پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۹۱۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶
مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان از افتتاح پنج طرح به ارزش بیش از ۳۳میلیارد تومان در دهه فجر خبر داد و گفت: همچنین در این ایام عملیات اجرایی ۱۲طرح با بیش از ۶۳ میلیارد تومان اعتبار در استان آغاز خواهد شد.

شعار سال: حسن ربانی ارشد با تاکید براینکه بیمارستان ۸۶ تختخوابی بهار یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های افتتاحی در دهه فجر بود،اظهار کرد: بیش از ۳۱ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت این بیمارستان هزینه شده است. وی با اشاره به طرح‌های کلنگ‌زنی راه‌های اصلی استان به مناسبت دهه فجر خاطرنشان کرد: محور قهاوند- کمیجان با اعتبار سه میلیارد تومان، محور نهاوند- فیروزان با اعتبار ۱۶ میلیارد تومان و محور تویسرکان- کنگاور با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان در این ایام کلنگ‌زنی شد. وی با بیان اینکه چند طرح راه روستایی نیز در ایام دهه فجر در استان همدان آماده کلنگ‌زنی شد، تصریح کرد: راه روستایی اسدآباد -توانه، امین‌آباد-فهرومند، اکبر آباد- شریف‌آباد، قشلاق -راوند، گیان- نهاوند، ناصرآباد- زین آباد و قانقانلو- آقچه خرابه از طرح‌هایی است که در دهه فجر امسال کلنگ‌زنی می‌شود.

برخورداری ۱۰۰درصدی روستاها از راه آسفالته

ربانی ارشد دستاورد ۴۰ ساله انقلاب را در استان ساخت ۶۲۵ کیلومتر بزرگراه چهار خطه، ساخت ۸۵ کیلومتر آزادراه و برخورداری ۱۰۰ درصدی روستاهای بالای ۵۰ خانوار استان از راه آسفالته دانست و تاکید کرد: از نظر جمعیتی ۹۹ درصد روستاهای همدان راه آسفالته دارند. مدیرکل راه و شهرسازی استان یادآور شد: برنامه‌ریزی برای راه‌های روستایی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان صورت گرفته است. وی با اشاره به اینکه سه بیمارستان مهم توسط راه و شهرسازی در استان همدان احداث شده است، افزود: بیمارستان بعثت، نهاوند و برکت آیت‌الله بهاری شهرستان بهار این بیمارستان‌ها هستند.وی با بیان اینکه ۲۸ هزار واحد مسکن مهر در استان به متقاضیان تحویل داده شده است، گفت: قرار بود ۲۹هزار و۸۰۰ واحد در شهرهای بالای ۲۵هزار نفر در همدان احداث شود که از این میزان ۲۸ هزار واحد تاکنون تحویل متقاضیان شده که تحقق ۹۵ درصدی پیدا کرده است.ربانی ارشد با اشاره به اینکه نزدیک به ۴۸۰ واحد بدون متقاضی در شهر ملایر وجود دارد، اظهار کرد: نزدیک به ۱۲۰۰ واحد مسکن مهر در استان باقی مانده است که از این تعداد ۸۰۰ واحد توسط تعاونی‌ها و ۲۵۰ واحد خودمالکی بوده که هنوز تحویل داده نشده است.مدیرکل راه و شهرسازی همدان با تاکید بر اینکه واحدهای مسکن مهر تا پایان سال ۹۹ تحویل داده خواهند شد، یادآور شد: ۱۸۰ واحد مسکن‌مهر در قالب تفاهم‌نامه سه جانبه در استان همدان احداث شده که تحویل داده خواهد شد. وی با اشاره به بازآفرینی شهری در همدان اظهار کرد: دولت ۴۰ میلیارد تومان به‌عنوان اهرم تشویقی به ‌شهرداری‌ها و دستگاه‌های خدماتی از محل صندوق توسعه ملی کمک می‌کند و اگر دستگاه‌ها و ‌شهرداری‌ها وظایف ذاتی خود را در محلات هدف بازآفرینی انجام دهند دولت به آنها کمک خواهد کرد. وی خاطرنشان کرد: در استان ۹۵ محله هدف بازآفرینی شهری مصوب شده که در محله خضر شهر همدان مطالعات کامل و همه جانبه توسط مشاور صورت گرفته است و در شهر ملایر و نهاوند نیز طرح‌های کوچک و زودبازده دیگر در حال انجام است. مدیرکل راه و شهرسازی همدان با اشاره به ۹۵محله هدف بازآفرینی شهری در استان افزود: در شهرستان همدان ۱۸ محله، ملایر ۱۳ محله، نهاوند ۱۵ محله، تویسرکان ۱۵ محله، حسن آباد ۱۲ محله، بهار ۱۲ محله، رزن دو محله، کبودرآهنگ پنج محله و فامنین چهار محله هدف بازآفرینی قرار دارند.

مرمت بازار تاریخی نهاوند

ربانی ارشد با بیان اینکه مرمت بازار قدیمی نهاوند عقد قرارداد شده است، خاطرنشان کرد: احیا، بهسازی و مرمت بازار تاریخی نهاوند با ۲۲۰ میلیون تومان اعتبار آغاز شده است. وی مساحت اراضی دولتی استان را ۱۲ هزار هکتار دانست و گفت: مساحت اراضی دولتی همدان ثبت استان‌های دیگر هم است که نزدیک به پنج هزار هکتار آن در شهرستان همدان قرار گرفته است.

رفع تصرف ۱۰۰هکتار اراضی دولتی

ربانی ارشد ادامه داد: طی سال‌های گذشته بیش از۱۰۰ هکتار از اراضی دولتی در استان رفع تصرف شده است.

شهر همدان بزرگ خواهد شد

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان، شهر همدان را از شهرهای پرتراکم کشور دانست و گفت: همدان از شهرهای پرتراکم کشور است که بنا داریم طرح شهر همدان به‌طوری جمع‌بندی شود که کاملا کارشناسی بوده و آینده شهر طوری تنظیم شود که تراکم جمعیتی پایین بیاید.ربانی ارشد با بیان اینکه شهر همدان بزرگ خواهد شد، افزود: محدوده فیزیکی شهر همدان با حفظ باغ‌ها و اراضی کشاورزی بزرگ خواهد شد.وی در پاسخ یکی از خبرنگاران درخصوص الحاق روستاها به شهر همدان، یادآور شد: از نظر مشاور نیاز به الحاق این روستاها وجود دارد اما باید تمام فرآیند تصویب آن صورت بگیرد و همچنین درباره شهر حورا، اظهار کرد: با توجه به بازنگری طرح جامع شهر همدان شهر حورا فعلا در اولویت نیست، چراکه توسعه همدان به‌صورت پیوسته خواهد بود.

نیاز به سه هزار مسکن در همدان

ربانی ارشد با بیان اینکه در سال ۹۷ نزدیک به سه هزار مسکن در همدان باید احداث شود، به دلایل گرانی مسکن در همدان اشاره کرد و افزود: در شهر همدان نگاه مردم به مسکن سرمایه‌ای است و به دلیل اینکه در بخش‌های دیگر سرمایه‌گذاری وجود ندارد مردم به سمت سرمایه‌گذاری در مسکن می‌روند که همین موضوع باعث افزایش قیمت مسکن شده است.وی گرانی مسکن را برگرفته از اقتصاد کلان کشور دانست و ادامه داد: از طرفی قیمت زمین در همدان بسیار بالاست که امیدواریم در طرح جامع شهری طرحی بسته شود که همدان کمبود زمین نداشته باشد. وی یکی از راهکارهای خروج مسکن از حالت سرمایه‌ای به مصرفی را بستن مالیات بر مساکن سرمایه‌ای دانست و گفت: اگر بر خانه‌های خالی و واحدهای مسکونی سرمایه‌ای مالیات بسته شود این واحدها و این سرمایه‌ها وارد بخش مصرفی می‌شود.

کنارگذرشرقی-غربی اولویت نیست

ربانی ارشد در ادامه درباره کنارگذر شرقی- غربی همدان افزود: با توجه به اینکه ساماندهی ورودی و خروجی شهر مطرح شده، کنارگذر شرقی- غربی همدان فعلا در اولویت نیست. مدیرکل راه و شهرسازی استان درباره چهار‌خطه شدن محور همدان- گل تپه -علیصدر، یادآور شد: این طرح مصوب شده و به دنبال جذب سرمایه‌گذار هستیم. وی درباره ساخت بیمارستان اکباتان همدان نیز گفت: ساخت بیمارستان اکباتان از حوزه راه و شهر‌سازی خارج شده و به وزارت بهداشت و درمان سپرده شده است. درباره اعتبار یا ساخت بیمارستان امام خمینی(ره) همدان هم اطلاعی ندارم. شاید در حوزه اعتبار‌های وزارت بهداشت و درمان برای سال آینده پیش‌بینی شده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار 24 بهمن 97، کد مطلب: 3495898:www.donya-e-eqtesad.com



اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
0
0
امیدوارم این شهرها که در فرهنگ قومی وملی ما جادارن پایدار و ماندگار باشن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین