پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۲۲۲۳
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۲
مدیرکل دفتر فنی و مهندسی معاونت توزیع توانیر گفت: موانع قانونی، فرهنگی و تخصیص اعتبارات ناکافی و تقاضا محور نبودن پروژه‌های دانشگاهی از مهم‌ترین موانع دانشگاه‌ها در ارتباط با صنعت است.

شعارسال: با فرا رسیدن هفته پژوهش از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه تفرش طی مراسمی با حضور ناصر اسکندری مدیرکل دفتر فنی و مهندسی معاونت توزیع توانیر، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی،  مدیرعامل برق باختر و معاونین پژوهشی این شرکت‌ها تقدیر و تجلیل شد.

رئیس دانشگاه تفرش در این آیین هفته پژوهش به پژوهشگران و فناوران دانشگاه تفرش گفت: دانشگاه تفرش با قدمت ۳۲ سال و با ۸۵ عضو هیات علمی در حوزه‌های مختلف ارتباط با صنعت، شرکت‌های دانش بنیان و مراکز رشد و فناوری در سطح استان به عنوان دانشگاه شاخص به ماموریت‌های آموزشی و پژوهشی خود با جدیت ادامه می‌دهد.

 حمیدرضا صبا افزود: دانشگاه تفرش در حد توان به رسالت خود که محقق شدن بسترهای لازم برای ایجاد دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم است، عمل کرده است که مصداق بارز آن ارتباط با صنعت و انعقاد قراردادهای آموزشی تحقیقاتی و پژوهش با صنایع استان و کشور است.

وی تصریح کرد: صنعتی بودن استان مرکزی و حمایت مسوولان استان زمینه را برای افزایش فعالیت‌های پژوهشی و ارتباط با صنایع استان برای دانشگاه تفرش فراهم کرده و این دانشگاه را به دانشگاه پیشتاز و سرآمد در ارتباط با صنعت در استان تبدیل کرده است.

عرصه پژوهش یکی از عرصه‌های راهبردی است

سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تفرش نیز در این آیین گفت: عرصه پژوهش یکی از عرصه‌های راهبردی است.

حجت الاسلام محسن قربانی با یادآوری سخنان مقام معظم رهبری مد ظله العالی که امروز دو مولفه مهم ثروت و علم بر کشورها سلطه دارد، افزود: آمریکا با بکارگیری دو مولفه ثروت و علم به قطب اول علمی جهان تبدیل شده است.

وی ادامه داد: دانش با پژوهش به دست می‌آید و خداوند نیز علم را به صورت نور در دل کسانی قرار می‌دهد که زمینه و ظرفیت علم آموزی و پژوهش را در خود ایجاد کرده باشند.

تقاضا محور نبودن پروژه‌های دانشگاهی  مهم‌ترین موانع دانشگاه‌ها در ارتباط با صنعت است

مدیرکل دفتر فنی و مهندسی معاونت توزیع توانیر نیز در این آیین گفت: کشور ایران از توان و ظرفیت‌های مناسب پژوهشی برخوردار است که در این راستا ارتباط دانشگاه با صنعت از اهمیت بسزایی برخوردار است.

ناصر اسکندری با بیان این که دانشگاه از توان علمی و پتانسیل حل مشکل برخوردار است، ادامه داد: پژوهش‌ها در دانشگاه در مرز دانش انجام می‌شود و در این راستا صنعت نیازمند توسعه و بهبود و ورود تکنولوژی‌های نوین است، که نیازمند پژوهش‌های کاربردی است.

وی تصریح کرد: نتیجه مورد انتظار از ارتباط صنعت و دانشگاه  تبدیل تکنولوژی به ثروت و تبدیل علم به تکنولوژی و تولید علم است.

 اسکندری موانع قانونی، فرهنگی و تخصیص اعتبارات ناکافی و تقاصا محور نبودن پروژه‌های دانشگاهی را از مهم‌ترین موانع دانشگاه‌ها در ارتباط با صنعت عنوان کردو ادامه داد: کره جنبوبی با سهم ۴/۲۳ درصدی از تولید ناخالص داخلی جایگاه اول را در تحقیق و توسعه داراست و بعد از آن آلمان و ژاپن رتبه دوم و سوم تحقیق و توسعه را دارند تصریح کرد: این در حالی است که در کشور ما کمتر از یک درصد تولید ناخالص ملی به امر تحقیق و توسعه اختصاص یافته است.

وی اجرای فرصت مطالعاتی اعضا هیات علمی دانشگاه ها در صنعت، طرح دانشجوی مشترک، ایجاد کمیته‌های تحقیقات در تمام شرکت‌های استانی و برنامه ریزی پژوهش‌های بنیادین در بخش برق را از مهم‌ترین اولویت‌های وزارت نیرو در امر پژوهش عنوان کرد.

 صدور مجوز جذب سرباز نخبه از فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد

محمد اله‌داد مدیرعامل توزیع برق استان مرکزی نیز در این آیین از صدور مجوز جذب سرباز نخبه از فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد در حوزه های علوم اجتماعی، علوم انسانی و IT خبر داد.

در این آیین از  ۱۴ عضو هیات علمی پژوهشگر و فناور برتر دانشگاه تجلیل به عمل آمد.

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 3دی1398 ، کدخبر: 13981003000472: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین