پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۱۶۹۰
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰
رییس سازمان فضایی ایران با تاکید بر اهمیت ترویج علوم نجومی و اکتشافات فضایی در کشور گفت: رصدخانه ها باید تبدیل به مراکز علمی شوند که علاوه بر مباحث رصدی به ترویج این علوم نیز در بین جامعه بپردازند.رییس سازمان فضایی ایران با اشاره به برگزاری جلسات هماهنگی و مشورتی با فعالان و متخصصان و همکاری و تعامل با دیگر مراکز رصدی و نجومی ابراز امیدواری کرد این حرکت سازمان فضایی ایران باعث تعالی و رشد این حوزه در کشور شود و دیگر رصدخانه ها نیز برای سرویس دهی عمومی بیش از پیش به تمام علاقمندان و تبدیل شدن به مراکز نشر و ترویج علوم فضایی پیش قدم شوند، هر چند تا کنون نیز خدمات بسیار موثری از سوی این مراکز به جامعه ارائه شده است.

شعار سال: دکتر براری ادامه داد: با توجه به علاقمندی عموم مردم به مباحث نجوم و اکتشافات فضایی و در جهت تقویت نقش رصدخانه ها در ترویج علم و دانش، رصدخانه سازمان فضایی ایران آماده است تا درهای خود را بر روی تمام علاقمندان و متخصصین این حوزه باز کند و علاوه بر سرویس دهی به متخصصان به عموم مردم نیز خدمات علمی و آموزشی ارائه نماید.

رییس سازمان فضایی ایران با اشاره به برگزاری جلسات هماهنگی و مشورتی با فعالان و متخصصان و همکاری و تعامل با دیگر مراکز رصدی و نجومی ابراز امیدواری کرد این حرکت سازمان فضایی ایران باعث تعالی و رشد این حوزه در کشور شود و دیگر رصدخانه ها نیز برای سرویس دهی عمومی بیش از پیش به تمام علاقمندان و تبدیل شدن به مراکز نشر و ترویج علوم فضایی پیش قدم شوند، هر چند تا کنون نیز خدمات بسیار موثری از سوی این مراکز به جامعه ارائه شده است.

رصدخانه مرکز ماهدشت سازمان فضایی ایران با هدف ترویج، عمومی سازی و آموزش علم نجوم، پژوهش در زمینه اخترشناسی و کمک به پیشرفت علم اخترشناسی در سال ۱۳۹۰ بنا شد. با توجه به این اهداف، امکاناتی فراهم شده که افراد در رده های سنی و تحصیلی مختلف ضمن آشنایی با مفاهیم پایه ای نجوم قادرند به انجام فعالیت های آموزشی و پژوهشی در این مرکز بپردازند.

رصدخانه در جنوب غربی تهران و در اراضی مرکز ماهدشت واقع در کرج و در موقعیتی به طول جغرافیایی ˝۸.۵۸ ´۴۷ °۵۰ شرقی و عرض جغرافیایی ˝۴۷.۳۴ ´۴۵ °۳۵ شمالی با ارتفاع ۱۱۹۸ متر از سطح دریا قرار دارد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت دیده بان علم ایران تاریخ انتشار 5 اسفند 97، کد خبر: 43501، www.isw.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین