پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۸۰۰۹۶
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۴
سال‌های سال است که نظام آموزش عالی دچار نوعی بی غیرتی و سواستفاده از نیرو‌هایی خاص بنام اساتید حق التدریسی شده است. تقسیم بندی کلی این نیرو‌ها نشان دهنده حضور چند دسته اجرایی‌های متمایل به تدریس در دانشگاه، نیازمندان به رزومه تدریس در دانشگاه، عاشقان تدریس در دانشگاه و اساتید پرنده از سایر دانشگاه‌ها می‌شوند. بدلیل حیثیت اجتماعی بالای این گروه از مدرسان و زیاد بودن تعداد داوطلبان به تدریس، با نوعی بی تفاوتی (شما بخوانید بی غیرتی) نظام آموزش عالی نسبت به این گروه روبرو بوده و دو دسته از افراد فعال در این حوزه (با تاکید بر افراد نیازمند رزومه تدریس در دانشگاه) حتی با مشکلات معیشتی روبرو شده اند. پرداخت‌های بشدت نامنظم تا سرحد پرداخت تجمیعی دو ترم با یکدیگر و پرداخت بعضا پائین‌تر از حقوق ساعتی معلم‌ها در آموزش و پرورش، جزیی از مشکلات این افراد می‌باشد. حال زلفی گل وعده داده که حقوق استاتید حق التدریس را افزایش می‌دهد؟ با کدام معیار و کی، دو سوالی که پاسخ مشخص ندارد؟

شعار سال:  رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: دانشگاه‌ها باید از بودجه سالانه خود حقوق استادان حق التدریس را پرداخت کنند.

علیرضا منادی سفیدان گفت: در هر دانشگاهی بودجه‌ای پیش بینی شده است که باید از آن طریق حقوق استادان حق التدریس پرداخت شود.

او گفت: طبق قانون برنامه و بودجه هر ساله بودجه تدوین می‌شود و دانشگاه‌ها پس از واریزی می‌توانند حقوق استادان حق التدریس را پرداخت کنند.

او گفت: استادان حق التدریس حقوق مناسبی ندارند و پرداخت و ساعات کاری آن‌ها قابل قبول نیست. میزان حقوق‌ها را افزایش می‌دهیم و بودجه‌ای را نیز پیش بینی خواهیم کرد.

چند روز اخیر محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم از پرداخت حقوق به استادان حق التدریس تا پایان شهریور خبر داده بود.

وزیر علوم گفته بود: سازمان برنامه و بودجه باید اعتبارات را تامین کند و وزارت علوم در این زمینه کاره‌ای نیست.

به گفته وزیر علوم سازمان برنامه و بودجه اگر امکانات لازم و کافی را به وزارت علوم دهد، این مجموعه هم در اولین فرصت باقی مانده حقوق استادان حق التدریس را پرداخت خواهد کرد.

معاون مالی وزیر علوم در سخنان اخیر خود گفته بود که حق الزحمه حق التدریسی‌ها تا پایان شهریور ۱۴۰۱ پرداخت خواهد شد.

 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار:۲ تیر ۱۴۰۱، کدخبر:۸۱۶۷۳۴۳، www.yjc.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین