پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۴۴۳۵
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۵
روح الله دهقانی فیروزآبادی رییس پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد گفت: ۸۸ شرکت دانش‌بنیان طی یک سال در پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد مستقر شده اند.
شعار سال:رییس پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد گفت: ۸۸ شرکت دانش‌بنیان طی یک سال در پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد مستقر شده اند.

روح الله دهقانی فیروزآبادی رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد با اشاره به فعالیت‌های پارک نوپای این دانشگاه، اظهار کرد: پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد یک پارک خوب است. این پارک مختصات خوبی نسبت به خودش دارد.

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: البته نسبت به بقیه پارک‌های علمی و فناوری هم ویژگی‌های مثبت و یا نقاط ضعفی دارد که برای رسیدن به رشد و تعالی باید برنامه‌های ویژه‌ای برای آن داشته باشیم.

وی افزود: با توجه به اینکه پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد جوان است و از سال گذشته کار خود را آغاز کرده، امروز شاهد هستیم که نزدیک به ۸۸ شرکت دانش بنیان در آن استقرار یافته‌اند که از این رقم  طبق آمار حدود ۷۰ درصد اعضای هیات علمی یا دانشجویان دانشگاه آزاد بودند و ۳۰ درصد مابقی از بخش‌های دیگر جذب شده‌اند و ما این را یک نقطه قوت می‌دانیم.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه برنامه‌های ویژه‌ای برای رشد و ارتقا پارک در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: برای پارک از دو جنبه برنامه‌ریزی‌هایی شده است، که توسعه زیرساخت ها، ساخت پردیس‌های پارک در استان تهران و توسعه پردیس‌های فناوری در دانشگاه‌های سایر استان‌ها برنامه اول ما بوده و به شدت پیگیر آن هستیم.

دهقانی فیروزآبادی در خصوص دومین برنامه خود، بیان کرد: بهینه سازی پارک الویت دوم ما است و میخواهیم سرا‌های نوآوری که یکی از اصلی‌ترین اِلمان‌های پارک به شمار می‌رود را توسعه دهیم؛ همچنین به طور جدی دنبال این هستیم که پارک به محلی پر شورو شوق و پر رونق تبدیل شود.

وی با بیان اینکه امروز پررنگ‌ترین جنبه بسیاری از پارک‌های فناوری کشور مسئله اسکان و استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان است، گفت: ما معتقدیم پارک مثل اجاره خانه نیست که شرکت‌ها بیایند محلی را اجاره کنند و منفعت‌هایی را ببرند.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد ادامه داد: پارک باید دارای یک فرهنگ باشد و در واقع پارک‌های علم و فناوری؛ یک شهر علم و فناوری هستند؛ همانطور که در شهر خانه، بیمارستان، مدرسه و درمانگاه وجود دارد، پارک هم باید همین المان‌ها را داشته باشد.

دهقانی فیروزآبادی گفت: برنامه دوم ما این است که المان‌های پارک را جذاب و دوره‌های مختلف برگزار کنیم؛ همچنین دوره‌های آموزشی و فن بازار‌ها برگزار شود؛ درواقع پارک باید محل شلوغی باشد.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد با اشاره به این که برای دستیابی به اهدافمان هدف گذاری‌های مختلفی کرده‌ایم؛ اظهار کرد: به طور کلی برای اجرای آن یک برنامه سه بخشی در نظر گرفته‌ایم؛ اولین برنامه ما یک طرح یک ماهه است که تقریبا ۱۰ روز است کارمان آغاز شده و به دنبال شناسایی فرصت‌ها هستیم.

وی ادامه داد: یک برنامه سه ماهه هم داریم که سر و سامان دادن به داشته‌هایمان در پارک خواهد بود.

دهقانی فیروزآبادی در پایان خاطرنشان کرد: یک برنامه یک ساله هم داریم که بیشتر به توسعه پارک پرداخته خواهد شد. در واقعه این توسعه شامل نرم افزار پارک، محیط پارک و اکوسیستم آن بر اساس المان‌های فرهنگی و خاص خود پارک خواهد بود.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو،تاریخ انتشار:26خرداد1398،کدخبر:771165،snn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین