پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۷۸۱۱
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰
رئیس دانشگاه امیرکبیرگفت: درحال نوشتن پرپوزال ماهواره پیام دو هستیم وبه محض تایید توسط سازمان فضایی ساخت نسخه دوم با قدرت و جدیت بیشتری آغاز می شود.
شعارسال: احمد معتمدی رئیس دانشگاه امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، گفت: درحال نوشتن پرپوزال ماهواره پیام دو هستیم وبه محض تایید پرپوزال توسط سازمان فضایی ساخت نسخه دوم با قدرت و جدیت بیشتری آغاز می شود.

معتمدی ادامه داد: مهمترین مسأله در ساخت ماهواره نیروی انسانی تربیت شده‌ای است که تجربه لازم را پیدا کرده‌اند و می‌توانم بگویم دیگر مانند ساخت ماهواره قبلی نیاز نیست 11 سال زمان بگذرد بلکه امروز ما می‌توانیم در عرض یک سال نسخه دوم ماهواره را بسازیم .

وی افزود: ساخت نسخه دوم ماهواره پیام با قدرت و جدیت بیشتری با توجه به اعلام آمادگی سازمان فضایی انجام می‌شود؛ البته اگر قرار باشد طراحی این ماهواره تغییر کند باید به زمان ساخت آن یک سال دیگر زمان اضافه کنیم.

معتمدی درباره پرتاب ناموفق ماهواره پیام تصریح کرد: پرتاب ماهواره به اعتقاد من خوب بوده است، نکات مثبت و منفی به همراه داشت، نکته مهم ماجرا این بود که نتایج 11 سال کار تیم پژوهشی ما مثبت ارزیابی شد؛ به طوری که اگر 20 ثانیه این ماهواره به کار خود ادامه می‌داد بدون شک در مدار قرار می‌گرفت. البته باید به این نکته اشاره کنم که این پروژه کار بسیار سنگینی بود اما خوشبختانه کارفرما و سرمایه‌گذار ما که سازمان فضایی است با توجه به اطلاعات اولیه ماهواره، کارکرد آن را تأیید کردند و پرتاب ماهواره 95 درصد موفق بوده است.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ا ز خبرگزاری فارس ،تاریخ انتشار : 17بهمن 97، کدخبر: 13971116000885،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین