پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۴۷۲۴
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۶
شبکه نمایش خانگی چندسالی است که بسیاری از دوستداران سینما و سریال را با خود همراه کرده و محصولات متنوعش بازتاب‌های بسیاری میان مخاطبانش داشته است. عرضه چند سریال در چند ماه اخیر و حواشی پیرامون چگونگی نمایش آنها واکنش‌های بسیاری به همراه داشته است. در این میان سریال ممنوعه از ابتدای توزیع در شبکه نمایش خانگی با مسائلی پیرامون حذف و سانسور رو‌به‌رو شد و تا مدت‌ها مخاطبان این سریال از چرایی اعمال سلیقه در سانسور این سریال شکایت می‌کردند.

شعار سال: به فاصله چند ماه همین حواشی گریبان سریال «نهنگ‌آبی» به کارگردانی فریدون جیرانی و تهیه‌کنندگی سعید ملکان را گرفت و تیغ سانسور باعث شد تا ارتباط معنایی و مفهومی بسیاری از صحنه‌های فیلم برای مخاطبانش از بین برود و صفحات مجازی از کنایه مخاطبان این سریال به مدیرانی که محصولات شبکه نمایش خانگی را این‌چنین به دست مخاطبان می‌رسانند پر شود. هرچند ماجرای سانسور و ممیزی در شبکه نمایش خانگی اتفاق جدیدی نیست اما به نظر می‌رسد اعمال نظرهای سلیقه‌ای در ماه‌های اخیر بیشتر از سابق شامل حال تولیدات نمایش خانگی شده است.
ساعد سهیلی و حمیدرضا آذرنگ از جمله بازیگران سریال «نهنگ آبی» در هفته‌های گذشته با انتشار مطالبی در صفحات شخصی نسبت به آنچه در فیلم‌نامه خوانده و بازی کردند و آنچه مخاطب به تماشایش نشسته است و تفاوت این دو نوشتند و اعتراضشان را به گوش مخاطبانشان رساندند. در این میان در ماه‌های گذشته و در جریان سرمایه‌گذاری محمد امامی در سریال شهرزاد، باز هم صحبت از چگونگی و مبلغ سرمایه‌گذاری امامی در این پروژه شد و بسیاری که خواستار شفاف‌سازی در این زمینه بودند منتظر واکنشی از سوی کارگردان و بازیگرانی بودند که تا پیش از این مخاطبانشان را به شفاف‌سازی منابع مالی پروژه ارجاع داده بودند. پرونده سرمایه‌های مشکوک در ساخت آثار سینمایی در سینما بین اهالی رسانه همچنان باز استو دیگر اثری که در آستانه آغاز تولید در شبکه نمایش خانگی قرار دارد، با سرمایه‌گذاریصادق رنجکشان که یکی از افراد پرحاشیه جشنواره سی‌وهفتم فیلم فجر و مورد پرسش بسیاری از رسانه‌ها درباره چگونگی سرمایه‌گذاری در تولید بسیاری از پروژه‌های این دوره جشنواره فیلم فجر بود، نیز قرار است در جدیدترین تجربه هومن سیدی در شبکه نمایش خانگی حضور داشته باشد. اما دیگر حاشیه‌ای که چند روز گذشته باعث شد بار دیگر توجه مخاطبان این مدیوم را به خود جلب کند، انتشار دی‌وی‌دی‌های فیلم سینمایی هزارپا در دو قسمت است. اتفاقی که با انتقادهای بیشماری رو‌به‌رو شد. ابوالحسن داودی کارگردان فیلم سینمایی «هزارپا» در ویدئویی در واکنش به انتقادهای مطرح‌شدهگفت: «با توجه به اعتراض‌هایی که برخی از دوستان بیننده نسبت به نحوه ارائه دی‌وی‌دی اول فیلم «هزارپا» داشتند، لازم دانستم قبل از تماشای قست دوم توضیحی را بیان کنم. فیلمی که می‌بینید نه یک سریال و نه یک مینی‌سریال است، بلکه یک فیلم سه‌ساعت‌ونیمه و نسخه کامل فیلم سینمایی «هزارپا» است. ما در نمایش سینمایی به دلیل محدودیت‌هایی که داشتیم مجبور شدیم حدود یک‌ساعت‌ونیم از این فیلم را حذف کنیم و دوستان نسخه دوساعته را در سینماها دیدند.»
او ادامه داد: «این نسخه کامل فیلم است، دلیل ارائه آن در دو دی‌وی‌دی این است که اگر قرار بود با کیفیت خوب تصویر، تمام فیلم و پشت صحنه را ارائه دهیم طبعا در یک دی‌وی‌دی جای نمی‌گرفت. البته بهتر بود نسخه نهایی در یک پک متشکل از دو دی‌وی‌دی در یک زمان عرضه می‌شد اما مقررات شبکه نمایش خانگی به نحوی است که یک فیلم سه‌ساعت‌ونیمه را به رسمیت نمی‌شناسد و مجوز مینی‌سریال به آن می‌دهد. به هر حال من بابت این مسئله از جانب همه، از شما بینندگان عزیز پوزش می‌خواهم.»
در پی سخنان ابوالحسن داودی، کارگردان فیلم سینمایی «هزارپا»، اداره‌کل نمایش خانگی سازمان سینمایی اعلام کرد: «انتشار ۲۰۰دقیقه‌ای فیلم سینمایی «هزارپا» در دو نسخهDVDبه درخواست و اصرار مؤسسه تصویری سوره وابسته به حوزه هنری بوده است.»
اما صحبت بسیاری از منتقدان نمایش فیلم هزارپا در دو قسمت این است که به چه دلیل بعد از تماشای این فیلم در سینما و پرداخت هزینه بلیت این بار باید فیلم را در شبکه نمایش خانگی در دو قسمت و در واقع کامل‌تر از نسخه‌ای که در سینما نمایش داده شده ببینند!
تا اینجا شبکه نمایش خانگی یکی از پربحث‌ترین اتفاقات شش‌ماهه دوم سال 97 را به خود اختصاص داده و باید دید در روزهای آينده حواشی ادامه‌دار این حوزه به کجا خواهد رسید.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه شرق، تاریخ انتشار 20 اسفند 97، شماره: 3387


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین