پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۴۵۳۰
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵
افزایش بی رویه خودروها و ساختار نامناسب خیابان ها و کوچه ها به ویژه در شهرهای بزرگ، یافتن جای پارک را برای مردم مشکل کرده است، این مشکل موجب شده تا پیاده راه ها به محلی برای پارک خودرو تبدیل شود.شهرداری طرح برخورد با سد معبر را آغاز کرده و در این زمینه اولویت با مغازه دارانی است که بیشترین آلودگی، مزاحمت و مانع تراشی در دسترسی شهروندان را ایجاد می کنند.
شعار سال : عدم رعایت حقوق شهروندی موجب شده تا برخی افراد پیاده راه های موجود را ملک شخصی خود دانسته و خودروهای خود را در محل عبور مردم پارک کنند.

 افزایش بی رویه خودروها و ساختار نامناسب خیابان ها و کوچه ها به ویژه در شهرهای بزرگ، یافتن جای پارک را برای مردم مشکل کرده است، این مشکل موجب شده تا پیاده راه ها به محلی برای پارک خودرو تبدیل شود.

در بسیاری از محله ها و خیابان های زنجان مردم برای عبور از پیاده راه با مشکل مواجه می شوند.

اقدام بسیاری از مغازه داران و واحدهای اداری برای نصب تابلو، بنر و یا سایر موانع که مبنای قانونی ندارد و به گفته حقوقدانان و مسئولان مربوط تخلف و جرم است، گلایه شهروندان را درپی داشته است.   در کنار کسبه و بازاریانی که پیاده روها را تبدیل به ملک شخصی خود کرده اند برخی از مردم نیز پیاده رو ورودی منزل خود را ملک شخصی می دانند و خودروهای خود را دقیقا بر روی پیاده رو پارک می کنند.

در واقع در حالی که پیاده رو محل عبور عابر پیاده در شهر است مورد هجوم و تردد موتورسیکلت ها، پارک خودروها و یا سد معبرهای کسبه و بازاریان قرار گرفته است در بسیاری از مواقع افراد برای عبورو مرور از پیاده رو به دلیل وجود موانع بسیار دچار مشکل می شوند و باید ادامه مسیر خود را در خیابان بپیمایند که این امر باعث بروز مشکلاتی برای شهروندان پیاده می شود.   یکی از شهروندان زنجانی با گلایه از عدم رسیدگی به وضعیت پیاده روها،اظهار داشت: برخی افراد پیاده رو را ملک شخصی خود می دانند و نسبت به پارک خودرو اقدام می کنند.

عدم رعایت حقوق شهروندی در خیابان های زنجان/ با تمامی سد معابر برخورد قانونی می شود

رضائیون با بیان اینکه در بسیاری از مناطق شهر زنجان با این معضل روبرو هستیم، اضافه کرد، مردم برای عبور از پیاده رو با مشکل مواجه هستند.

وی خاطرنشان کرد: برخی کسبه نیز پیاده رو را اشغال می کنند و اجازه عبور و مرور به شهروندان را نمی دهند.

یکی دیگر از شهروندان زنجانی نیز با بیان اینکه خیابان و کوچه ملک شخصی افراد نیست که بهره برداری شخصی از آن انجام دهند، تصریح کرد: متاسفانه به دلیل نبود فرهنگ سازی در این زمینه، اینگونه اقدامات به رویه ای عادی تبدیل شده است.  گفتنی است،نصب و یا قرار دادن هرگونه مانعی از سوی هر فردی، کسبه، نگهبان ادارات دولتی و... در کنار خیابان، کوچه، روبروی مغازه و یا خانه به گونه ای که از پارک خودروهای دیگر جلوگیری شود ممنوع است و حتی در صورت پیگیری از سوی شهروندان و اشخاص مجازات نیز دارد.   همچنین طبق ماده 24 قانون مدنی هیچ کس نمی تواند خیابان و کوچه هایی را که بن بست نیست در تملک خود در آورد و بر اساس این قانون هیچ شخصی نمی تواند بخشی از کوچه و خیابان را محدود به استفاده شخصی کند و یا موانعی در این محل ها قرار دهد.

طبق تبصره شش ماده 96 قانون شهرداری ها تمام معابر شهری در اختیار شهرداری ها است و اشخاص نمی توانند هیچ معبری را تصرف کنند و اگر این اقدام در قالب نصب هرگونه مانع ، دکه نگهبانی و...انجام شود شهرداری می تواند نسبت به آزادسازی معبر اقدام و موانع را جمع آوری کند.   معاون خدمات شهری شهردار زنجان نیز در این زمینه معتقد است، شهرداری طرح برخورد با سد معبر را آغاز کرده و در این زمینه اولویت با مغازه دارانی است که بیشترین آلودگی، مزاحمت و مانع تراشی در دسترسی شهروندان را ایجاد می کنند.

احمدی افزود: با مغازه داران و کسبه ای که نیمی از پیاده رو را اشغال و برای شهروندان ایجاد مزاحمت می کنند، به جد برخورد می شود.  وی گفت: برخی مغازه داران از قانون تبعیت نمی کنند و در برخی موارد هم حمایت از آنان سفارش می شوند یا در زمان برخورد به چنین کسبه ای تهدید می شویم.  معاون خدمات شهری شهردار زنجان بیان داشت: طی نشستی که با حضور مسئولان شهرداری، نیروی انتظامی و فرمانداری زنجان برگزار شد، تصمیم نهایی برخورد قانونی با تمامی سد معابر گرفته شد.  وی اظهار کرد: این برخورد با تمامی افرادی که با خودرو در کنار خیابان ها، اتوبان ها، میادین، ورودی شهرک ها برای فروش هر نوع کالایی مستقر می شوند و بخشی از معبر یا پیاده رو را اشغال می کنند، مغازه دارانی که اجناس خود را تا وسط پیاده رو می چینند و دست فروشان است.
  
شعار سال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی موج رسا،تاریخ انتشار:7اردیبهشت1398،کدخبر:10735،www.mojerasa.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین