پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۴۰۹۶
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷
استاندار آذربایجان شرقی گفت: بیشترین نگرانی در موضوع بافت‌های ناکارآمد و حاشیه‌نشین، مربوط به تعارضات فرهنگی و اجتماعی است که برای رفع آن، باید توانمندسازی و افزایش امکانات نیز در کنار اقدامات عمرانی در این مناطق مورد توجه قرار گیرد.

شعار سال: محمدرضا پورمحمدی در نشست ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان با حضور معاون اقتصادی رئیس جمهور، با اشاره به وجود بیش از 60 هزار هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد شهری در کشور، گفت: در شهر تبریز هم به دلایل مختلف ازجمله روند شتابان شهرنشینی و عدم اجرای دقیق مقررات شهرسازی، شاهد شکل‌گیری سکونت‌گاه‌های غیررسمی و بافت‌های ناکارآمد هستیم.

وی با اشاره به اینکه جمعیت بافت‌های ناکارآمد در شهر تبریز 350 هزار نفر است، افزود: در بحث بافت‌های ناکارآمد، تعارضات کالبدی و خانه‌های کم‌دوام یک روی سکه است و روی دیگر آن تعارضات فرهنگی و اجتماعی است.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: در ارزیابی‌ها و اقدامات معمولا به اقدامات عمرانی و رفع تعارضات کالبدی توجه می‌شود؛ در حالیکه بیشترین نگرانی مربوط به تعارضات فرهنگی و اجتماعی، حیات شهری و حقوق شهروندی است.

استاندار آذربایجان شرقی تأکید کرد: بازآفرینی شهری الزاماً با جایگزینی ساختمان‌های فرسوده اتفاق نمی‌افتد و اگر بتوانیم برای سامان‌دهی، توانمندسازی و افزایش امکانات بافت‌های ناکارآمد تلاش کنیم می‌توان وسعت این بافت‌ها را کاهش داد.

وی همچنین مشارکت تسهیل‌گران اجتماعی و تأمین زمین مورد نیاز برای اجرای طرح بازآفرینی را از اولویت‌های مدیریت استان اعلام کرد و خواستار اختصاص یارانه نه درصد و اعطای معافیت‌های تشویقی به انبوه‌سازان از سوی دولت شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ 16 اسفند 97، کد مطلب: 821422: www.borna.news


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین