پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۳۹۲۰۴۰
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹
بررسی بند‌های مربوط به قوانین پوشش در دانشگاه علامه طباطبایی، چیز غیر متعارفی را نشان نداده و حتی از جانب گروه منتقدی، چون پایگاه تحلیلی خبری شعار سال هم مورد تائید است. کما اینکه، نگاهی به وضعیت پوشش و قواعد حضور در دانشگاه‌های گوناگون و محوری خارج از کشور نیز، موید وجود الزاماتی همانند می‌باشد. انچه که برای ما دغدغه ایجاد می‌کند، شیوه اجرا و ممانعت از اعمال سلیقه فردی در اجرای این قوانین است. بعنوان نمونه، می‌توان تذکر به یک جوان را با زبانی شیرین داد و حتی برخورد غیر قهری و سلسله مراتبی با او کرد یا اینکه بشکلی دفعی، قهری، توهین آمیز و خارج از چارچوب حقوق اساسی با او برخورد کرد و از یک بدپوششی، داستانی ساخت که بیا و جمع کن. ان شاالله که هیچگاه شاهد وقوع چنین برخورد‌هایی در هیچ دانشگاهی با جوانان دانشجو نباشیم و جوانان ما نیز، رعایت کننده چارچوب‌ها باشند.

شعار سال:  اهم قوانین پوشش و شئونات دانشگاه علامه طباطبائی در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ اعلام شد.

دانشگاه علامه‌طباطبائی همزمان با آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ اهم قوانین پوشش و شئونات دانشگاهیان را اعلام کرد.

قوانین پوشش ۱۴۰۲ در دانشگاه علامه طباطبایی


پوشش و شئونات این دانشگاه به شرح زیر است:

«به‌منظور حفظ شأن و حریم فرهنگی دانشگاه و نهادینه‌سازی فرهنگ عفاف و حجاب، لازم است نسبت‌به ترویج فرهنگ و اخلاق اسلامی، توجه به حقوق دیگران و رعایت مقررات دانشگاه خردورزانه کوشا باشیم. بدین منظور ضمن تشکر صمیمانه از همکاری شما در راستای حفظ قداست و ارتقای فضای معنوی دانشگاه، خلاصه مفاد آیین‌نامه پوشش و شئونات دانشگاه علامه طباطبائی به شرح ذیل اعلام می‌شود و خواهشمند است تمام دانشگاهیان در تمام محیط‌های دانشگاه (کلاس‌ها، کتاب‌خانه ها، سالن‌های مطالعه، سالن‌های همایش، سلف‌های غذاخوری، محوطه دانشگاه، سرویس‌های ایاب و ذهاب و کلیه برنامه‌ها اردو‌ها و بازدید‌های علمی و فرهنگی) نسبت‌به رعایت آن‌ها متعهد باشند.

* رعایت موازین شرعی و شئونات دانشگاهی در ارتباط با نامحرم الزام است.

* کشف حجاب، استفاده از روسری کوتاه و غیرمتعارف، شال و کلاه بدون روسری یا مقنعه ممنوع است.

* آرایش تند و زننده صورت و مو مجاز نیست.

* هر نوع خال‌کوبی و تاتو ممنوع است.

* همراه داشتن، استفاده و تبادل انواع دخانیات، مشروبات الکلی و روان‌گردان‌ها ممنوع است.

* استفاده از زیورآلات غیرمعمول در بینی، زبان، لب، ابرو و ... ممنوع است.

* پوشیدن لباس‌هایی که باعث خودنمایی و جلب توجه غیرطبیعی دیگران می‌شود ممنوع است از جمله لباس‌هایی با نمادها، عکس‌ها یا نوشته‌های خشونت‌آمیز، غیراخلاقی، توهین‌آمیز و تبلیغ گروه‌های غیرقانونی.

* لباس‌های بدن‌نما یا بیش‌ازحد نازک.

* لباس‌هایی که بخش‌هایی از بدن را نپوشاند و یا پوشیدن لباس‌های مجلسی، مانتوی کوتاه، تونیک، لباس‌های تنگ، چسبان، ساپورت، پاره (زاپ دار) و جلوباز.

* کفش و چکمه با پاشنه و ساق بلند و نامتعارف.

دانشگاه علامه طباطبائی با افتخار همواره میزبان دانشگاهیان بوده‌است که در رعایت شئون دانشجویی سرآمد هستند با این‌وجود تذکر این نکته لازم است که مطابق آیین‌نامه انضباطی افرادی که شأن و قداست محیط علمی و فرهنگی دانشگاه را رعایت نکند، مطابق مقررات با آن‌ها رفتار خواهد شد.»

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار:۶ مهر ۱۴۰۲، کدخبر:۱۸۱۸۴۴۴، www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین