پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۴۷۹۱
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸
استاندار خراسان‌جنوبی در نهمین سفر شهرستانی خود با هیئت همراه طی سفری سه روزه، روز یکشنبه به سرزمین طلای سرخ و در این سفر بیش از ۹۰ مصوبه در زمینه‌های آموزشی، زیرساخت‌ها، تأمین آب و مشکلات حوزه تولید مصوب شد.از جمله برنامه‌های سفر وی به شهرستان قاینات بازدید از شهرهای آرین‌شهر، اسفدن، خضری و روستاهای کرغند، نیمبلوک، تیغاب، خرم‌آباد و سینیدر، دیدار مردمی، بازدید از شرکت فولاد قاین، بازدید از مناطق عشایری، چمن مصنوعی، زندان، پادگان ارتش، نیروگاه سیکل ترکیبی، دیدار با نخبگان و میز خدمت و جمع‌بندی مصوبات سفر بود.

شعار سال: استاندار خراسان‌جنوبی در نهمین سفر شهرستانی خود با هیئت همراه طی سفری سه روزه، روز یکشنبه به سرزمین طلای سرخ روز سفر کرد.

از جمله برنامه‌های سفر وی به شهرستان قاینات بازدید از شهرهای آرین‌شهر، اسفدن، خضری و روستاهای کرغند، نیمبلوک، تیغاب، خرم‌آباد و سینیدر، دیدار مردمی، بازدید از شرکت فولاد قاین، بازدید از مناطق عشایری، چمن مصنوعی، زندان، پادگان ارتش، نیروگاه سیکل ترکیبی، دیدار با نخبگان و میز خدمت و جمع‌بندی مصوبات سفر بود.

وی در بدو ورود به آرین‌شهر پس از ادای احترام به مقام شامخ شهدا با خانواده شهید علی توانا نیز دیدار کرد.

قول‌های استاندار

معتمدیان سپس در جمع مردم آرین‌شهر به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: پروژه ساماندهی ورودی آرین‌شهر از مطالبات به حق مردم است که امید است طرح مطالعاتی و اجرایی آن در هفته دولت آغاز و تا پایان سال جاری به پایان برسد.

وی همچنین در ادامه سفر خود از روستای تیغاب بخش سده قاینات بازدید و در جمع مردم این روستا با اشاره به ظرفیت‌های خوب این روستا در بخش‌های دامداری، کشاورزی و صنایع دستی، مطرح کرد: وضعیت منبع آب روستای تیغاب در اسرع وقت مورد توجه و سالن ورزشی این روستا تا پایان امسال براساس تفاهم‌نامه چند جانبه به بهره‌برداری خواهد رسید.

نبود مخزن آب، هدررفت آب و شبکه‌های آب فرسوده، مالکیت اراضی، آنتن‌دهی تلفن همراه، روکش آسفالت، کتابخانه و سالن ورزشی از مهم‌ترین مشکلات مطرح شده توسط مردم روستای تیغاب قاینات بود که استاندار خراسان‌جنوبی دستورات لازم برای حل برخی از این مشکلات را داد.

توزیع 35 هزار رأس دام در استان

وی سپس به روستای کرغند قاین رفته و در این روستا نیز خبر خوشی را به مردم استان داد؛ وی گفت: 35 هزار رأس دام مولد (۱۰هزار نفر شتر مولد و ۲۵ هزار رأس دام سبک) در راستای اشتغال جوانان و کمک به دامداران استان طی هفته های آینده توزیع می‌شود.

معتمدیان اعلام کرد: این دام‌های مولد از کشورهای افغانستان و پاکستان و از مرزهای استان وارد می‌شود که با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و بلندمدت بین دامداران و جوانان برای کمک به اشتغال منطقه توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی ورودی دهستان کرغند به عنوان مطالبات زمین‌مانده با اختصاص ۳۰۰ میلون تومان آغاز خواهد شد، مطرح کرد: در زمینه ارتقای تجهیزات و زیرساخت‌های ورزشی نیز پروژه سالن ورزشی روستای کرغند تکمیل می‌شود.

استاندار خراسان‌جنوبی اضافه کرد: در بحث تسهیلات مسکن آمادگی داریم طبق چهارچوب بدون هیچ محدودیتی در خدمت مردم باشیم و در حوزه کتابخانه و معابر دهستان کرغند هم مبالغی را تخصیص خواهیم داد تا مشکلات حل شود.

وی همچنین در نخستین روز سفر خود به شهر نیمبلوک رفت، پیوستن به بخش قاین، خانه عالم، مشکلات فرهنگی، ساخت شهرک مسکونی فولاد، راه‌اندازی کارخانه فولاد، تجهیزات ورزشی، سوخت خودرو، حقابه سد بیهود و مشکلات بخش کشاورزی و دامداری از مهم‌ترین مشکلات و خواسته‌های مردم نیمبلوک بود که استاندار خراسان‌جنوبی در این بازدید میدانی دستور حل برخی از این مشکلات را داد.

وی در پایان روز اول سفر کاری خود به شهرستان قاین در جمع مردم شهر خضری دشت‌بیاض حاضر و شب را مهمان مردم نیمبلوک بود.

خبر خوش استاندار؛ بهره‌برداری از فاز نخست کارخانه فولاد

استاندار خراسان‌جنوبی در این شهر نیز خبر خوشی برای مردم داست و کارخانه فولاد قاین را یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌ها دانست و گفت: این کارخانه به دلیل اختلافات بین شرکت‌های پیمانکاری متوقف شده و ما این نوید را می‌دهیم با تدابیر اتخاذ شده به سرعت این پروژه عظیم را که در چند روز اخیر به دولت واگذار شده را به سرانجام برسانیم.

وی با بیان اینکه یکی از مطالبات جدی ما این است که اشتغال در پروژه فولاد با اولویت جوانان این منطقه صورت گیرد، افزود: شاید با توجه به آب‌بر بودن این پروژه نگرانی بین مردم وجود داشته باشد اما با توجه به فناوری‌های جدید و استفاده از پساب فاضلاب کمترین میزان آب از منابع آب زیرزمینی برداشت خواهد شد.

بخشدار نیمبلوک نیز دغدغه مردم خضری دشت‌بیاض را در زمینه مجتمع دامداری مطرح کرد و معتمدیان بعد از آگاهی از این دغدغه، بازدید میدانی از محله‌های دامداری این شهر و زمین پیشنهادی برای مجتمع داشت طوری که قرار شد جهاد کشاورزی، طرحی را تا جلسه جمع‌بندی آماده کند تا موضوع تأمین اعتبار آن در دستور کار قرار گیرد.

برای توسعه اشتغال کشاورزی از هیچ تلاشی دریع نمی‌کنیم

دومین روز سفر کاری استاندار خراسان‌جنوبی به همراه هیئت همراه از شهر اسفدن شهرستان قاینات آغاز شد، وی گفت: شهر اسفدن استعداد خوبی در زمینه کشاورزی دارد که در تأمین زیرساخت‌ها از هیچ تلاشی برای توسعه اشتغال کشاورزی دریغ نخواهیم کرد.

مردم اسفدن هم در این دیدار خواستار پیگیری مشکل ۱۵ ساله نهر جاری اسفدن در روستای بالا دست افین، ساخت فضاهای ورزشی بیشتر، ایجاد ناحیه صنعتی، ایستگاه تحقیقات کشاورزی و هواشناسی و رفع مشکل استیجاری بودن مکان شهرداری اسفدن شدند که استاندار خراسان‌جنوبی قول پیگیری و حل برخی از این مشکلات را داد.

وی پس از ترک شهر اسفدن به شهر قاین سرزمین طلای سرخ رفت و در جمع مردم این شهر به ایراد سخنرانی پرداخت.

قاینات؛ شهرستانی استراتژیک

معتمدیان گفت: قاینات شهرستانی استراتژیک و قطب کشاورزی استان با نیروی انسانی توانمند است که تلاش می‌کنیم این ظرفیت‌ها را به کشور معرفی کنیم.

وی تبیین کرد: تاکنون سرمایه‌گذاری در بخش صنعت فرآوری محصولات استراتژیک اندک و دسترنج کشاورزان به جیب دلالان می‌رود که یکی از برنامه‌های جدی این است که سرمایه‌گذاری دولتی و ملی را در این خصوص در دستور کار قرار دهیم.

استاندار خراسان‌جنوبی اتصال کریدور شمال به جنوب از طریق راه‌آهن را یکی از مهم‌ترین مسائل مورد پیگیری ذکر و بیان داشت: فاز عملیاتی این پروژه در خراسان‌جنوبی در آینده‌ای نه چندان دور عملیاتی و پروژه‌ای برای تحقق این مهم از بیرجند به قاین و از گناباد به قاین صورت خواهد گرفت.

هدیه استاندار به عشایر

محمد صادق معتمدیان عصر دوشنبه از روستاهای عشایری آچونی، درسفید، سورگ، دهمیر، بخش‌آباد از توابع بخش مرکزی قاینات بازدید و به هر خانوار عشایری مبلغ ۵۰۰ هزار تومان هدیه داد که به زودی به حساب سرپرست خانوار واریز خواهد شد.

همچنین معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار به همراه تعدادی از مسؤولان به روستاهای عباس‌آباد و برکوک رفتند و برای تأمین منابع مورد نیاز روکش آسفالت جاده و تعریض پل عباس‌آباد، رفع کیفیت نامطلوب آب، بی‌بهره بودن از اورژانس و لایروبی قنات برکوک قول دادند.

90 مصوبه؛ ارمغان سفر استاندار

وی در سفر سه روزه به قائنات ۱۴ دیدار مردمی و ۱۵ بازدید از مناطق مختلف، ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های این شهرستان داشت. سفر سه روزه استاندار به شهرستان قاین بیش از ۹۰ مصوبه در زمینه‌های آموزشی، زیرساخت‌ها، تأمین آب و مشکلات حوزه تولید داشت که تعداد زیادی از آن‌ها تا پایان سال جاری مهلت اجرایی دارند.

معتمدیان بهره‌برداری از فاز نخست پروژه فولاد قاین در سال جاری و ایجاد اشتغال برای جوانان بومی منطقه را از مهم‌ترین مصوبات سفر به شهرستان قاینات ذکر و اضافه کرد: فاز دوم این کارخانه تا پایان سال آینده به اتمام خواهد رسید که باید نیروهای این کارخانه به صورت بومی جذب شوند تا نقش مؤثری در تأمین اشتغال منطقه داشته باشد.

طی این سفر 36 برنامه و پروژه ورزشی تصویب شد که در یک بازه زمانی دوساله اجرایی خواهد شد، از این مصوبات تعداد 11 برنامه در بخش نیمبلوک، 11 برنامه در بخش سده و 14 برنامه در بخش مرکزی شهرستان قاینات عملیاتی می‌شود.

راه‌اندازی ایستگاه هواشناسی در شهرهای اسفدن و آرین‌شهر تا پایان امسال، تسطیح و مرمت راه‌های عشایری شهرستان، شناسایی افراد واجد شرایط جهت ساخت منزل مسکونی مقاوم، احیا و مرمت قنوات شهرستان تا دهه فجر، تأمین آب شرب روستاهای عشایری، بررسی وضعیت حق آبه رودخانه اسفدن، تکمیل و افتتاح کتابخانه شهر اسفدن تا دهه فجر، اختصاص دو میلیارد ریال جهت تکمیل کتابخانه روستای تیغاب، آماده‌سازی ورودی روستای کرغند ظرف مدت چهار ماه و زیرسازی و آسفالت خیابان شهید مطهری کرغند، احداث اورژانس اجتماعی قاین، پیگیری احداث بیمارستان تأمین اجتماعی قاین، مشخص کردن پیمانکار احداث بیمارستان دوم قاین، پیگیری تأمین تجهیزات پزشکی بیمارستان شهدای قاین، پیگیری نکمیل خوابگاه دانشگاه پرستاری و پنج پایگاه بهداشتی، صدور مجوز استقلال دانشگاه پرستاری قاین، حداث باند دوم قاین به سه راهی خواف، آسفالت روستایی قویسار، ایمن‌سازی ورودی شهر آرین‌شهر، تهیه و اجرای پل عباس‌آباد دشت، راه‌اندازی راه بازارچه صنایع دستی در خضری دشت بیاض، آغاز پروژه مدرسه پروین اعتصامی آرین‌شهر و غیره گوشه‌ای از ارمغان سفر استاندار به شهرستان قاین است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار 28خرداد 98، کد خبر: 13980328000729، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین