پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۶۶۰۳
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲
یک هنرمند نقاش استمرار و ادامه یافتن مسیر بهارستان را عامل مهمی در رشد و توسعه هنرهای شهری و تغییر ذائقه و روحیه مردم اجتماع دانست.

شعارسال:مرتضی یزدانی که برای دومین بار در بخش نقاشی دیواری بهارستان حضور دارد، این رویداد را قابل تحسین خواند و در این باره گفت: بهارستان از جمله رویدادهای موثر و مثبتی است که به صورت مستقیم بر جامعه و شهروندان تأثیرگذار است زیرا تلاش دارد که فضای شهری را با استفاده از هنر بهبود بخشد.
او ادامه داد: استمرار بهارستان و تکرار این رویداد در راستای رشد و توسعه آن بسیار مهم است بنابراین امیدوارم که چنین اقدام خوب و مثبتی در سال‌های آتی نیز دنبال شود چرا که هر اقدام فرهنگی و هنری بدون استمرار به بار نخواهد نشست.
این هنرمند نقاش تصریح کرد: با توجه به اینکه بهارستان در آستانه بهار و در دل شهر شکل می‌گیرد، بر روی قشر گسترده‌ای از مردم تأثیرگذار است و می‌تواند روحیه شهر و مردم را تحت تأثیر قرار دهد ضمن اینکه فضایی نیز در راستای فعالیت هنرمندان فراهم می‌کند.
یزدانی تأکید بر عناصر رنگی در چهارمین سالانه هنرهای شهری بهارستان را، باعث خرسندی دانست و گفت: تأکید بر عناصر رنگی در این دوره از بهارستان رویداد مثبتی است زیرا می‌توان با استفاده از رنگ حس و حال فضا و شهر را تحت الشعاع قرار داد و فضای رنگی‌تر و شادتری برای شهروندان ایجاد کرد.
او که در بخش نقاشی دیواری، سال گذشته نیز حضور داشت، درباره اثر اجرایی خود در چهارمین سالانه بهارستان، توضیح داد: برای این دوره من پیشنهاد نقاشی سه هدهد را ارائه کردم که از میان آن‌ها یکی انتخاب شد بنابراین من یک پرنده را در ابعاد بزرگ نقاشی خواهم کرد.
این هنرمند درباره دلیل انتخاب، نقش هدهد، گفت: هدهد از جمله علاقه‌های شخصی من است البته فکر می کنم که نقاشی کردن این پرنده زیبا در ابعاد بزرگ، برای شهر خالی از لطف نیست ضمن اینکه من بر عنصر رنگ تأکید زیادی داشتم.
چهارمین سالانه هنرهای شهری «بهارستان» به همت سازمان زیباسازی شهر تهران در بهار سال 1398 در سطح شهر تهران برگزار می‌شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت سازمان زیبا سازی شهر تهران، تاریخ انتشار29اسفند97، کدخبر: 12249، zibasazi.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین