز اول کشور ارائه شده است افزود امروز بر روی این مسائل و معضلات کار عملی صورت گرفته است و برای مبارزه با آسیب های اجتماعی بودجه جداگانه ای در نظر گرفته شده است.در عین حال معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده با قدرت در این حوزه کار می کند و بیشترین انرژی خود را صرف اصلاح قوانین مرتبط با زنان کرده است.در همین راستا خانم دکتر ابتکار ضمن بازدید از چندین زندان زنان در کشوربا زندانیان به گفت و گو پرداختند و در جریان مسائل و مشکلات آنها قرار گرفتند.

او همچنین در پاسخ سوالی در خصوص خودکشی زهرا نوید پور اظهار داشت که ما تصمیم بر اعلام موضع در این خصوص داریم و دادگاه باید بررسی کند که آیا واقعا خودکشی انجام شده یا مسئله به شکل دیگری بوده است.

گفتنی است مستند پول و پورن پس از ترسیم نمایی کلی از باندهای زیرزمینی فساد و فحشا "اسکورت سرویس ها" و بیان نحوه فعالیت آن ها ، ماجرای یک پرونده امنیتی مرموز و مهم ازنفوذ آن ها به ایران و مسئله روسپیگری سازمان یافته را روایت می کند که طی آن یک باند فساد توسط نهادهای مربوطه شناسایی و کشف می شود.این فیلم مستند به کارگردانی مهدی نقویان ساخته شده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازسایت ، تاریخ انتشار 1بهمن 97، کدخبر: 9931 ، women.gov.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین