پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۲۰۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹
معاون جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: تاکنون در سطح ۷۸ هزار هکتار اراضی ۷ شهرستان استان بوشهر علیه آفت ملخ صحرایی سم‌پاشی شده است.

شعارسال:خسرو عمرانی با بیان اینکه مبارزه با آفت ملخ صحرایی با شدت بیشتری ادامه دارد اظهار داشت: عملیات سم‌پاشی علیه آفت ملخ صحرایی در استان بوشهر از بهمن ماه سال قبل آغاز شد و سم‌پاشی در اراضی استان همچنان با شدت بیشتری ادامه دارد.

وی،از اجرای مرحله دوم مبارزه با ملخ‌های صحرایی از 31 فروردین امسال افزود: با توجه به امکان ورود مرحله جدیدی از هجوم ملخ‌ها به استان بوشهر آماده‌باش برای مبارزه با این آفت تا اواسط تیرماه فراهم شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به سم‌پاشی اراضی استان بوشهر علیه آفت ملخ بیان کرد: تاکنون افزون بر 78 هزار هکتار اراضی استان بوشهر علیه آفت ملخ صحرایی سم‌پاشی شده است.

عمرانی، از مدیریت مطلوب برای جلوگیری از هجوم ملخ‌های صحرایی در استان خبر داد و تصریح کرد: هجوم این ملخ‌ها به مزارع وباغات می‌تواند سبب وارد آمدن خسارت‌هایی به کشاورزان شود و تاکنون خسارت‌های جزئی در باغات و مزارع استان بوشهر به سبب هجوم ملخ‌ها ثبت شده است.

وی با تاکید بر همکاری همه کشاورزان و مسئولان دستگاه‌های اجرایی برای جوگیری از بحران در باغات استان گفت: 150 سم‌پاش زمینی، دو هواپیما و 8 دستگاه ماشین یو.ال.وی در عملیات سم‌پاشی علیه آفت ملخ صحرایی مشارکت دارند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به مصرف 20 تن سم علیه آفت ملخ صحرایی افزود: بیشترین سطح مبارزه با ملخ صحرایی در 7 شهرستان استان بوشهر و بیشترین عملیات سم‌پاشی در دشتستان انجام شده است.

عمرانی، با بیان اینکه در هجوم ملخ‌ها اوضاع تحت کنترل وخطری متوجه مزارع وباغات کشاورزان نیست تصریح کرد:با توجه به پراکندگی و گستردگی مکان‌های آلوده، کشاورزان وباغداران باید به محض مشاهده کانون‌های ملخ ضمن اطلاع به کارشناسان جهاد کشاورزی نسبت به مشارکت در امر مبارزه با این آفت اقدام کنند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار15خرداد 98، کدخبر: 2026219، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
0
0
اگه تو بوشهر دارن با ملخ صحرایی مبارزه میکنن پس چرا تو بندرعباس داره خرید و فروش میشه اینام یه تله راه اندازی کنن برای گیرانداختن ملخ ها و بفروشن کسب و کارش خوبه که
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین