پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۷۱
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷
سخنگوی دولت در کوهدشت گفت: زیرساخت‌های آسیب دیده سیل در بودجه سال آینده جبران می‌شود.
شعارسال: محمدباقر نوبخت در نشست ستاد بحران و شورای برنامه‌ریزی استان که در فرمانداری شهرستان کوهدشت برگزار شد، اظهار داشت: الآن در شرایطی این جلسه در حال برگزاری است که تعدادی از هموطنان ما دچار آسیب شدند واقعیت امر این است که هم از جهت روحی و هم مادی صدمه وارد شد که متأسفانه خطر جانی هم به آن اضافه‌شده است.

وی افزود: ما باید به‌گونه‌ای با سرعت در کنار مردم باشیم که مردم این احساس را داشته باشند که مسئولان صادقانه در کنار آن‌ها هستند.

سخنگوی دولت با تأکید به مسئولان شهرستان کوهدشت گفت: کسی نباشد که امشب محلی برای اقامت و اسکان نداشته باشد بنابراین اگر کسی مشکل اقامت داشت اگر حتی شده برای او مسافرخانه فراهم کنید.

وی با اشاره به اینکه این‌گونه اتفاقات در همه دنیا رخ می‌دهد و روش‌ها هم روش‌های ناشناخته‌ای نیست، تصریح کرد: در بازدیدی که از مناطق مغازه‌های کسب مردم دیدم نیمی از ارتفاع این مغازه‌ها به‌ویژه مغازه‌هایی که در زیرزمین بودند دچار آب گرفتی هستند که باید به‌سرعت این آب‌ها تخلیه شود تا این حالت اضطراری به حالت طبیعی برگردد.

نوبخت بابیان اینکه بنیاد مسکن باید از فردا با فوریت نسبت به ارزیابی مشکلات این افراد آسیب‌دیده اقدام کند، اظهار داشت: ما در دولت یک دستورالعمل ثابت و مشخص داریم که وقتی این نوع حوادث غیرمترقبه و طبیعی پیش می‌آید، بنیاد مسکن بلافاصله ارزیابی‌ها می‌کند و ستاد مدیریت بحران کشور این موضوع را به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی منعکس می‌کند.

وی افزود: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور موظف دو ردیف ماده 10 قانون تنظیم برخی از مقرارت مالی دولت و ماده 12 قانون مدیریت بحران به ما اجازه می‌دهد که از این ردیف‌ها برای خسارت چه در سطح پیش‌گیری و چه در بحث جبران خسارت استفاده کنیم.

وی خطاب به استاندار لرستان عنوان کرد: این بارندگی از حد معین و متعارف بیشتر بود اما واقعاً باید بررسی انجام شود که این چه زیرساخت‌هایی است که ما داریم که به‌محض اینکه 90 میلی‌متر باران می‌بارد، آیا واقعاً بازسازی‌ها و لابرروبی ها به‌درستی انجام می‌شود.

سخنگوی دولت تصریح کرد: خوشبختانه امروز دولت و ملت در کنار یکدیگر بوده و صمیمیت خوبی در این زمینه وجود دارد.

وی اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی استان هرکدام در حوزه خود، زیرساخت‌هایی که دچار آسیب شده‌اند میزان خسارت‌های واردشده را برآورد کنند تا ما نیز اعتبارات لازم را چه در قالب بودجه سال 95 که در حال تهیه است و چه در اعتبارات برنامه پنج‌ساله پرداخت خواهیم کرد.

نوبخت خاطرنشان کرد: بازبینی لازم برای زیر ساخت‌های حداقلی جهت پیشگیری از حوادث مشابه صورت پذیرد.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از وب سایت خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 8 آبان 1394، کد خبر: 902610، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین