پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۲۰۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان شمالی گفت: ارتباط صنعت و دانشگاه جدی گرفته نشده است، امیدواریم شکاف ایجادشده در ارتباط این دو نهاد از بین برود.وثوقی مطلق یادآور شد:

شعار سال: رجبعلی وثوقی مطلق در مورد لیست مشکلات ارائه‌شده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت و سخنانی که رهبر معظم انقلابدر این مورد خطاب بهدانشگاهیان بر آن تأکید کردند، اظهار کرد: متأسفانه ارتباط صنعت و دانشگاه جدی گرفته نشده و امیدوارم بعد از این سخنان و تأکیداتی که معظم‌له داشتند این شکافی که وجود دارد با عزم صنعتگران و دانشگاهیان از بین برود.

وی خاطرنشان کرد: عزم هر دو گروه برای این ارتباط ضروری است و اگر یکی از طرفین رغبتی برای همکاری نداشته باشند، نتیجه کار موفقیت‌آمیز نخواهد بود.

اقبالی از سمت صنعت در خراسان شمالیبه دانشگاه دیده نمی‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامیخراسان شمالی گفت: در این استان زیرساخت‌های علمی و ظرفیت دانشگاهی لازم برای کمک به صنعتگران وجود دارد، یعنی اگر در بجنورد صنعت پتروشیمی وجود دارد در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد نیز رشته شیمی تا مقطع کارشناسی ارشد دایر است، یا اگر در اسفراین کارخانه ریخته‌گری فولاد فعال است، رشته‌های متناسب با این صنعت مانند مکانیک در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسفراین به دانشجویان آموزش داده می‌شودو حتی دانشجویان این واحد دانشگاهی برای گذراندن دروس عملی به این واحدهای صنعتی مراجعه می‌کنند.

وثوقی مطلق یادآور شد: برای ارتباط صنعت و دانشگاه سه عنصر صنعت، دانشگاه و دولت دخیل است که برای رسیدن به این هدف باید همگرایی بین این سه ضلع شکل بگیرد. درخراسان شمالی دانشگاه ظرفیت لازم برای کمک به صنعتگران را دارد، صنعتگران نیز مشکلاتی دارند منتهی هنوز اقبالی به دانشگاه از سمت آنان دیده نشده است.

وی افزود: دانشجویان و اعضای هیئت علمی در واحدهای دانشگاه آزاد خراسان شمالی، حضورعلمی زیادی در واحدهای صنعتی موجود در این استان دارند؛هنوز نشست هم‌اندیشی درباره صنعت و دانشگاه نداشته‌ایم، صنعتگران استان هم هنوز لیست درخواست‌ها و مشکلات خود را به ما ارائه نکرده‌اند که امیدوارم بعد از این سخنرانی رهبر معظم انقلاب به‌زودی محقق شود.

دکتر وثوقی مطلق

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنوردیادآور شد: اگر قرار باشد توسعه‌ای در کشور رخ بدهد ارتباط صنعت و دانشگاه اجتناب‌ناپذیر است به‌عنوان‌مثال در خبرها دیدم که ایران‌خودرو نمایشگاهی از اقلامی که از خارج وارد می‌کندبه نمایش گذاشته و از دانشجویان و فعالان در شرکت‌های دانش‌بنیان دعوت کرده تا از توانمندی آنان برای تولید این اقلام استفاده کند.

وثوقی مطلق افزود: سایر صنایع در سراسر کشور نیز مانند ایران‌خودرو می‌توانند با برگزاری نمایشگاه خواسته‌ها و کاستی‌هایی را که دارند به نمایش گذاشته و از دانشجویان برای هم‌فکری و هم‌اندیشی دعوت کنند تا در این زمینه همکاری داشته باشند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی، تاریخ انتشار 16خرداد 98، کد خبر: 385984، www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۶
0
0
خیلی از استعداد ها و نخبگان ما شاید تو خیلی از دانشگاه های معمولی کشور باشن ولی چون فضای کافی برای شکوفایی ندارن حیف میشن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین