پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۱۴۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۵۹
آزمایشگاه ورایزون در ایالات متحده موفق شد از یک ربات 5G جراح رونمایی کند این ربات را می توان سرفصل تغییرات خیره کننده حوزه جراحی و درمان دانست.

شعارسال: آزمایشگاه ورایزون در ماساچوست، موفق شده نشان دهد که چگونه ترکیب سرعت 5G و آموزش های مبتنی بر واقعیت مجازی می تواند در روند فعالیت ربات های جراح اثرگذار باشد.

جالب است بدانید این تحقیقات نه فقط برای طراحی یک ربات جراح بلکه برای اجرای این ایده بود که چگونه می توان از یک ربات چند بعدی برای کمک به نجات و امداد به افراد استفاده کرد. به ویژه در شرایط اضطراری که زندگی افراد در خطر است. ممکن است شنیده باشید که 5G شبکه ای بسیار سریع برای انتقال داده ها است، اما این شبکه تنها برای افزایش سرعت شبکه های قدیمی فعالیت نمی کند و کارکردهایی دیگر نیز دارد.

یانگ گو، استادیار مهندسی مکانیک در دانشگاه ماساچوست، در این خصوص گفت: "با استفاده از 5G، روبات و اپراتور می توانند فورا ارتباط برقرار کنند."

نسل بعدی فناوری بیسیم در حال یافتن راه خود به دنیای واقعی است. دیگر فارغ از گوشی های هوشمند می توان هوش مصنوعی را در بسیاری از امور دیگر مثل آموزش، یادگیری، رشد و توسعه اقتصادی و مواردی مشابه دید. با کمک رشد ربات ها در بخش 5G می توان امیدوار بود که تغییراتی گسترده را در حوزه رشد و توسعه پزشکی شاهد باشیم.

اگنون ربات جراح ورایزون می تواند دستاوردهایی مثل جراحی از راه دور، جراحی تخصصی ، جراحی مبتنی بر واقعیت مجازی و بسیاری دیگر از وظایف را انجام دهد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی انتخاب، تاریخ انتشار: 11خرداد1398 ، کدخبر: 480624: www.entekhab.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین