پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۱۹۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۵
ملیحه یغمایی مدیر کل بانوان استانداری خراسان شمالی در گفتگو با ما گفت: بازمانده یعنی کسی که اصلا به مدرسه نرفته و این لفظ برای اول دبستان به کار می رود که در کل خراسان شمالی طبق آخرین صحبتی که مدیر کل آموزش و پرورش داشت حدود 600 نفر بازمانده از تحصیل داریم.

شعارسال: مدیر کل امور بانوان استانداری خراسان شمالی از باماندن ۶۰۰ دانش آموز از تحصیل در استان خبر داد.

به نقل از عصر اترک، ملیحه یغمایی مدیر کل بانوان استانداری خراسان شمالی در گفتگو با ما گفت: بازمانده یعنی کسی که اصلا به مدرسه نرفته و این لفظ برای اول دبستان به کار می رود که در کل خراسان شمالی طبق آخرین صحبتی که مدیر کل آموزش و پرورش داشت حدود 600 نفر بازمانده از تحصیل داریم

یغمایی دلایل بازماندن از تحصیل را فرهنگی و اجتماعی برشمرد و اظهار کرد: تعدادی نیز بر اثر مهاجرت در این لیست قرار گرفته اند و برخی نیز کودکان کم توان جسمی و یا ذهنی حاد هستند.

وی اضافه کرد: بازماندگان از تحصیل هم دختر و هم پسر هستند و تقریبا در تمام نقاط استان مواردی از این دست وجود دارد .

وی یکی از راهکارها جهت باز نماندن افراد از تحصیل را ساخت مدارس ابتدایی عنوان کرد و گفت: با هدف کاهش آمار بازماندگان از تحصیل در کل استان باید مدارس ابتدایی ساخته شود که به خاطر بعد مسافت و یا نامناسب بودن کسی از تحصیل جا نماند .

مدیر کل بانوان استانداری خراسان شمالی افزود: در حال حاضر در روستای بویاخلی شهرستان رازوجرگلان در بخش جرگلان در حال ساخت یک مدرسه سه کلاسه با مشارکت معاونت زنان در همین راستا هستیم.

یغمایی اداره کل نوسازی مدارس استان را مجری این پروژه عنوان کرد و گفت: یک صد میلیون تومان از طرف استانداری به این طرح اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد: مجوز طرح گرفته شده و مناقصه نیز انجام و نقشه ها هم کشیده شده است و بزودی ساخت آن شروع خواهد شد .

وی در خصوص دلیل انتخاب این روستای رازوجرگلان جهت ساخت مدرسه ابتدایی از طرف معاونت امور بانوان را وجود مدرسه خشتی گلی عنوان کرد که باید نوسازی می شد .


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از شبکه اطلاع رسانی راه دانا  ، تاریخ انتشار: 7اسفند 1397 ، کدخبر:1462947 ،www.dana.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
0
0
خیلی آمار بالاتر و بیشتر در سطح کشور وجود داره این آمارهای گفته میشه ولی آیا برای این مشکلات راهکاری هم داریم که از این وضعیت نجات پیدا کنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین