پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۵۱۹۱
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۱
سعید ملکان، چهره‌پرداز سینما در اولین تجربه کارگردانی خود «روز صفر» را جلو دوربین خواهد برد. روز صفر روایتگر دستگیری عبدالمالک ریگی است.

شعار سال: سعیده خاشی از اعضای شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران منطقه‌ی سیستان و بلوچستان اعتراضاتی به ساخت این فیلم دارد. او گفت: «عبدالمالک یک تروریست جانی و بی‌رحم بود که باعث شد سیستان و بلوچستان صدها سال به عقب بازگردد. مطمئن هستم بازهم در این فیلم با چند پرداخت آبکی می‌گویند مردم بلوچ خوب هستند اما خاطرات تلخ دهه ۸۰ را یادآوری می‌کنند. بهتر است سینما یک بار برای همیشه تصمیم بگیرد تا نگاهش را نسبت به سیستان‌ و بلوچستان تغییر بدهد.»

او با اشاره به استفاده از لباس مردم بلوچستان در فیلم سینمایی «علاالدین ۲۰۱۹» از نگاه سینمای ایران به این استان انتقاد کرد، خاشی معتقد است نگاه به سیستان و بلوچستان در سینمای ایران سیاه و تلخ است و تنها به نکات منفی پرداخته می‌شود.

سعیده خاشی در تماس تلفنی به انصاف نیوز گفت: «آقای سعید ملکان قصد دارند فیلمی درباره دستگیری عبدالمالک ریگی بسازند. خبر ساخت این فیلم باز هم باعث شده است تا موجی از نارضایتی در بین مردم منطقه ایجاد شود، واکنش مردم استان نسبت به فیلم «شبی که ماه کامل شد» منطقی و یکپارچه بود که جای امیدواری و خوشحالی داشت.

ساخت فیلم «روز صفر» که کمی بعد از اکران فیلم خانم آبیار است موجب ناراحتی مردم استان شده است. چنین موضوعی برای مردم استان شائبه‌انگیز است که چرا به این موضوع تا این حد پرداخته می‌شود»

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری و تحلیلی انصاف، تاریخ 3 مهر 98، کد مطلب: 192407: www.ensafnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین