پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۱۴۲۷
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: عملیات مبارزه با ملخ مراکشی در سطحی بالغ بر یک هزار و ۳۶۰ هکتار از مزارع کشاورزی استان انجام شده است.

شعارسال:مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: عملیات مبارزه با ملخ مراکشی در سطحی بالغ بر یک هزار و ۳۶۰ هکتار از مزارع کشاورزی استان انجام شده است.

محمد رضایی با اشاره به این‌که سال گذشته عملیات مبارزه با این ملخ در سطح ۶ هزار و ۹۰۰ هکتار انجام شد، اظهار کرد: پیش بینی می‌شود این رقم در سال جاری تا سطح ۱۰ هزار هکتار افزایش یابد.

رضایی تصریح کرد: این عملیات در شهرستان‌های مانه و سملقان در سطح یک هزار هکتار، بجنورد ۱۸۰ هکتار، شیروان ۱۱۰ هکتار و فاروج ۸۰ هکتار انجام شده است.

وی افزود: طی بازدیدهای دوره‌ای از کانون‌های آلودگی ملخ، اسفند سال گذشته خروج پوره‌های ملخ از داخل تخم‌ها مشاهده و عملیات کنترل ملخ از اواخر اردیبهشت ماه امسال در شهرستان مانه و سملقان آغاز و پیش‌بینی می‌شود تا اواسط تابستان ادامه یابد.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی خراسان شمالی بیان کرد: با توجه به اقدامات به‌موقع و پیشگیرانه تاکنون خسارت آفت ملخ به باغات و مزارع استان وارد نشده است.

رضایی با تاکید بر اینکه دامداران از چرای دام در مناطقی که پرچم قرمز نصب شده خودداری کنند، گفت: در مناطق سم پاشی شده پرچم قرمز نصب می‌شود و حداقل به مدت یک ماه پس از سمپاشی چرای دام در این مناطق ممنوع است.

وی به کشاورزان و اهالی محلی توصیه کرد: با مشاهده ملخ با تراکم بالا در اماکن نسبت به اطلاع‌رسانی به مراکز خدمات جهاد کشاورزی مربوطه اقدم کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار12خرداد 98، کدخبر: 4631358،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین