پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۸۳۲۲۱
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۶
معاون مالی و اداری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از تلاش برای افزایش حقوق استادان حق‌التدریس خبر داد و گفت: حقوق این استادان مشمول قانون خاصی نیست و دانشگاه‌ها باید از محل اعتبارات مالی (بودجه تملک دارایی‌های مالی) خود آن را پرداخت کنند.
شعار سال: علی خطیبی اظهار داشت: استادان حق التدریس همانند اعضای هیات علمی فعالیت می‌کنند و ۴۰ تا ۵۰ درصد بار دانشگاه‌ها بر دوش آن‌ها است؛ اما زمانی که حرف از پرداخت دستمزد آن‌ها می‌شود، کسی حمایت نمی‌کند.

وی ادامه داد: این استادان هویت سازمانی و حقوق کافی ندارند و حتی با مشکلات گوناگون مانند فقدان امنیت شغلی، نداشتن بیمه و دستمزد پایین روبرو هستند.

دانشگاه‌ها ۱۰ درصد از منابع اختصاصی و داخلی خود را باید صرف حقوق استادان حق‌التدریس کنند. کمک‌های مالی به دانشگاه‌ها را در اولویت قرار داده‌ایم تا بتوانند افزایش حقوق حق التدریسی‌ها را پرداخت کنند و پیگیری این موضوع ربطی به مجلس ندارد.

معاون مالی و اداری وزارت علوم خاطرنشان کرد: قانون، برای پرداخت حقوق سقف گذاشته است و کسی نمی‌تواند از آن بیشتر دریافت کند. در این زمینه بیشترین حد حقوق اعضای هیات علمی ۳۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است و افزایش حقوق استادان حق التدریس مشمول قانون خاصی نیستند.

علیرضا منادی سفیدان نماینده کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز پیش از این اعلام کرده بود: در هر دانشگاهی بودجه‌ای پیش بینی شده است که باید از آن طریق حقوق استادان حق التدریس پرداخت شود. طبق قانون برنامه و بودجه هر ساله بودجه تدوین می‌شود و دانشگاه‌ها پس از واریزی می‌توانند حقوق استادان حق التدریس را پرداخت کنند.

وی تصریح کرد: استادان حق التدریس حقوق مناسبی ندارند و دریافتی آن‌ها با ساعات کاریشان قابل قبول نیست. در این زمینه میزان حقوق‌ها را افزایش می‌دهیم و بودجه‌ای را نیز پیش بینی خواهیم کرد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار:۱۶ شهریور ۱۴۰۱، کدخبر: ۸۴۸۷۸۳۶۵، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین