پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۲۸۴۳
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۵
در مصاحبه بین نود اقتصادی با مدیرعامل بانک پاسارگاد شاهد استفاده دکتر مجید قاسمی از اصلاح بنگاه سازی بجای بنگاه داری در بانکداری اسلامی بوده ایم. سوال این است که معنای واقعی بنگاه سازی چیست؟ شاخص‌های آن کدامند و چگونه می‌توان نظام بانکی کشور را ترغیب به حرکت در این مسیر نمود.
شعار سال: خبرنگار یکی از رسانه‌ها از دکتر مجید قاسمی مدیرعامل محترم بانک پاسارگاد در خصوص بنگاهداری‌های این بانک پرسش می‌کند. ورای حاشیه‌های این رسانه و دلخوری‌های مستند بانک پاسارگاد از این رسانه، شاهد پاسخ جالب مدیرعامل بانک پاسارگاد در خصوص تفاوت بنگاهداری و بنگاه سازی بانک ها می‌باشیم.

تعداد بازدید : 24


دکتر مجید قاسمی در این خصوص می‌گوید که ورود به حوزه‌های اقتصادی خرد و کوچک، رقابت نابرابر با صنایع، حضور و فعالیت در اقدامات و پروژه‌های رانتی و دلال صفتانه، جزو رسالت بانک پاسارگاد نیست. بانک پاسارگاد به دنبال بنگاهداری نبوده و بنگاه سازی می‌کند. بانک پاسارگاد سرمایه گذاری می‌کند. ورود به ابر پروژه‌هایی می‌نماید که کمتر کسی حاضر به ورود بوده و تامین کننده منافع ملی است. ایجاد ۶۷۰ هزار نفر اشتغال در کشور، سهامی عام بودن و تحت قوانین مستقیم بورس فعالیت نمودن، داشتن یک و نیم میلیون نفر سهامدار مستقیم و غیر مستقیم و....، از شاخص‌های فعالیت اقتصادی بانک پاسارگاد با رویکرد بنگاه سازی است.

در واقع بنظر می‌رسد که تاکید دکتر قاسمی بر ورود بانک پاسارگاد به پروژه‌های اقتصادی کلان و اولویت دار برای کشور، مالکیت جمعی و مبتنی بر سهامداری پروژه ها، اثرگذاری معنادار پروژه های انتخابی روی اشتغال و توان تولیدی کشور و مدیریت تخصص محور و شایسته سالار می باشد.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین