پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۵۹۸۹
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷
رئیس جمهور در جمع مردم استان بوشهر در ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر گفت: درود و سلام خود را به مردم عزیز و دلاور استان بوشهر و مخصوصا مردم شهرستان بوشهر تقدیم می کنم محبت شما مردم و لطف و بزرگواری شما از لحظه ورود به فرودگاه تا این ورزشگاه قدم به قدم برای من عیان بود و این نشان پیوستگی مردم با دولت برای خدمت به این سرزمین و توسعه ایران عزیز است.

شعار سال : رئیس جمهور گفت آنهایی که کاهش قیمت نفت را علیه برخی کشورها طراحی کرده اند پشیمان می شوند این راه برای آنها قابل ادامه نیست اگر از کاهش قیمت ، ایران ضرر کند کشورهای تولید کننده دیگر چون عربستان و کویت پیش از ایران ضرر می کنند.

رئیس جمهور  در جمع مردم استان بوشهر در ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر گفت: درود و سلام خود را به مردم عزیز و دلاور استان بوشهر و مخصوصا مردم شهرستان بوشهر تقدیم می کنم محبت شما مردم و لطف و بزرگواری شما از لحظه ورود به فرودگاه تا این ورزشگاه قدم به قدم برای من عیان بود و این نشان پیوستگی مردم با دولت برای خدمت به این سرزمین و توسعه ایران عزیز است.

حجت الاسلام روحانی افزود این ایام به نور نبوت و ولایت منور است هر چه داریم از این خاندان سیره پیامبر علم و دانش و هدایت اخلاق و محبت و برادری عقلانیت حرکت در مسیر صحیح تعالی و معنویت همه از دامان پر مهر پیامبر اسلام و از مکتب امام صادق داریم.

وی تصریح کرد ما باید وحدت محبت و برادری را در سراسر این سرزمین گسترش دهیم همه از یک کشور هم زیر پرچم یک نظام هستیم پیوند با یک قانون اساسی داریم و از یک رهبری پیروی می کنیم و همه در کنار دولت و نظام اسلام هدف واحدی که توسعه ایران عزیز است را دنبال می کنیم.

رئیس جمهور گفت : همان گونه که ملت مطلع است دیروز شاهد جشن بیمه همگانی بودیم ملت ایران بعداز سال های دراز به یکی از آرزوهای خوددست یافت که تمام ایرانیان دارای دفترچه بیمه درمانی هستند و بیمه چترش را بر سراسر مردم این سرزمین گسترش داده است این از قول هایی بود که در دوران تبلیغات انتخابات به مردم داده شد.

حجت الاسلام روحانی افزود این دولت یکی از افتخاراتش سلامت محور بودن است. ما آغاز امسال تا کنون قدم های مهمی در تحول نظام سلامت برداشته ایم و این گام ها تا جلب رضایت کامل مردم به حول و قوه الهی ادامه می دهیم.

وی اضافه کرد در خصوص مسایل کشوری چندنکته را عرض می کنم نکته اول این که با کمک مردم در طول مدت حدود یک سال و نیم گام های بسیار مهمی برای اثبات و آرامش اقتصاد مقاومت اقتصاد و خروج از رکود و حرکت به سمت رونق اقتصادی برداشته ایم.

رئیس جمهور گفت در طول مدت شش ماهه امسال دارای چهار درصد رشد نسبت به شش ماه سال قبل بودیم آمار دیروز بخش صنعت کشور نشان می دهد اقتصاد در بخش صنعت در هشت ماه امسال دارای چهار درصد رشد است.

حجت الاسلام روحانی تاکید کرد این نکته مهمی است که کشور بعد از هشت فصل در جا زدن در رکود و رشد منفی، رشد مثبت را آغاز کرده است ما در این مسیر اولین گامی که برداشته ایم توانسته ایم اولین قدم ها را برای شکستن تحریمی که بر ضد ملت ایران ظالمانه وضع شده بود و به طور طبیعی در زندگی اقتصادی اجتماعی مردم تاثیرگذار بود را با حمایت مردم و هدایت رهبری برداریم اما راه را برای برداشتن کامل تحریم ادامه می دهیم.

وی گفت تمام ملت ایران خواستار پایان تحریم ظالمانه هستند من به همه کسانی که در این تحریم ظالمانه قدم گذاشته بودند و امروز هم در این مسیر ممکن است به فکر قدم گذاشتن باشند اعلام می کنم دوران تهدید و تحریم سپری کرده است. مذاکره کنندگان در برابر ایران اگر راه منطقی و سرعت عملی را در پیش نگیرند بدانند ضرر می کنند.

رئیس جمهور اضافه کرد ما با منطق و استدلال و با حفظ حقوق ملت ایران راه مذاکره همزیستی مسالمت آمیز با جهان راه تعقل و تعامل سازنده در چارچوب منافع ملی ایران را ادامه می دهیم.

وی تصریح کرد کسانی که به خیال خودشان راه کاهش قیمت نفت را باز کرده اند اگر اکنون قیمت نفت به نصف رسیده است بدانند آنهایی که کاهش قیمت نفت را علیه برخی کشورها طراحی کرده اند پشیمان می شوند این راه برای آنها قابل ادامه نیست اگر از کاهش قیمت ، ایران ضرر کند کشورهای تولید کننده دیگر چون عربستان و کویت پیش از ایران ضرر می کنند.

رئیس جمهور گفت آمار و ارقام نشان می دهد عربستان 80 درصد بودجه سالانه اش به فروش نفت وابسته است و 90 درصد صادراتش مربوط به نفت خام است کویت 95 درصد بودجه اش وابسته به نفت است و حدود 95 درصد صادراتش مربوط به فروش نفت است در حالی که ایران 33 درصد امسال وابسته به نفت است در دولت یازدهم وابستگی به نفت در بودجه را دارد و یک سوم بودجه وابسته به نفت است .ضمن اینکه راه جبران این کاهش را پیش بینی کرده ایم.

وی تصریح کرد 60 درصد صادرات ما  مربوط به نفت است و بقیه غیرنفتی است ایران تحت فشار کاهش قیمت نفت قرار نخواهد نگرفت .

رئیس جمهور گفت همان طور که ملت در برابر انواع مشکلات با وحدت ایستادگی کرده است از  این توطئه هم عبور می کند و این کار برای مدت طولانی نمی تواند ادامه یابد.

وی تصریح کرد ملت ایران مثل گذشته برای آرامش در بازار اقتصادی حرکت می کند اگر همه کارگاه های تولیدی کشور تلاش کنند یک درصد ماهانه به تولید خود اضافه کنند رشد اقتصادی ما بالاتر از هشت درصد خواهد بود و این کار از دست ملت ما برمی آید و این تلاش و همت می خواهد

حجت الاسلام روحانی با اشاره به توانمندی های استان بوشهر افزود اینجا سرزمین تولید برق اتمی است  این استان مرکز تولید انرژی ایران عزیز است ما به بوشهر به بندرگاه بوشهر به مردم بوشهر و استعداد مردم بوشهر و عسلویه بوشهر و جای جای ایران سرزمین به عنوان سرزمین توسعه و حرکت افتخار می کنیم.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت صدا و سیمای مرکز بوشهر،تاریخ انتشار:26 بهمن 1397،کدخبر:---،boushehr.irib.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین