پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۸۴۹۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۵
«محمدعلی زلفی‌گل» روز پنجشنبه در آیین اختتامیه کنفرانس بین المللی انسان شناسی در اندیشه فلسفی ابن سینا» در همدان، با اشاره به پیشرفت های اخیر دانشگاه ها و دانشجویان ایران در رده های جهانی گفت که در ابتدای انقلاب ۱۷۰ هزار دانشجو مشغول به تحصیل بودند اما این رقم اکنون به سه میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو رسیده است و دانشگاههای ایران نیز در رتبه بندی بین المللی جزو بهترین ها در جهان هستند. باید از آقای وزیر پرسید که فرهیخته گرامی، تاکی قصد سخیف گویی داری؟ چند دانشگاه کشور رتبه زیر 100 یا 500 در جهان را دارند؟ شما دیگر چرا مقاله نویسی را معادل علم می پنداری؟ دانشجویان و نخبگان این آب و خاک چرا باید سر از ناکجا آبادها در بیاورند؟ چرا طوری وانمود می کنی که اوضاع فناوری کشور خوب است؟ ممکن است در فناوری وضع خوبی هم داشته باشیم، اما به نظر شما توان استفاه از همان فناوری را داریم و می توانیم تجاری سازی درست کنیم؟ چرا به فکر تثبیت نسل دوم و آغاز نسل سوم دانشگاهی نیستی ؟ دیپلماسی علمی کشور در چه وضعی است؟ وضعیت کیفی دانشجویان و سطح توانمندی هایشان چکونه است؟ چرا سر در لاک فرو کرده ای و شعار درمانی در پیش گرفته ای؟ جایگاه کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه کجاست؟ الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت چه سنخیتی با وضع موجود دانشگاه های ما دارد؟ اسلامی سازی دانشگاه ها با چه تعبیر غلطی مواجه شده و آن را به جدا کردن فیزیکی دختر و پسر و اضافه کردن چند حدیث در کتاب دانشگاهی، تقلیل سطح داده ایم؟ برادر بزرگ و عزیز ، استاد گرامی، جناب وزیر، بعد از یک سال هنور عرضه نداشتی یک رئیس کمیسیون برای انجمن های علمی انتخاب کنی؟ تو از چه پیشرفتی حرف می زنی که ما نمی بینیم و نمی فهمیم و نمی دانیم؟! راستی چه خبر از هفته پژوهش سال 1401 ؟

شعار سال : آیین اختتامیه کنفرانس بین‌المللی "انسان شناسی در اندیشه فلسفی ابن‌سینا" با حضور محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و میهمانان خارجی در همدان، برگزار شد. وزیر علوم امروز در آیین اختتامیه کنفرانس، شیخ‌الرئیس بوعلی‌سینا را سرمایه نمادین برای بشریت دانست و افزود برترین سرمایه در دنیا امروز جامعه بشری، انسانیت است که در خود سرمایه هایی، چون نوع دوستی، تقوا، انصاف و وجدان را در شبکه فضائل خود دارد.شیخ الرئیس یک سرمایه نمادین برای کشور بود که روح خودباوری و امید را به جامعه تزریق کرد.در دنیای رقابتی امروز با وجود تنازع بقا، اگر نخبگان و انسانیت در جوامع حاکم باشند می‌توانند دست برتر را در صلح و آرامش جهانی داشته باشند.آنچه به عنوان سرمایه هر جامعه تلقی می‌شود، دارای ارزش ویژه است و آن سرمایه انسانی و نخبه دانش مدار و مهارت‌مند است. زلفی‌گل بزرگترین سرمایه هر جمعیتی را فرهنگ آن جامعه دانست و بیان داشت که فرهنگ سالم ، فکر را تشکیل داده و تبدیل به عمل می‌شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه با اشاره به پیشرفت‌های اخیر دانشگاه‌ها و دانشجویان ایران در رده‌های جهانی گفت: در ابتدای انقلاب 170 هزار دانشجو مشغول به تحصیل بودند، اما این رقم اکنون به سه میلیون و 200 هزار دانشجو رسیده ‌و دانشگاه‌های ایران نیز در رتبه‌بندی بین‌المللی جزو بهترین‌ها در جهان هستند.

ماهر آلپر، استاد فلسفه از کشور ترکیه نیز در این مراسم با اشاره به جایگاه والای بوعلی‌سینا، اظهار کرد: همه می‌دانیم بوعلی بزرگ، از بنیانگداران متافیزیک است. برای شناخت بوعلی‌سینا در دو محور می‌توانیم تلاش کنیم، یکی فهم درست فلسفه و گفته‌های ابن سینا و دیگری سیستم فکری ابن سینا است که البته دررابطه با تمامی دانشمندان اسلامی با این دو موضوع می‌توانیم تحقیق کنیم. مادامی که فلسفه اسلامی به طور کامل فهم نشود، نمی‌توانیم حایگاه خود را در جهان علم پیدا کنیم و در ایران و سایر کشورهای منظقه لازم است اقدامات این چنینی انجام شود.

نگینه شیرمحمد آوا، استاد فلسفه از کشور ازبکستان نیز با بیان اینکه ابن سینا خدمت بزرگی به بشریت کرد گفت، دو ملت ایران و ازبکستان باید برای معرفی ابن سینا اقدامات مهمی انجام دهند بنابراین دانشگاه‌های دو کشور باید عظمت این شخصیت عظیم را به جهان آن طور که شایسته است بشناسانند. سال 2025 سالی است که ابن سینا به هزار و 45 سالگی می‌رسد که ازبکستان قرار است مراسم باشکوهی برای شناسایی این شخصیت بزرگ، برگزار کند.در این مراسم، نماینده کشور ازبکستان، بشقاب سفالی مزین به تصویر شیخ‌الرئیس بوعلی سینا را به استاندار همدان، لباس محلی کشور ازبکستان را به وزیر علوم و خاک روستای افشانه (زادگاه بوعلی‌سینا) را به رئیس بنیاد بوعلی‌سینا، اهدا کرد.

مصطفی بلال‌اف، مدیرگروه هستی‌شناسی و نظریه دانش دانشگاه دولتی داغستان روسیه، اظهار کرد، ارزش کارهای علمی ابن سینا برای تمام جهانیان است.ابن سینا دستور داد تا ما عقلانیت را برای بشریت بازگو کنیم. او فلسفه را برای اروپاییان و غیرمسلمانان تبیین کرد. نماینده کشور روسیه نیز با هدیه‌ای از استاندار همدان، قدردانی کرد.

در پایان مراسم، استاندار همدان با اهدای کتاب مصور معرفی همدان و ظروف سفالی از میهمانان خارجی، قدردانی کرد.

زلفی گل از کدام دستاورد دانشگاهی حرف می زند؟ چه خبر از هفته پژوهش ؟!

قصد سیاه نمایی و تخریب وجود ندارد ، اما اولین ایراد را از کم اطلاعی و غیر مرتبط گویی «محمدعلی زلفی‌گل» در آیین اختتامیه کنفرانس بین المللی انسان شناسی در اندیشه فلسفی ابن سینا» در همدان، می‌گیریم. ایرادی که شاید وظیفه مشاوران وزیر یا ارکان همایش بود که اطلاعات مرتبط و جامعی به وزیر برای سخنرانی می‌دادند.
دومین ایراد را از نوع صحبت‌ها و مولفه‌های تاکید شده توسط وزیر می‌گیریم. وزیر با اشاره به پیشرفت‌های اخیر دانشگاه‌ها و دانشجویان ایران در رده‌های جهانی گفت که در ابتدای انقلاب ۱۷۰ هزار دانشجو مشغول به تحصیل بودند، اما این رقم اکنون به سه میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو رسیده و دانشگاه‌های ایران نیز در رتبه بندی بین المللی جزو بهترین‌ها در جهان هستند. باید از آقای وزیر پرسید که فرهیخته گرامی، تاکی قصد سخیف گویی داری؟ چند دانشگاه کشور رتبه زیر ۱۰۰ یا ۵۰۰ در جهان را دارند؟ شما چرا مقاله نویسی را معادل علم می‌پنداری؟ دانشجویان و نخبگان این آب و خاک چرا باید سر از ناکجا آباد‌ها در بیاورند؟ چرا طوری وانمود می‌کنی که اوضاع فناوری کشور خوب است؟ ممکن است در طراحی و حتی تولید اولیه فناوری وضع خوبی هم داشته باشیم، اما به نظر شما توان استفاه از همان فناوری تولیدی را داریم و می‌توانیم تجاری سازی درست کنیم؟ چرا به فکر تثبیت نسل دوم و آغاز نسل سوم دانشگاهی نیستی؟ دیپلماسی علمی کشور در چه وضعی است؟ وضعیت کیفی دانشجویان و سطح توانمندی هایشان چکونه است؟ چرا سر در لاک فرو کرده‌ای و شعار درمانی در پیش گرفته ای؟ جایگاه کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه کجاست؟ الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت چه سنخیتی با وضع موجود دانشگاه‌های ما دارد؟ اسلامی سازی دانشگاه‌ها با چه تعبیر غلطی مواجه شده و چرا باید آن را به جدا کردن فیزیکی دختر و پسر و اضافه کردن چند حدیث به کتب دانشگاهی، تقلیل سطح بدهیم؟ برادر بزرگ و عزیز، استاد گرامی، جناب وزیر، بعد از یک سال هنور عرضه نداشتی یک رئیس کمیسیون برای انجمن‌های علمی انتخاب کنی؟ تو از چه پیشرفتی حرف می‌زنی که ما نمی‌دانیم و نمی‌فهمیم و نمی‌بینیم؟! راستی چه خبر از هفته پژوهش سال ۱۴۰۱؟

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون 

اخبار مرتبط
برچسب ها: ادعاهای زلفی گل ، کنفرانس بین‌المللی انسان شناسی در اندیشه فلسفی ابن‌سینا ، ادعاهای توسعه علمی ایران ، شاخص های اثبات توسعه علمی ایران ، وضعیت نامناسب دانشگاه ها ، بازاندیشی در خصوص وضعیت دانشگاه های کشور ، بازاندیشی درباره نظام آموزش عالی ، شیخ‌الرئیس بوعلی‌سینا سرمایه نمادین برای بشریت ، فرهنگ بزرگ ترین سرمایه یک جامعه ، فرهنگ فکر را تشکیل می دهد و تبدیل به عمل می شود ، پیشرفت‌های اخیر دانشگاه‌ها و دانشجویان ایران در رده‌های جهانی ، ماهر آلپر استاد فلسفه از کشور ترکیه ، ماهر آلپر ، ابوعلی سینا بنیانگذار متافیزیک ، نگینه شیرمحمد آوا استاد فلسفه ازبکستان ، نگینه شیرمحمد آوا ، هزار و 45 سالگی ابوعلی سینا در سال 2025 ، روستای افشانه ازبکستان روستای محل تولد ابوعلی سینا ، روستای محل تولد ابوعلی سینا ، مصطفی بلال‌اف مدیرگروه هستی‌شناسی و نظریه دانش دانشگاه دولتی داغستان روسیه ، مصطفی بلال‌اف ، تثبیت نسل دوم و آغاز نسل سوم دانشگاهی ، دیپلماسی علمی کشور در چه وضعی است ، انتخاب رئیس کمیسیون انجمن های علمی کشور ، وضعیت اسلامی سازی دانشگاه ها ، وضعیت کرسی های آزاد اندیشی ، وضعیت رویکرد اسلامی ایرانی پیشرفت ، توانمندی اعضای هیات علمی
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
0
0
کسی می دونه این بنده خدا چطور اصلا بعنوان وزیر انتخاب شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین