پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۵۱۱۹
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲
رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی خرم‌آباد با اشاره به نبود پارکینگ در این شهر گفت: ترافیک هسته مرکزی شهر یکی از معضلات اصلی خرم‌آباد است.

شعار سال: سجاد بابایی با اشاره به بررسی و تصویب لایحه تعرفه عوارض بهای خدمات مربوط به سال 98 شهرداری این شهر اظهار داشت: با توجه به محدودیت زمانی بررسی لایحه تعرفه عوارض بهای خدمات شهرداری تصمیمات بسیار خوبی به‌ویژه در رابطه با مشکلات شهر خرم‌آباد گرفته شد و در همین راستا اهتمام کلیه اعضای شورای شهر و مجموعه شهرداری به این موضوع نشان می‌دهد به‌دنبال پیشرفت و آبادانی شهر هستند.

وی افزود: یکی از معضلات اصلی شهر خرم‌آباد ترافیک هسته مرکزی شهر است، بر همین اساس در تعرفه سال 98‌ با توجه به معضل ترافیکی که مجتمع‌های خدمات درمانی به‌وجود آورده‌اند همگی از بند شش حذف پارکینگ استفاده کرده‌اند.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر خرم‌آباد عنوان کرد: با توجه به حذف پارکینگ توسط لایحه سال 98‌ تصمیم گرفته شد در هسته مرکزی شهر کلیه عوارض‌های مربوط به صدور پروانه و تغییر کاربری دو برابر شود و هم‌چنین برای تشویق افرادی که قصد دارند در بخش درمانی فعالیت کنند چنان‌چه در دو بلوار کمتر توسعه‌یافته بهارستان و بلوار ولایت برای ساخت مراکز درمانی اقدام کنند،کلیه عوارضات تغییر کاربری و صدور پروانه رایگان خواهد بود.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از معضلات شهر خرم‌آباد نبود پارکینگ است، بیان کرد: اعضای شورای شهر با نظر مثبت رایگان‌بودن کلیه عوارضات ساخت پارکینگ را تصویب خواهند کرد، در همین راستا پس از تأیید وزارت کشور از طرف شهرداری اطلاع‌رسانی خواهد شد.

بابایی گفت: در لایحه تجمیع عوارض سال 98 یک‌درصد از تمام زیربنای ملک به فضای سبز املاک اختصاص داده‌شده و در صورتی که اجرایی نشود جرایم سنگینی برای آن در نظر گرفته شده‌است.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر خرم‌آباد با اشاره به مشکلات به‌وجودآمده توسط خودروهای میوه‌فروش در سطح شهر تصریح کرد: جرایم سنگینی برای این خودروها طی سه مرحله در نظر گرفته‌شده به این صورت که برای بار اول میزان مبلغ جریمه وانت‌بار و نیسان 200هزار تومان، کامیون و خاور 300هزار تومان، سه‌چرخه موتوردار 100هزار تومان و انواع چرخ‌دستی 50هزار تومان است.

بابایی اظهار داشت: اگر خودرهای میوه‌فروش برای بار دوم تخلف کنند میزان این جریمه افزایش و برای انواع وانت‌بار و نیسان 400 هزار تومان، کامیون و خاور 600 هزار تومان، سه‌چرخه موتوری 200 هزار تومان و انواع چرخ‌دستی 100هزار تومان است.

وی با تأکید بر افزایش جریمه خودروهای میوه‌فروشی که برای بار سوم تخلف کرده‌اند افزود: میزان جریمه نقدی خودروهای میوه‌فروش که برای سومین بار تخلف می‌کنند برای بازدارندگی افزایش خواهد یافت، به‌طوری‌که جریمه انواع وانت‌بار و نیسان یک‌میلیون تومان، خاور و کامیون 2میلیون تومان، سه‌چرخه موتوری 400 هزار تومان و انواع چرخ‌دستی 200 هزار تومان خواهد بود که علاوه بر این جرایم خودرو نیز به پارکینگ منتقل خواهد شد، پس از انتقال خودرو به پارکینگ به حق پارکینگ این خودروها به‌ازای هر شبانه‌روز 25درصد مبلغی که جریمه شده‌اند را باید پرداخت کنند.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر خرم‌آباد عنوان کرد: سازمان مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی موظف است پیش از اعمال و اخذ جرایم ذکرشده به‌منظور ساماندهی خودروهای حامل میوه و تره‌بار نسبت به جانمایی آن‌ها در ورودی شهر و سایر مکان‌های مناسب که موجب ترافیک و سد معبر نشود اقدام و اطلاع‌رسانی کند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 4 بهمن 97، کد مطلب: 1930131:www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین