پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۰۷۳۶۴
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸
محمدرضا محمدی، عضو کمیته ناظر بر نشریات وزارت علوم پیرامون اتفاقات اخیری که حول برگزاری انتخابات مدیران مسئول نشریات دانشجویی وزارت علوم رخ داده است، گفت: مسئله‌ای که اتفاق افتاد در واقع به دلیل کوتاهی مجموعه وزارت علوم در برگزاری جلسات مربوط به بررسی شکایات و اعتراضات دانشگاه‌های مختلف در موعد مقرر و قانونی خود بود.
شعار سال: عضو کمیته شورای ناظر بر نشریات وزارت علوم گفت: تمامی اعتراضاتی که به انتخابات‌ها ثبت شده بود تا در جلسه مطرح شود، امضای خانم محرابی و آقای احمدی را پای خودش داشت.

محمدرضا محمدی، عضو کمیته ناظر بر نشریات وزارت علوم پیرامون اتفاقات اخیری که حول برگزاری انتخابات مدیران مسئول نشریات دانشجویی وزارت علوم رخ داده است، گفت: مسئله‌ای که اتفاق افتاد در واقع به دلیل کوتاهی مجموعه وزارت علوم در برگزاری جلسات مربوط به بررسی شکایات و اعتراضات دانشگاه‌های مختلف در موعد مقرر و قانونی خود بود.

وی ادامه داد: عدم برگزاری جلسات کمیته ناظر بر نشریات در موعد مقرر توسط وزارت علوم موجب شد تا رسیدگی به اعتراضات و تخلفات و درخواست‌ها به تعویق بیفتد. اگر از ۱۷ فروردین ماه که تایم اداری وزارت علوم شروع شد و ما پیگیر برگزاری جلسات بودیم این جلسات برگزار می‌شد، ما امروز تعویق انتخابات را نداشتیم.

عضو کمیته ناظر بر نشریات وزارت علوم اظهار داشت: یکی دیگر از دلایلی که موجب نابسامانی اوضاع نشریات در وزارت علوم شده است، تعدیل نیروی ۷۰ درصدی بخش فرهنگی وزارت علوم است؛ یعنی از مجموع ۸۳ کارشناس و کارمندی که وزارت علوم داشت، ۵۳ نفر تعدیل شده است و این مسئله مهمی بود و جالب اینجاست که تمام کارشناسان حوزه نشریات بلااستثنا تعدیل شدند. در حال حاضر کارشناسانی که در این حوزه هستند از قسمت‌های دیگر وزارت علوم آمده اند و اکنون وزارت علوم از این موضوع مستاصل شده که یا باید افرادی را به بخش فرهنگی مجدد دعوت به کار کنند یا به صورت موقت به کار بگیرند و هنوز اوضاع نامعلوم است.

محمدی در ادامه گفت: مسئله‌ای که بسیار اهمیت داشت برگزاری به وقت جلسات بود اگر جلسات کمیته ناظر بر نشریات وزارت علوم در زمان مقرر خودش برگزار می‌شد امروز ما تعویق در انتخابات را نداشتیم؛ چرا که بندی که امروز وزارت علوم برای تعویق انتخابات متمسک قرار داده است بند اول ماده ۴۴ در شیوه نامه نشریات وزارت علوم است. شیوه نامه برگزاری انتخابات مدیران مسئول نشریات در شورای مرکزی وزارت علوم است. (البته ناگفته نماند وزارت علوم درصدد تغییر شیوه نامه نشریات است چرا که این شیوه نامه بسیار مشکل دارد و توسط آقای کام فیروزی در دوران ضیاء هاشمی نوشته شده است.)

وی افزود: بند ۴۴ قانون برگزاری انتخابات می‌گوید که تا دو هفته قبل از انتخابات می‌بایستی اسامی تمام افرادی که دارای حق رای هستند، اعلام شود و وزارت علوم که امروز انتخابات را به تعویق انداخته است از قبل به دانشگاه‌ها اعلام کرده بود که در ۱۱ تا ۱۳ اردیبهشت ماه انتخابات است و بر این اساس خیلی از دانشگاه‌ها حتی بلیط هایشان را گرفته بودند تا در انتخابات شرکت کنند، اما الان بلاتکلیف هستند و نمی‌دانند که باید استرداد کنند یا نه؟!

این عضو کمیته شورای ناظر بر نشریات تصریح کرد: درخواست به تعویق افتادن انتخابات به این صورت از طرف خانم محرابی و آقای احمدی مطرح شده بود که با توجه به اینکه مدتی گذشته است و به شکایات و اعتراضات رسیدگی نشده ما خواستار تعویق انتخابات هستیم. این موضوع پس از دو ساعت و نیم بحث و جدل به رای گذاشته شد و با توجه به حق رای نداشتن بنده و همراهی نمایندگان آقای غفاری و وزارت علوم و نماینده ارشاد با آن‌ها متاسفانه انتخابات به تعویق افتاد.

محمدی گفت: نکته جالب اینجاست که تمامی اعتراضاتی که به انتخابات‌ها ثبت شده بود تا در جلسه مطرح شود امضای خانم محرابی و آقای احمدی را پای خودش داشت در واقع طبق اخباری که به ما رسیده است می‌گوید که برنامه آن‌ها به همین قرار بوده و از ابتدا می‌خواستند که این جلسات را برقرار نکنند تا انتخابات به تعویق بیفتد.

وی تصریح کرد: اینکه وزارت علوم جلساتش را به موقع برگزار نمی‌کند هیچ ربطی به دانشجو ندارد چرا که دانشجو مسئول نامنظمی برنامه‌های وزارت علوم نیست من در جلساتی که داشتیم مطرح کردم که فرصت دو هفته‌ای قبل از انتخابات برای اعلام اسامی به ۱۰ تقلیل داده و به جای آنکه با نامه به دانشگاه‌ها اطلاع رسانی کنیم با تماس تلفنی این کار را انجام بدهیم، اما مجدد آن‌ها خیلی سفت و سخت ایستاده و مخالفت کردند. اما مسئله‌ای که وجود دارد این است که اگر قبل از ماه رمضان انتخابات برگزار می‌شد خیلی بهتر بود چرا که بعد از ماه رمضان دانشگاه‌ها در فرجه امتحانات قرار دارند و علاوه بر آن ۲۳ خرداد ماه کنکور ارشد را در پیش رو داریم که این کنکور خود موجب می‌شود مدیران مسئول که امسال کنکور دارند نتوانند در انتخابات شرکت کنند و همین شرکت نکردن مدیران مسئول در انتخابات و ریزش تعداد آن‌ها موجب به حد نصاب نرسیدن و دوباره برگزار نشدن انتخابات و منتفی شدن آن است.

شعار سال،بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو،تاریخ انتشار:23اردیبهشت1398،کد خبر:763212،snn.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین