پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۱۷۶۱
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۶
زهرا صدر اعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران می‌گوید: تونل‌های پایتخت دائما رصد می‌شوند و واحد ایمنی شهرداری تمام زیرساخت‌های شهری را مورد بررسی قرار می‌دهد.

شعارسال: زهرا صدر اعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران می‌گوید: تونل‌های پایتخت دائما رصد می‌شوند و واحد ایمنی شهرداری تمام زیرساخت‌های شهری را مورد بررسی قرار می‌دهد.

 روزهای پر باران فروردین را با کم‌ترین حادثه پشت سر گذاشتیم، روزهایی که سیل تا آستانه تهران آمد و دوباره یادمان انداخت روددره‌هایی که در تهران ساماندهی شده‌اند یکی از پر خطرترین نقاط پایتخت هستند.

زهرا صدراعظم‌نوری، رئیس کمیسیون سلامت و خدمات شهری شورای شهر تهران درباره این روددره‌ها به اسکان نيوز می‌گوید: متاسفانه دو روددره‌ بسیار ارزشمند کن و فرحزاد که در شمال غرب تهران واقع است و تا جنوب تهران امتداد دارد، در سنوات گذشته مورد بی‌توجهی قرار گرفته‌اند و به دلیل عدم کار کارشناسی و تخصصی، روددره‌هایی که سرمایه‌های طبیعی شهرها هستند و کالبدشان باید به شکل طبیعی حفظ و صیانت شود، مورد تعرض و تجاوز قرار گرفته به گونه‌ای که با توجیه ساماندهی، این روددره‌ها تبدیل به یک کانال بتونی شده و از حالت طبیعی، خارج و به وضعیتی تبدیل ‌شود که به جای انتقال جریان آب از بالادست به پایین‌دست با ورود حجم زیادی از آب و بارش‌های فراوان، این روددره‌ها می‌توانند خطرآفرین باشند و مشکلاتی برای محدوده‌های پیرامونی و شهروندانی که در آن محدوده هستند، ایجاد کنند.

او ادامه می‌دهد: در زمان بارندگی‌های شدید شهرداری اقدام خوبی انجام داده، هشدارهایی را اعلام و تردد به آنجا را ممنوع کرد و برای آن‌که خطری به وجود نیاید، اقدامات پیشگیرانه خوبی انجام داد.

نوری در پاسخ به این پرسش که شورا پیگیر اصلاح وضعیت این رود دره‌ها خواهد بود، می‌گوید: کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورا پیگیر این مسئله است و پیش از این هم پیگیر 7 روددره ارزشمند شهر تهران بوده است. شهردار تهران قول داده که بر مبنا طرح جامع و طرح تفصیلی، نسبت به بازنگری این روددرده‌ها، اقدام و موانع را رفع کنند و تاجایی که امکان دارد بخش‌هایی که طبیعی و دست‌نخورده است، حفظ شود و بخش‌هایی هم که تغییراتی در آن ایجاد شده، مقداری بازسازی شود تا بتوان شرایط طبیعی در حد امکان، بازگردانده شوند و از این وضعیت خارج کرد. بنابراین کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری و کمیته ایمنی و مدیریت بحران که زیرمجموعه این کمیسیون است، پیگیر این مسئله هستند.

او در پاسخ به این پرسش که آیا مدیران شهری از وضعیت ایمنی زیرساخت‌های شهری مانند تونل‌ها، پل‌ها و ... آگاهی به روز دارند می‌گوید: یکی از اقداماتی که واحد HSE مستقر در شرکت شهر سالم انجام می‌دهد، بررسی ایمنی فضاهای عمومی است و فضاهایی که داخل پارک‌ها، پل‌ها، تونل‌ها، کانال‌ها و مسیل‌ها هستند را رصد کرده ومکان‌هایی که ناایمن باشد را پیگیری کرده و در زمان مشخصی دستورالعمل‌های لازم را تهیه و مشکلات آن رفع کند.

او با بیان این که تونل‌های تهران دائما رصد می‌شود، می‌گوید: پروژه‌ای که همه جوانب آن رعایت نشده یا مطالعات لازم آن پروژه (مطالعات محیط‌زیستی و فنی و مطالعات اجتماعی و اقتصادی) انجام نشود و فقط به بخشی از مطالعات آن انجام ‌شود، زمانی که به بهره‌برداری می‌رسد، به جا این‌که حلال مشکلات باشد و تسهیلات را فراهم کند، خودش ایجاد مشکل می‌کند. به طور مثال زمانی که باران به شدت می‌بارد، این تونل می‌تواند تبدیل به محلی شود که آب در آن، جمع ‌و سبب ایجاد ترافیک و بروز خطرات شوند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازسایت خبری تحلیلی اسکان نیوز ، تاریخ انتشار: 26فروردین 1398 ، کدخبر:18809 ،www.eskannews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین