پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۹۰۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۳
رئیس شورای انجمن‌های علمی ایران گفت: بطورکلی در راستای حمایت مالی از ایده پردازان و نوآوران باید ضمن تعریف جدی تر از ساختارهای سرمایه گذاری موانع سرمایه گذاری در حوزه شرکت های دانش بنیان را رفع کرد.
شعار سال: مجید قاسمی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: اقتصاد دانش بنیان روز به روز بنیادی تر می شود و نیاز به توسعه، تحکیم و حمایت از اقتصاد دانش بنیان برای همه تصمیم بگیران و سیاستگذاران کشور آشکارتر می شود.

وی ضمن اشاره به اینکه از ابتدا تمامی بندهای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی باید در مراجع تصمیم گیری مورد توجه قرار می گرفت، اظهارداشت: بند دو این سیاست بر اقتصاد دانش بنیان تاکید دارد.

رئیس شورای انجمن‌های علمی ایران ادامه داد: سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی نگاه عملی به زمینه های اجرایی داشته و بر ظرفیت های بالقوه اقتصاد دانش بنیان در کشور توجه کرده است.

وی با بیان اینکه طی روزهای اخیر دولت مصوبه ای در دراستای رفع موانع فعالیت های اقتصاد دانش بنیان تصویب کرده است، گفت: در شرایطی که کشور در تحریم بسر می برد برای افزایش ارزش تولید ناخالص ملی و بالا بردن درآمد باید با سرمایه گذاری های کم و با استفاده از دانش، تجربه و علم پایه های تولید ملی را به سمت دانش بنیان شدن سوق داد و از منابع محدود حداکثر استفاده را کرد.

قاسمی ضمن اشاره به اینکه افزایش تولید ملی می تواند بی نیازی کشور را استحکام ببخشد تا در مسیر پیشرفت اقتصادی بهتر گام برداشت، افزود: رشد تولید ملی به حفظ و تقویت ارزش پول ملی کمک شایانی می کند.

وی با تاکید بر اینکه ساختارهای سرمایه گذاری و قوانین حمایت از اقتصاد دانش بنیان باید زودتر ایجاد می شد، اظهارداشت: انتظار می رود با تصویب قوانین جدید مشکلی در حوزه فعالیت های دانش بنیان نباشد.

رئیس شورای انجمن‌های علمی ایران با اعلام این مطلب که در دانشگاه خاتم از ایده های نوآورانه حمایت می شود، ادامه داد: شکل گیری نهادهای سرمایه گذاری حامی استارتاپ ها ضرورت دارد.

وی با بیان این خبر که اقتصاد دانش بنیان معادل ۶۰ درصد اقتصاد سنتی می تواند تولید ملی را ارتقا دهد به رادیو اقتصاد یادآور شد: حمایت های مالیاتی و بیمه ای می تواند نقش موثری در شکوفایی شرکت های دانش بنیان ایفا کند.

برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی، سید وحید موسوی، حمید رضا کجوری و مهدی شیار» با هدف تحلیل و بررسی مهمترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد وعلاقه مندان می‌توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت رادیو اقتصاد، 31 اردیبهشت 98، کدخبر: 433639، radioeghtesad.irib.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۵
0
0
رادیو اقتصاد هم داره خوب کار می کنه ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین